Suplementy diety blog - dietetyka, odżywianie i informacje

Kategorie

Najczęściej czytane

Ostatnie artkykuły

Loader..
Czy warto liczyć kalorie?

Czy warto liczyć kalorie?

Większość osób, która trenuje na siłowni i zaczyna się interesować zdrowym stylem życia również wpada w ten cały „wir” liczenia kalorii. Nie jest to istotne czy jesteśmy w tak zwanej redukcji tkanki tłuszczowej, budowie masy mięśniowej czy też na utrzymaniu kalorycznym. Czy jest to potrzebne? Jakie są więc plusy i minusy kontrolowania tego co zjemy?
Czym jest protokół RAMP?

Czym jest protokół RAMP?

Każdy z nas wie jak ważna jest rozgrzewka w treningu. Musi być ona przeprowadzona przed każdym rodzajem zajęć. Nie ważne czy jest to typowy trening siłowy czy też przykładowo joga. Przygotowuje ona nasze stawy i mięśnie do pracy. Jest to ważne, aby nie doprowadzić do kontuzji oraz innych uszkodzeń.  Dzięki niej nasz organizm przystosowuje się
Efektywność ciosów w sportach walki

Efektywność ciosów w sportach walki

Zadawanie ciosów to kluczowy element uderzanych sportów walki takich jak boks, k-1, mma czy karate. Nie jest zaskoczeniem, że celem lokowania uderzeń; głównie na szczękę przeciwnika, ale nie tylko… jest zdobycie punktowej przewagi ukazującej wyższość i predysponującej do zwycięstwa. Mimo wszystko, punktacja to jedynie składowa, mówiąca o wyższości taktycznej, ale niekoniecznie zapewniająca ostateczne zwycięstwo. Sam
Wzorce ruchowe (movement patterns) – czym są?

Wzorce ruchowe (movement patterns) – czym są?

Zaczynając trening na siłowni musimy najpierw zainteresować się anatomią i biomechaniką naszego ciała. Każdy ruch ma wpływ na dany mięsień i często oddziałuje na mięśnie sąsiadujące. Warto „studiować” anatomię, gdyż tam są zawarte wszystkie kluczowe informacje. Z racji tego, że w XXI wieku mamy sporo problemów ze zdrowiem, głównie z powodu nieodpowiedniego odżywiania, ale też
Rozejście mięśnia prostego brzucha, kresy białej i przepuklina. Czy da się to ogarnąć?

Rozejście mięśnia prostego brzucha, kresy białej i przepuklina. Czy da się to ogarnąć?

Przepuklina? Rozejście kresy białej, mięśni prostych brzucha? Zdecydowanie nie należą do łatwych tematów. Jednakże nie można ominąć tych aspektów w pełnej rehabilitacji poporodowej kobiet czy pooperacyjnej zarówno kobiet jak i mężczyzn.   Jednym z najczęstszych powodów tworzenia się przepuklin w bliźnie jest nieprawidłowe działanie chirurga, w procesie zamykania jamy brzusznej. Dochodzące do tego krwiaki, zbyt
Trening zdrowotny – założenia

Trening zdrowotny – założenia

Na każdym szczeblu naszego życia mamy inne cele. Kiedy jesteśmy młodzi zazwyczaj zależy nam na sylwetce oraz zdrowiu. Z biegiem lat ten pierwszy aspekt staje się mniej ważny, a za główny cel obieramy sobie ZDROWIE. Trening zdrowotny jest czymś o czym słyszymy dosyć często. Zarówno na siłowniach jak i w mediach społecznościowych. Warto się zastanowić
Słabe partie – rozciągać, rolować czy masować ?

Słabe partie – rozciągać, rolować czy masować ?

  Partia mięśni, która nie chce rosnąć spędza sen z powiek wielu ćwiczącym na siłowni. Czy to mięśnie ramion, czy klatki piersiowej, a może mięśnie łydek. Powodów na taki stan może być kilka, oczywiście pomijam choroby i uwarunkowania genetyczne, które w mniejszy bądź większy sposób definiują naszą budowę ciała. Główne przyczyny ograniczeń rozrostu naszych mięśni
W jaki sposób wykorzystać kwarantannę na rozwój osobisty i pracę nad swoją sylwetką?

W jaki sposób wykorzystać kwarantannę na rozwój osobisty i pracę nad swoją sylwetką?

Obecna sytuacja to nie powód do załamywania się. Co prawda nic nie wskazuje na to, że prędko nasze sposoby na aktywność fizyczną, takie jak siłownia, ćwiczenia w grupie w klubie fitness i tego typu czynności, które do tej pory pomagały nam zadbać o swoją sylwetkę były “legalne”. Na szczęście jednak, czas ten możemy poświęcić na
Słabe partie – czemu nie rosną ?

Słabe partie – czemu nie rosną ?

Wchodzisz na siłownię, rozgrzewka, trening, proteiny, wracasz do domu mierzysz i nic. kolejny tydzień i nie ma efektów, a nie zacząłeś trenować wczoraj. Masz już kilkunastu miesięczny staż, a więc dlaczego tak się dzieje? Czemu ćwiczymy i nie ma efektów? Czemu dana partia mięśniowa stoi w miejscu? Przyczyn może być kilka, zanim rozbijemy je na
Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Jak zapobiegać niedoborom żelaza u sportowców  Szeroko rozumiany wysiłek sportowy wiąże się z różnymi ścieżkami metabolicznymi, w wyniku czego powstaje energia w postaci ATP, która zasila sportowców w trakcie wysiłku. Żelazo jako jeden z najważniejszych związków mineralnych silnie oddziaływuje na procesy mitochondrialne, gdzie zachodzi także erytropoeza, czyli formowanie nowych krwinek czerwonych.   Trochę faktów o
  • Załaduj więcej... Loader..