Suplementy diety blog - dietetyka, odżywianie i informacje

Kategorie

Najczęściej czytane

Ostatnie artkykuły

Loader..
BDNF – związek wspierający kondycję mózgu

BDNF – związek wspierający kondycję mózgu

Obrazek wyróżniający – Gaspar Uhas   Uważa się, że w układzie nerwowym ssaków zależne od doświadczenia zmiany w strukturze i funkcjonowaniu synaps leżą u podstaw uczenia się i tworzenia pamięci. Długoterminowe wzmocnienie (LTP) synaps hipokampa, szczególnie w regionie CA1, jest najlepiej zbadaną formą plastyczności, obejmującą trzy kolejne etapy: krótkotrwałe wzmocnienie i wczesne długoterminowe wzmocnienie(E-LTP), które
Ćwiczenia aktywacyjne w treningu

Ćwiczenia aktywacyjne w treningu

Aktywacja lub wstępne zmęczenie mięśniowe to ćwiczenia pobudzające do pracy grupy mięśniowe, które będą brały udział w treningu. Maja na celu pobudzenie układu nerwowo-mięśniowego oraz włączenie do pracy jak największej ilości jednostek motorycznych. Duże mięśnie składają się z miliona włókien mięśniowych. Synergia skurczów tak licznych włókien jest możliwa dzięki podziałowi na jednostki motoryczne, w których
Kobiety w treningu motorycznym: uniwersalność i indywidualne aspekty treningu

Kobiety w treningu motorycznym: uniwersalność i indywidualne aspekty treningu

źródło zdjęcia: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/kobieta-trzyma-sprzet-do-cwiczen-416809/   Wprowadzenie W dzisiejszym dynamicznym świecie, aktywność fizyczna stała się kluczowym elementem zdrowego stylu życia dla kobiet. Choć istnieje wiele specyficznych aspektów, warto podkreślić, że trening motoryczny u kobiet wcale nie musi znacząco różnić się od tego, który stosują mężczyźni. Uniwersalność treningu motorycznego dla kobiet jest kwestią sporną w dzisiejszych czasach. Dlatego
Trening oporowy z wykorzystaniem sanek (Resisted Sled Training) – komendium wiedzy

Trening oporowy z wykorzystaniem sanek (Resisted Sled Training) – komendium wiedzy

Obrazek wyróżniający – Rodrigo S   Większość dyscyplin sportu wymaga od zawodnika wejścia na maksymalne możliwości fizyczne. Jedynym z takich elementów będzie zdolność do wykonywania biegu z maksymalną możliwą prędkością. Sprint, bo to o nim mowa jest uznawany za najszybszy sposób samodzielnego poruszania się człowieka. Jest to ważna czynność, którą człowiek zajmował się od czasów prehistorycznych,
Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 2

Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 2

Rozpoczynamy część 2 zastosowań koenzymu Q10   Profilaktyka nowotworów oraz „leczenie” Nowotwór to niewątpliwie choroba mitochondrialna. Towarzyszą jej przewlekłe spadki energii w wyniku zaburzeń wytwarzania ATP. Na dysfunkcje tych organelli składa ogromna ilość czynników, dlatego zostaną one pominięte, gdyż zostały zawarte w innym artykule.   Więcej informacji o profilaktyce i czynnikach sprzyjających nowotworzeniu znajdziecie tutaj
Jak aktywność fizyczna wpływa na rozwój dzieci i młodzieży

Jak aktywność fizyczna wpływa na rozwój dzieci i młodzieży

zdjęcie: https://pixabay.com/photos/tartan-track-athletics-2678544/   Aktywność fizyczna odgrywa kluczową rolę w życiu dzieci i młodzieży. Ma ona istotny wpływ nie tylko na ich zdrowie fizyczne, ale także na rozwój społeczny czy emocjonalny. W dzisiejszym świecie, gdzie coraz więcej czasu spędzamy przed ekranami komputerów czy telefonów, promowanie aktywności fizycznej staje się niezwykle ważne. Jest wiele aspektów dlaczego warto
Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 1

Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 1

Koenzym Q10, czyżby najważniejszy  składnik warunkujący funkcjonowanie organizmu ? Jest potrzebny między innymi do prawidłowego przebiegu etapów łańcucha oddechowego, będącego końcowym szlakiem syntezy ATP. Na bazie tej sentencji można wywnioskować, że skoro energia powstaje w mitochondriach i że ostatnim etapem jej produkcji jest właśnie łańcuch oddechowy, koenzym Q10 stanowi jeden z najważniejszych związków naszego organizmu.
Dlaczego trening sylwetkowy zaczyna się nudzić – jak go urozmaicić?

Dlaczego trening sylwetkowy zaczyna się nudzić – jak go urozmaicić?

zdjęcie główne: źródło: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/mezczyzna-trzyma-czerwone-tekstylia-850293/ Wprowadzenie Urozmaicony trening sportowy może być kluczem do zainteresowania ludzi siłownią na nowo. W dzisiejszych czasach, młodzi ludzie szukają bardziej inspirujących form treningu niż monotonne sesje kulturystyczne. Rozbudowane sesje treningowe inspirowane różnymi dyscyplinami sportu stają się kluczowym elementem motywacji, wzbogacając doświadczenie treningowe i przekładając się na lepsze wyniki. Ciało ludzkie jest
Dlaczego ten sam rodzaj treningu może dawać inne rezultaty?

Dlaczego ten sam rodzaj treningu może dawać inne rezultaty?

Gdy mówimy o treningu w kontekście rozwoju jakiejś cechy – czy to siły czy masy mięśniowej – mamy pewne zalecenia, które przedstawione są w formie ilościowej. Na podstawie uśrednionych danych, można stwierdzić, że dana ilość serii jest tą efektywną, warunkującą efekty. Mimo wszystko, mając obiektywne zalecenia, efekty uzyskiwane przez ludzi nie są jednakowe, i nie
Jak wspierać regenerację sportowca?

Jak wspierać regenerację sportowca?

Nad treningiem, dietą i, wręcz zawsze, suplementacją skupiamy się pilnie. Ten ostatni element lubimy nawet nadmiernie faworyzować. Staramy się działać w taki sposób by każdą poświęconą minutę, każdą łzę i kroplę potu wylaną na drodze ku poprawie formy spożytkować odpowiednio. By nasze wysiłki nie poszły na marne, a zostały wynagrodzone poprawą sylwetki, siły, zwinności, ogólnie
  • Załaduj więcej... Loader..