Rola instruktora w motywowaniu uczniów - Testosterone Wiedza

Kategorie

Najczęściej czytane

Rola instruktora w motywowaniu uczniów

Instruktor to osoba, która wyjaśniaj zasady i pozwala zdobyć umiejętności przydatne dla poszczególnych sportów. Może ona pomagać pojedynczym, indywidualnym jednostkom lub grupom. Naucza podstawowych zasad, postaw, chwytów, ruchów i technik gry. Instruktorzy również pomagają doświadczonym sportowcom doskonalić swoje umiejętności oraz motywują.

Lista zadań, które powinni wykonywać instruktorzy:

 

  • wyjaśnianie i nauczanie podstawowych zasad, postaw, przepisów, procedur bezpieczeństwa i techniki,
  • wykazanie prawidłowego użytkowania sprzętu,
  • zapewnienie bezpiecznego treningu i odpowiedniej motywacji,
  • próba zachęty i motywacji uczestników,
  • planowanie i organizowanie szkoleń,
  • prowadzenie treningów w celu maksymalizacji wydajności,
  • dzielenie się wskazówkami dotyczącymi poprawy techniki,
  • dostosowanie technik coachingowych do sportowców i uczniów,
  • ocena wyników uczniów i sportowców,
  • ocena stanu aktualnego
  • pomoc w radzeniu sobie z urazami,
  • monitorowanie prawidłowego użytkowania sprzętu.
  • planowanie i opracowywanie strategii,
  • analizowanie wyników drużyny przeciwnej, aby znaleźć sposoby na wykorzystanie ich słabości,
  • kontrola prawidłowego użytkowania i konserwacji sprzętu,
  • sprawdzanie sprzętu pod kątem działania,
  • naprawa sprzętu,
  • zakup nowego sprzętu w razie potrzeby,
  • organizowanie i planowanie zawodów i innych działań,
  • w razie potrzeby organizowanie transportu,
  • wystąpienie o zgodę rodziców na podróż,
  • organizowanie innych działań związanych ze sportem (np. zbiórki pieniędzy),
  • rekrutacja nowych i obiecujących sportowców.

Wysoka dawka EPA i DHA w kapsułce – omega-3 od Apollo’s Hegemony

Wymagania edukacyjne i szkoleniowe

Instruktorzy zazwyczaj potrzebują kilkuletniego doświadczenia w określonym sporcie oraz formalnego wykształcenia lub kursów. Należy poszerzać swoją wiedzę poprzez udział w różnych eventach, programach sportowych oraz praktykach w klubach i organizacjach sportowych. Ukończenie studiów wyższych, zwłaszcza w zakresie wychowania fizycznego lub sportu, staje się coraz ważniejsze na stanowisku instruktora sportu.

 

https://pixabay.com/pl/photos/%c5%bcar%c3%b3wka-pomys%c5%82-kreatywno%c5%9b%c4%87-baza-3104355/

Czym jest motywacja?

Motywacja to proces mentalny, który kieruje zachowaniem sportowca (zmienia podejście do rywalizacji, radzenie sobie z przeciwnościami losu, poprawia wydajność).

W sporcie istnieją dwa rodzaje motywacji: motywacja wewnętrzna i motywacja zewnętrzna.

Motywacja wewnętrzna odnosi się do zachowań sportowych, które są napędzane wewnętrznymi pobudkami na przykład możliwościami odkrywania, uczenia się. Sportowcy uprawiają sport z powodów takich jak: radość z uprawiania tego sportu, wyzwania, chęć rywalizacji i osiąganie nowych poziomów, doskonalenie umiejętności oraz inne. Sportowcy zmotywowani wewnętrznie zazwyczaj koncentrują się na doskonaleniu umiejętności i rozwoju jako sportowcy. Motywacja zewnętrzna odnosi się zazwyczaj do zachowania, które ma na celu zdobywanie nagród lub unikanie kary.

Sportowcy zmotywowani zewnętrznie biorą udział w sporcie z takich motywów, jak nagrody zewnętrzne (puchary, medale, stypendia, wyróżnienia) lub w celu uniknięcia negatywnych konsekwencji (bycie na ławce rezerwowych, dezaprobata rodzica czy trenera). Sportowcy zmotywowani zewnętrznie mają tendencję do skupiania się na wynikach zawodów.

 

Kompleks witaminowo-mineralny dostosowany dla dzieci

 

Motywowanie uczniów

Trenerzy mogą rozwijać psychologicznie sportowców w kontekście pozytywnego poczucia własnej wartości, poczucia przynależności oraz poprzez ograniczanie porównań do sukcesów innych sportowców. Trenerzy mogą również zwiększyć autonomię swoich sportowców, zachęcając do samokontroli, refleksji nad wynikami i oceny samopoczucia fizycznego i psychicznego.

Motywacja sportowca odgrywa fundamentalną rolę w wydajności. Motywacja pochodzi ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych. Przyczyniają się one do sukcesu sportowca.

Pod wieloma względami trener odgrywa kluczową rolę wychowawczą, odpowiadając na emocjonalne i fizyczne potrzeby sportowca. Atmosfera, którą często sprawia trener, wpływa na samopoczucie psychiczne sportowca. Powinien on rozróżniać to kiedy powinien być krytyczny, a kiedy na przykład motywujący,

Stres jest ważnym czynnikiem wpływającym na ogólne samopoczucie sportowca i może być odwrotnie proporcjonalny do samooceny. Presja trenera często powoduje stres u tych sportowców, którzy mają egocentryczny sposób myślenia.

Poczucie własnej wartości można budować stopniowo wraz z rozwojem indywidualnym, gdzie postęp mierzy się jedynie porównując się tylko do siebie na podstawie wykonanej pracy. Nacisk na proces, a nie na natychmiastowy rezultat pozytywnie wpływa na samoocenę.

D3+K2MK7 – niezbędne witaminy dla zdrowia kości i całego organizmu

 

Podsumowanie

W sporcie motywacja jest kluczową cechą psychologiczną, która jest potrzebna, aby osiągnąć sukces. Elitarni gracze potrzebują wysokiego poziomu motywacji, aby pokonywać swoje granice i być w stanie poradzić sobie z presją treningu i nieustannej gry każdego dnia. Wiara w siebie może mieć bardzo pozytywny wpływ na wyniki. Widać również, że zawodników można motywować z wielu różnych stron, z których wszystkie mogą mieć wpływ na wydajność.

Źródła

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5343045/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33339278/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28337165/

https://appliedsportpsych.org/resources/resources-for-coaches/extrinsic-rewards-and-motivation/

https://pixabay.com/pl/photos/pracuj-ci%c4%99%c5%bcej-niebieski-motywacja-1845901/

 

 

 

 

 

Magister sportu na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, studentka psychologii, trener personalny, miłośniczka zdrowego stylu życia i treningów, szczególnie siłowni, która pomogła mi wyjść z zaburzeń odżywiania. Stawiam na zdrowy rozsądek i balans.

    Dodaj swój komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*