Ranking BCAA 2018 – najlepsze bcaa

Aminokwasy a dokładniej aminokwasy egzogenne, czyli takie, które muszą być dostarczone do organizmu  z zewnątrz najczęściej w postaci pokarmu bądź suplementacji, biorą udział w wielu ważnych procesach metabolicznych chociażby takich jak przemiana tryptofanu do neurotransmitera serotoniny, a następnie do produkcji hormonu melatoniny, która odpowiada za regulacje naszego cyklu dobowego [1], czy chociażby rola Leucyny jako aktywator kinazy białkowej mTOR, która bezpośrednio odpowiada między innym za syntezę białek mięśniowych [2].

Jakich efektów możemy się spodziewać dzięki takim preparatom ? Ciekawym efektem suplementacji BCAA (branched chain amino acids/aminokwasy rozgałęzione) jakim zaobserwowano w badaniach był zmniejszony wychwyt Tryptofanu, co pozwala na wykonanie dłuższego, bardziej intensywnego treningu, co może być wykorzystane w sportach siłowo-wytrzymałościowych [3]. Natomiast jeśli zależy nam na hipertrofii mięśniowej, musimy zadbać o dostarczenie wszystkich aminokwasów egzogennych, dlatego w takiej sytuacji stosowanie EAA (essential amino acids/niezbędne aminokwasy) będzie dużo korzystniejszym rozwiązaniem.

Mając to wszystko na uwadze, należy jednak pamiętać, że kluczową rolę w wyborze odpowiedniego suplementu poza ceną zawsze na pierwszy miejscu powinna stanowić jakość danego produktu, dlatego chciałbym wam przedstawić  5 godnych uwagi pozycji !

 

1. BCAA Powder XXL Nutrition – Produkt ten znany jest między innymi za swoją 100% instanizacje, co oznacza, że jego rozpuszczalność jest niemal natychmiastowa. Firma zajmująca się produkcją tych aminokwasów cieszy się pozytywnymi opiniami użytkowników z całego świata już od 8 lat.

Jest to nie tylko subiektywna ocena kupujących, ponieważ produkt jest farmaceutycznie przebadany co świadczy o jego znakomitej jakości (https://www.supplementlabtest.com/tests/bcaa-powder-xxl-nutrition-free-amino-acid-analysis-supplementlabtestcom

 

2. Essential Amino Acids (EAA) XXL Nutrition – Aktualnie najlepsze EAA, na rynku, dodatkowo wzbogacone Cytruliną. Takie połączenie w jednym preparacie może mieć kilka interesujących zastosowań. Suplementacja przed treningiem pozwoli zwiększyć zdolności wysiłkowe oraz zatrzymać procesy kataboliczne, a zastosowanie zaraz po treningu dostarczy wszystkich niezbędnych składników aby zmaksymalizować anabolizm i zmaksymalizować regenerację między innymi dzięki większemu stężeniu tlenku azotu [4].

 

3. DNA Supps BCAA – Produkt firmy OLIMP, która jako jedna z niewielu ma wystawione swoje produkty w Aptekach co świadczy o ich świetnej jakości. Niesamowicie korzystne cenowo za takie stężenia substancji aktywnych w jednej porcji. Produkt ten zwiększy siłę i wydolność podczas ciężkich i długotrwałych ćwiczeń oraz zapobiega objawom przemęczenia i przetrenowania, a także podobnie jak w przypadku BCAA XXL jest instanizowane dzięki czemu świetnie się rozpuszcza

 

4. ALL YOU NEED XXL – brat bliźniak All You May lecz w korzystniejszej cenie, w dodatku z większą zawartością EAA w produkcie, oraz według wielu użytkowników smaczniejszy. Produkt nadający się dla każdej osoby, która dba o regeneracje potreningową, lub celem jest maksymalizacja przyrostów w okresie budowy masy mięśniowej. Może być również wykorzystany do uzupełnienia protein w ciągu dnia.

