Jabłczan – najlepsza forma magnezu

Dlaczego warto sięgać po magnez?

Suplementacja magnezu jest bardzo ważna, każdy powinien uzupełniać jego podaż, szczególnie osoby, które są aktywne fizycznie. Musimy pamiętać o pokrywaniu zapotrzebowania na magnez w codziennej diecie nawet przy małej aktywności fizycznej. To dzięki temu pierwiastkowi mięśnie mobilizują się do wysiłku i uwalniają energię. Przyczynia się od do pracy mięśni szkieletowych, pracy mięśnia sercowego a nawet mięśni układu trawiennego. Kontroluje on także odbudowę i rozbudowę tkanek. Całokształt ten przekłada się na wydajność naszego treningu. Oczywiście jest wiele innych przyczyn niedoboru magnezu, nie tylko wprowadzenie większej niż niska aktywności fizycznej. Głównym i niestety często nieodłącznym czynnikiem jest po prostu stres. Błędne koło zaczyna się w tym momencie też dlatego, że niedobór magnezu jeszcze silniej zwiększa reakcję stresową. Magnez jest ważny nie tylko dla trenujących. Ma także pozytywny wpływ na naszą gospodarkę lipidową czyli obniża poziom cholesterolu LDL. Pomaga także w likwidacji nadciśnienia tętniczego.

Odpowiednia podaż magnezu jest szczególnie istotna, można zaliczyć go do najcenniejszych pierwiastków. Jest składnikiem kości i zębów, stanowi czynnik wzrostu, niedobory magnezu zwiększają wydzielanie wapnia wraz z moczem, bierze udział w procesach syntezy związków energetycznych tzn., uczestniczy w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczów; warunkuje dostarczenie energii do pracy mięśni, a jego niedobory prowadzą do ich skurczów; odpowiada za działanie układu sercowo-naczyniowego; chroni przed zmianami miażdżycowymi; poprawia pamięć i koncentrację; chroni przed toksycznymi pierwiastkami; działa uspokajająco i odprężająco; reguluje napięcie mięśni, jak wspomniano działa rozkurczowo i rozluźniająco; jest składnikiem błon komórkowych i tkanek. Należy jednak pamiętać, że przyswajalność magnezu z pożywienia jest ograniczona, dlatego dla prawidłowej absorpcji warto włączyć suplementację.

Magnez jest niezbędny aby wszelkie procesy życiowe przebiegały prawidłowo, a na jego odpowiedni poziom nie pozwala tryb życia, przetworzona żywność, życie w biegu. Warto także podkreślić, że poziom magnezu w organizmie zmniejsza się także pod wpływem wysiłku fizycznego czyli uproszczając także podczas treningu; dlatego jego suplementacja jest istotna dla osób aktywnych fizycznie. Produkt ten może mieć wiele właściwości to znaczy stabilizować funkcje układu nerwowego, pozytywnie wpływać na pamięć; mieć wpływ na przemiany węglowodanów, białek i tłuszczów. Może działać na organizm uspokajająco, poprawić pamięć i myślenie. Magnez jest odpowiedzialny za sprawne działanie układu naczyniowo-sercowego. Magnez w połączeniu z wapniem i witaminą D buduje kości i zęby, zapobiegając osteoporozie. Mało kto wie, że magnez ma wpływ na poprawę trawienia i przeciwdziała się tworzeniu kamieni w nerkach, co więcej reguluje prace tarczycy. Wskazany jest także po konsultacji z lekarzem dla cukrzyków i kobiet cierpiących na PSM.

Jaka forma magnezu?

Wybór formy magnezu ma ogromne znaczenie! Świetnym połączeniem jest zestawienie magnezu z kwasem jabłkowym czyli jabłczan magnezu. Połączenie tych dwóch składników niesie za sobą wiele korzyści. Polecany szczególnie osobom, które borykają się z chronicznym zmęczeniem. Choć suplementacja magnezu kojarzy się często z niwelowaniem zmęczenia, warto sięgnąć właśnie po magnez w formie jabłczanu. Kwas jabłkowy to naturalny kwas obecny w większości komórek w organizmie, stanowi składnik enzymów, które biorą udział w syntezie ATP a tym samym w produkcji energii. Badania przeprowadzone w amerykańskim Instytucie CFS potwierdzają skutecznie działanie jabłczanu magnezu w zespole chronicznego zmęczenia. Sugeruje się także, że może mieć wpływ na łagodzenie bólu czy też zwiększenie poziomu energii. Magnez w formie jabłczanu jest doskonale przyswajalną formą magnezu. Polecany także osobom aktywnym fizycznie oraz sportowcom. Co więcej nie zakwasza organizmu, a wręcz alkalizuje go. Magnez jest bardzo ważnym minerałem nie tylko ze względu na procesy związane ze zmęczeniem (niwelowaniem go) oraz energią, jest niezwykle istotny także dla serca, kości czy nerek. Niezbędny aby wszystkie procesy życiowe przebiegały prawidłowo, jednak większość z nas cierpi na niedobory; jego poziom obniża przetworzona żywność, stresujący tryb życia, zbyt mała ilość snu. Poziom magnezu w organizmie zmniejsza się także pod wpływem wysiłku fizycznego.

Dlaczego właśnie jabłczan?

Jabłczan magnezu uznaje się za jedną z najlepszych form magnezu! Jest to forma chemiczna tego pierwiastka o bardzo niezwykłym i cenionym składzie dzięki zawartości cząsteczki kwasu jabłkowego, do którego to przyłączone zostały dwie cząsteczki magnezu. Jest znakomitym źródłem zarówno tego ważnego pierwiastka jak i właśnie kwasy jabłkowego, forma ta charakteryzuje się dużą biodostępnoscią.

mag

Apollos Magnesium

Dawkowanie: 1 -2 kapsułki. Produkt zawiera 625 mg jabłczanu magnezu w 1 kapsułce!

Cechy kwasu jabłkowego:

  • świetne właściwości zasadotwórcze

  • ochrona nerek

  • idealny dla osób z obniżonym stanem zdrowia

  • idealny dla chorych na osteoporozę

  • nie zakłóca funkcji układu trawiennego (inne formy magnezu mogą go zakłócić)

  • kuracja formą magnezu w formie jabłaczanu już w ciągu 6 tygodni może pozwolić na prawidłowe przywrócenie odpowiedniego poziomu magnezu (doskonała wchłanialność)

Korzyści płynące z stosowania jabłczanu magnezu:

  • Doskonałe połączenie składników

  • Najlepiej wchłanialna forma

  • Polecany dla wszystkich

  • Sugerowany osobom aktywnym fizycznie i sportowcom

  • Pozwala podnieść poziom energii

  • Niweluje zmęczenie

  • Może pomagać w odkwaszaniu organizmu

  • Może mieć wpływ na łagodzenie bólu

  • Substancja naturalna

  • Liczne korzyści zdrowotne

Dla kogo?

Szczególnie konieczny dla osób aktywnych fizycznie, ale tak naprawdę każdy z nas powinien pamiętać o suplementacji magnezu, wybierając produkt o wysokiej wchłanialności i najlepszej formie.

Natalia Pokorna - parę słów o autorze:

Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *