Suplementy diety blog - dietetyka, odżywianie i informacje

Kategorie

Najczęściej czytane

Ostatnie artkykuły

Loader..
Conditioning – czym jest?

Conditioning – czym jest?

Źródło obrazka: https://1xw7c62t8pgj1bq3qetvvsg1-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/10/Valle-Kettlebell-Swings-1024×536.jpg Cardio, czyli trening tlenowy Trening cardio to wszystkie ćwiczenia wytrzymałościowe dotleniające organizm, poprawiające pracę układu krążenia oraz ogólną kondycję organizmu. Sprawia, że komórki i tkanki mięśniowe są lepiej dotlenione. Co za tym idzie – lepsze samopoczucie, mniejsze ryzyko chorób układu krążenia i zwiększenie efektywności podczas treningu. Jedną z dodatkowych zalet jest to,
MMA – fizjologiczne i fizyczne wymagania dyscypliny

MMA – fizjologiczne i fizyczne wymagania dyscypliny

MMA, będące skrótem mieszanych sztuk walk to dyscyplina sportowa, w której zawodników staje ze sobą do walki na określonych zasadach. Odkąd sport ten uzyskał niezwykle dużą popularność, zasady te są odpowiednio sprecyzowane, tworząc tym samym konkretne wymagania wysiłkowe. Zasady tego jakże widowiskowego sportu pozwalają na wyprowadzanie ciosów, kopnięć, uderzeń łokciami jak również akcentów opartych o
Jod – kompendium wiedzy

Jod – kompendium wiedzy

Jod jest mikroelementem o kluczowym znaczeniu dla wszystkich ludzi.  Wpływa on na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Jod wpływa głównie na pracę tarczycy. Jest on niezbędny do prawidłowego jej funkcjonowania. Zdrowy dorosły organizm zawiera 15-20 mg jodu, z czego 70-80% jest magazynowane w tarczycy. Jak dostarczyć jod? Najłatwiejszym sposobem przeciwdziałania niedoborowi jodu jest odpowiednia dieta.
Bisfenol A – czy ma wpływ na zdrowie?

Bisfenol A – czy ma wpływ na zdrowie?

Bisfenol A (BPA) jest jedną z substancji, najczęściej stosowanych przy produkcji przedmiotów codziennego użytku. Przede wszystkim występuje w składzie tworzyw sztucznych, między innymi plastikowych opakowań, w których przechowywana jest żywność. Bisfenol A – co to jest?   Bisfenol A – 2,2-bis(p-hydroksyfenylo)propan (BPA) jest organicznym związkiem chemicznym z grupy fenoli. Jest to substancja występująca w produktach
Probiotyki – prewencja zaburzeń żołądkowo-jelitowych u sportowców. Czy to dobry wybór?

Probiotyki – prewencja zaburzeń żołądkowo-jelitowych u sportowców. Czy to dobry wybór?

Niedawne teksty poświęciłem problematyce zaburzeń żołądkowo jelitowych. Pierwszy z nich traktował o szerokiej populacji – rodzajach, powodach i możliwościach przeciwdziałania, w kolejnym natomiast wspomniałem więcej o sportowcach, powodach i rodzajach zaburzeń jakie ich trapią oraz strategiach żywieniowych minimalizujących ryzyko pojawienia się objawów. Gwoli przypomnienia – najbardziej problematycznymi elementami żywieniowymi, z punktu widzenia atlety , mogą
Stres a odporność. Czy przewlekły stres może upośledzać funkcjonowanie układu odpornościowego?

Stres a odporność. Czy przewlekły stres może upośledzać funkcjonowanie układu odpornościowego?

Wstęp Przewlekły stres może prowadzić do upośledzenia funkcjonowania wielu układów w organizmie, jednym z nim jest układ odpornościowy. O tym, co dzieje się w organizmie podczas stresu przeczytasz tutaj https://testosterone.pl/wiedza/nadmierny-stres-a-apetyt-czy-istnieje-miedzy-nimi-zwiazek/ Układ odpornościowy komunikuje się z układem nerwowym, w szczególności z mózgiem, a sama komunikacja jest obustronna. Trzecim „muszkieterem” tego dialogu jest układ dokrewny, czyli gruczoły
Dieta matki karmiącej, fakty i mity

Dieta matki karmiącej, fakty i mity

Na temat diety kobiety karmiącej krąży wiele mitów. Naturalnie organizm matki dba o jak najbardziej optymalny i stały skład pokarmu dla dziecka. Warto jednak, że zbilansowana dieta, dostarczająca niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz innych ważnych składników zdecydowanie wspiera prawidłowy rozwój dziecka. Karmienie piersią, dlaczego jest tak ważne?   Mleko kobiece jest najlepszym i  najbardziej bezpiecznym
Czym jest tężyczka?

Czym jest tężyczka?

Niektórzy ludzie podświadomie reagują na strach, panikę, podekscytowanie lub stres głębokimi, szybkimi oddechami. Może to również wystąpić u osób z atakami paniki. Wydychane są zwiększone ilości dwutlenku węgla. Brakuje również wapnia we krwi. Rezultatem jest zwiększona pobudliwość nerwów i mięśni, co może objawiać się skurczami mięśni, a w skrajnych przypadkach właśnie tężyczką.   Co powoduje
Warzywa krzyżowe w niedoczynności tarczycy – czy należy ich unikać?

Warzywa krzyżowe w niedoczynności tarczycy – czy należy ich unikać?

  W niedoczynności tarczycy często zaleca się unikać spożywania warzyw krzyżowych, takich jak kapusta, brukselka, brokuł, czy kalafior. Czy takie postępowanie jest konieczne? Czym jest niedoczynność tarczycy? Tarczyca jest gruczołem dokrewnym produkującym tyroksynę, trójjodotyroninę oraz kalcytoninę. Niedoczynność tarczycy charakteryzuje się niedoborem lub nieprawidłowym działaniem hormonów tego gruczołu. Wpływają one na funkcjonowanie większości tkanek organizmu i
Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Ludzkie ciało można postrzegać jako zespół stawów – będących mobilnymi połączeniami elementów układu kostnego, który porusza stabilnymi segmentami ciała. Wykonując ruch, ciało może napotkać przeszkody w postaci braku zakresów w obrębie mięśni lub stawów. Przykurczone tkanki miękkie i zblokowane stawy uniemożliwią prawidłowe oraz bezpieczne wykonanie złożonych ruchów w pełnym zakresie. Brak zakresów ruchu w stawach zwiększa ryzyko odniesienia kontuzji podczas uprawiania sportu lub codziennych
  • Załaduj więcej... Loader..