 

5. BRUTE BCAA KILLER LABS – Produkt zawierający EAA wraz z takimi dodatkami jak laxogenina czy epikatechiny, czyli związki polifenolowe wykazujące właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne co w głównej mierze przyśpiesza regeneracje białek mięśniowych [5].Kompleksowy skład niezbędny do prawidłowej pracy mięśni, a jednocześnie zabezpieczający je przed efektami katabolicznymi. Jest to niepowtarzalne połączenie substancji aktywnych dlatego produkt ten zasługuję na szczególną uwagę w tym rankingu.

 

 

Piśmiennictwo:

  1. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1016/S0014-5793(01)03319-1/abstract
    2. http://jn.nutrition.org/content/134/4/996S.long
    3. http://jn.nutrition.org/content/136/2/544S.long
    4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21067832
    5. Mirecka A.A., Kołodziejczyk-Czepas J., Wachowicz B. (2013). Katechiny – aktywność biologiczna i rola w profilaktyce chorób układu krążenia. KOSMOS. Problemy Nauk Biologicznych 62(298), 77-85.

 

Filip Głuszek - parę słów o autorze:

Myślę, że moją przygodę z dietetyką najlepiej opisują słowa ”Od ogółu do szczegółu”. Zaczęło się tak jak u większości z nas, co zrobić, żeby wyglądać i czuć się lepiej we własnej skórze ? Szukanie odpowiedzi i gotowych rozwiązań w czasopismach i na forach internetowych, mordercze plany treningowe, wyrzeczenia itd. A wszystko dlatego, że u kogoś taki schemat się sprawdził, więc u mnie też musiał. Lecz zawsze gdzieś z tyłu głowy zdawałem sobie sprawę, że to nie może być jedyny sposób, nawet jeśli efekty były widoczne gołym okiem.

I tak zaczęło się poszukiwanie odpowiedzi na pytania ”gdzie, co, jak i dlaczego?”. Dlaczego taka dieta działa ? Jak to sie dzieje, że tkanka tłuszczowa znika, a mięśniowa rośnie ? Co się dzieje w naszym organizmie po zjedzeniu węglowodanów czy białka ? Gdzie zachodzą te wszystkie procesy ?

Szukając odpowiedzi zdałem sobie sprawę, że uwielbiam to co czytam, czego się dowiaduję i to w jaki sposób jestem w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę w życiu codziennym. Sprawiało mi to przyjemność do tego stopnia, że postanowiłem zmienić kierunek studiów z Architektury na Dietetykę, i przeprowadzić się do innego miasta. W trakcie studiów zaczynałem od podcastów i webinarów, kolejnym krokiem było czytanie artykułów i książek, nie tylko tych o dietetyce, a bardziej tych związanych z ludzką fizjologią, następnie przyszła kolej na szkolenia i konferencje naukowe, szukanie badań naukowych i ostatecznie przekucie całej teorii w praktykę.

Zaczęło się skromnie od pomocy w utracie wagi najbliższym znajomym i rodzinie, aktualnie pracuję z osobami, które posiadają różne zaburzenia metaboliczne, bądź choroby autoimmunologiczne, jak i również ze sportowcami, którzy chcą zmaksymalizować swój potencjał fizyczny jak i również ten sylwetkowy.

Na tym Fanpage’u postaram się dzielić zdobytym na przestrzeni lat doświadczeniem, pokazać różne rozwiązania jednego problemu, a nie utarte schematy, wstawiać mniej lub bardziej skomplikowane artykuły oraz będę odpowiadać na wszelkie pytania zadawane bezpośrednio do mnie.

Moja nauka cały czas trwa, dlatego jestem zawsze otwarty na ciekawą debatę i konstruktywną krytykę.

Pozdrawiam Filip

Zobacz pozostałe posty tego autora

5 komentarzy: “Ranking BCAA 2018 – najlepsze bcaa

  1. ciekawe zestawienie, ja zajadałem się w listopadzie bcaa 20:1:1 olimpa z cytruliną i bardzo fajne w smaku i dodatek cytruliny też robi swoje, co mozecie o nim powiedzieć?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *