Suplementy diety blog - dietetyka, odżywianie i informacje

Kategorie

Najczęściej czytane

Ostatnie artkykuły

Loader..
Najlepsze witaminy – ranking 2022

Najlepsze witaminy – ranking 2022

Na pewno większość z nas na początku swojej drogi ze zdrowym stylem życia zetknęło się z jakimiś suplementami. Najczęściej są to właśnie kompleksy witaminowe. Prawie każda firma suplementacyjna posiada taki „stack”w swojej ofercie. Dostępność na rynku jest ogromna – od siłowni, sklepów z suplementami, internetu, aż po supermarkety. Są dosłownie wszędzie. Głównym problemem tych, którzy dopiero
Alternatywne techniki walki ze stresem

Alternatywne techniki walki ze stresem

Nadmierny stres, chociaż jest zjawiskiem negatywnym, jest uważany za element normalnego codziennego funkcjonowania człowieka. Sytuacje kryzysowe towarzyszą nam codziennie, ale każdy radzi sobie z tym na różne sposoby. Istnieje dużo metod walki ze stresem i odnieść do nich można techniki relaksacyjne, suplementację, aktywność fizyczną, trening mentalny oraz wiele innych. W danym artykule zostały opisane 2
Ranking kreatyn 2022 – najlepsza kreatyna

Ranking kreatyn 2022 – najlepsza kreatyna

Kreatyna jest organicznym związkiem chemicznym zbudowanym z trzech aminokwasów, argininy, glicyny oraz metioniny. Jej najbogatszym źródłem w pożywieniu jest wołowina natomiast jest to bardzo często ciężkie do zrealizowania i niestety dość kosztowne. Dlatego o wiele rozsądniejszym rozwiązaniem okazuje się być suplementacja. Najbardziej podstawową formą jest monohydrat kreatyny, lecz form tego suplementu jest wiele poprzez dodawanie
Dlaczego Twój trening jest nieskuteczny?

Dlaczego Twój trening jest nieskuteczny?

Trenujesz od dłuższego czasu, ale w dalszym ciągu nie masz oczekiwanych efektów lub są one niezadowalające? Brak postępu może skutecznie zniechęcić do dalszego trenowania. Przyjrzyjmy się bliżej, co może mieć wpływ na brak efektu Twojego procesu treningowego.   Brak planu lub nieodpowiednio dopasowany plan Nie bez powodu jako pierwszy aspekt. Chodzisz na siłownie, ale w
Ranking EAA – 2022

Ranking EAA – 2022

Jeśli znasz się chociaż trochę na żywieniu, to na pewno wiesz czym są makroskładniki. Jednym z nich, oprócz węglowodanów i tłuszczy jest białko. W kontekście białka, prawdopodobnie słyszałeś również o aminokwasach. Są to elementy z których składają się białka. Można je podzielić aminokwasy egzogenne oraz endogenne. Te pierwsze nie mogą być syntetyzowane w organizmie. Konieczne
Szczawiny, czym są i na co wpływają?

Szczawiny, czym są i na co wpływają?

Obraz Thilo Becker z Pixabay Określenie szczawiany odnosi się do związków chemicznych – soli lub estrów, kwasu szczawiowego. Najczęściej spotykanymi w żywności są szczawiany wapnia i magnezu,  choć spotkać można także szczawiany potasu, sodu, anionu oraz żelaza. Solami nierozpuszczanymi w wodzie są sole kwasu szczawiowego z magnezem, wapniem i żelazem. Wydalane są one przez organizm
Robaki, jako alternatywne źródła białka w diecie

Robaki, jako alternatywne źródła białka w diecie

W związku ze stale zwiększającą się liczbą ludności na świecie, wzrasta również zapotrzebowanie na składniki odżywcze, w tym pełnowartościowe białko. Według opinii naukowców, aby zaspokoić potrzeby żywieniowe produkcja żywności do 2030 roku powinna wzrosnąć dwukrotnie. W związku z tym rośnie zainteresowanie alternatywnymi źródłami białka w diecie. Jednym z nich są insekty, których skład aminokwasowy jest
Insulinomimetyki – Ranking 2022

Insulinomimetyki – Ranking 2022

WSTĘP   Insulinomimetyki to grupa substancji o właściwościach naśladujących insulinę –  mogących wpływać na obniżanie poziomu glukozy we krwi poprzez poprawę jej transportu do komórek. Węglowodany to odwieczny, energetyczny składnik odżywczy dla większości sportowców. Jest od podstawowym źródłem dostarczanej do organizmu energii. Węglowodany w naszym ciele rozkładane są przez enzymy amylolityczne, odpowiedzialne za hydrolizę wiązań
Wszystko o placebo

Wszystko o placebo

Wraz ze wzrostem popularności podejścia „science based” coraz częściej można zaobserwować używanie przez trenerów terminów wykorzystywanych podczas prowadzenia badań naukowych. Poza nimi naukowe sformułowania często można usłyszeć od dietetyków i fizjoterapeutów oraz innych pracowników branży sportowej i prozdrowotnej. Jednym z takich terminów jest słowo „placebo”. W niniejszym artykule podjęto próbę rozszyfrowania pojęcia pod każdym względem
Czy liposomalna witamina C wchłania się lepiej?

Czy liposomalna witamina C wchłania się lepiej?

Obraz asierromero z freepik Popularność witaminy C nie maleje, ostatnio pojawiły się preparaty tzw. liposomalnej witaminy C. Według opisów producentów jest to witamina C zamknięta w liposomalnej otoczce o większej trwałości, przyswajalności i biodostępności w porównaniu z tradycyjnym kwasem L-askorbinowym. Czy tak faktycznie jest? Co na ten temat mówią badania? Przeczytaj i dowiedz się…   Zanim
  • Załaduj więcej... Loader..