Mobilność podczas treningu - jak poprawić i nad nią pracować

Kategorie

Najczęściej czytane

Mobilność

Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Ludzkie ciało można postrzegać jako zespół stawów – będących mobilnymi połączeniami elementów układu kostnego, który porusza stabilnymi segmentami ciała. Wykonując ruch, ciało może napotkać przeszkody
Żywienie w tenisie – Witaminy, składniki mineralne i suplementacja

Żywienie w tenisie – Witaminy, składniki mineralne i suplementacja

Dostarczanie zdrowej, dobrej jakościowo zrównoważonej diety powinno być priorytetem dla tenisistów. Suplementacja nie jest jedyną odpowiedzią na lepszy rozwój tenisistów,
Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Kręgosłup ludzki jest zespołem stawów tworzących pionową kolumnę. Człowiek posiada dwadzieścia cztery kręgi: siedem kręgów szyjnych, dwanaście kręgów piersiowych, pięć
Mobilizacja kompleksu barkowego

Mobilizacja kompleksu barkowego

Obręcz barkowa łączy ze sobą część wolną kończyny górnej ze szkieletem osiowym, czyli z tułowiem. W jego skład wchodzi kilka stawów, dlatego określana jest jako
Mobilizacja stawu biodrowego

Mobilizacja stawu biodrowego

Staw biodrowy jest jednym z największych stawów w ludzkim organizmie. Umożliwia utrzymanie spionizowanej pozycji, przeniesienie ciężaru tułowia na kończyny dolne
Rozciąganie cz. 2 – obalenie mitów i metody aplikacji

Rozciąganie cz. 2 – obalenie mitów i metody aplikacji

https://polki.pl/foto/4_3_LARGE/stretching-to-musisz-wiedziec-o-bezpiecznym-rozciaganiu-2441018.jpg   W pierwszej części omówiliśmy podstawowe kwestie związane z działaniem mięśni i samego stretchingu. Dziś rozprawimy się z mitami
Mobilizacja stawu skokowego

Mobilizacja stawu skokowego

Staw skokowy bierze udział w przenoszeniu ciężaru ciała podczas ruchów lokomocyjnych, takich jak chód, trucht, bieg. Im większa prędkość lokomocji,
Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

https://benchk.com/wp-content/uploads/2019/08/rozciaganie-miesni-przed-treningiem.jpg   Rozciąganie to bardzo ciekawy, a jednocześnie owiany wieloma mitami temat. W serii dwóch artykułów poświęconych stretchingowi spróbuję możliwie
Mostkowanie w wyciskaniu leżąc – dlaczego każdy powinien je robić

Mostkowanie w wyciskaniu leżąc – dlaczego każdy powinien je robić

Mostkowanie podczas wykonywania wyciskania leżąc nadal wywołuje wiele skrajnych emocji lub zaciekawienie. Wykonując mostek można usłyszeć od pozostałych bywalców siłowni,
Skolioza, a trening siłowy

Skolioza, a trening siłowy

Znaczenie treningu siłowego w skoliozie     Wraz z coraz większą liczbą osób ćwiczących można spotkać się z różną gamą
Znaczenie treningu ekscentrycznego

Znaczenie treningu ekscentrycznego

Co warto wiedzieć o treningu ekscentrycznym ?   W każdego rodzaju aktywności fizycznej nasze ciało porusza się za pomocą skomplikowanego
Darmowy program ćwiczeń dla pracujących w domu (Home Office)

Darmowy program ćwiczeń dla pracujących w domu (Home Office)

Ze względu na aktualny rytm pracy wielu firm, związany z okresem pandemii, warto zastanowić się nad problematyką niewłaściwej postawy ciała,
Terapia manualna w leczeniu Tendinopatii Achillesa

Terapia manualna w leczeniu Tendinopatii Achillesa

  Tendinopatia ścięgna Achillesa w stanie przewlekłym występuje, gdy nadużywamy danej struktury, a najczęściej występuje ona u biegaczy. Ćwiczenia ekscentryczne mogą
Trenuj zdrowo i bez kontuzji – CZYM JEST TRENING FUNKCJONALNY ?

Trenuj zdrowo i bez kontuzji – CZYM JEST TRENING FUNKCJONALNY ?

Trenuj zdrowo i bez kontuzji, czyli czym jest trening funkcjonalny?   Wydaje się, że na samym wstępie warto odpowiedzieć sobie
Jaką rolę grają plecy w stabilizacji barku ?

Jaką rolę grają plecy w stabilizacji barku ?

Mięsień najszerszy grzbietu jako stabilizator stawu ramiennego W kontekście pracy kompleksu barkowego przeważnie mówi się o mięśniach stożka rotatorów, mięśniach
Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

FAI – Konflikt udowo-panewkowy (femoroacetabular impingement)   Czy towarzyszy Ci ból w obrębie stawu biodrowego? Problemy ze stawami już dawno przestały być
Słabe partie – czemu nie rosną ?

Słabe partie – czemu nie rosną ?

Wchodzisz na siłownię, rozgrzewka, trening, proteiny, wracasz do domu mierzysz i nic. kolejny tydzień i nie ma efektów, a nie
Stretching dynamiczny, a statyczny – co wybrać?

Stretching dynamiczny, a statyczny – co wybrać?

Rozgrzewka oraz część końcowa treningu, czyli tak zwany “cool down” są równie ważne jak sama część główna treningu. Bez odpowiedniej
Czym jest Pilates?

Czym jest Pilates?

Aktywność fizyczna jest bardzo uniwersalna. Każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Jedni wolą bardziej energiczne programy treningowe jak tabaty,
Buty do podnoszenia ciężarów – czy to koniecznie mocniejszy i silniejszy przysiad?

Buty do podnoszenia ciężarów – czy to koniecznie mocniejszy i silniejszy przysiad?

Zainteresowanie sprzętem do ćwiczeń jest w dużej mierze zależne od stażu treningowego, zaawansowania i ogółem rzecz biorąc zainteresowania tematem w

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja.     Staw skokowy jest niewątpliwie najbardziej eksploatowany, biorąc pod uwagę aktywność dnia codziennego. Chód,
Czym jest FMS?

Czym jest FMS?

Testy sprawności funkcjonalnej mogą określać ograniczenia fizyczne, które mogą wpływać na aktywność sportową. Poprzez odpowiedni trening i dobór ćwiczeń możemy
Metodyka kształtowania zdolności motorycznych

Metodyka kształtowania zdolności motorycznych

Każda osoba, która uprawia jakiś sport ma swój własny, indywidualny cel. Dla jednych jest to zwiększenie siły, dla innych zaś
Trigger points – czym są?

Trigger points – czym są?

Wiele z nas na pewno miało styczność z tym tematem, może nawet nie zdając sobie sprawy. Pojęcie „trigger point” może
Hiperlordoza – kompendium w pigułce

Hiperlordoza – kompendium w pigułce

Jedną z najpopularniejszych wad postawy w obrębie kręgosłupa są plecy wklęsłe. W tej wadzie jest widoczny powiększony łuk w dolnym
Hiperkifoza – czym jest?

Hiperkifoza – czym jest?

Zapewne każdy z Was wie jak wygląda sylwetka osoby „garbiącej się”. Odstające plecy rzucają się w oczy, tworzą negatywny aspekt
Jak powinna wyglądać rozgrzewka na siłowni?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka na siłowni?

Wielu z nas dotyka jakaś kontuzja związana z treningiem siłowym. Badania wskazują, że niektóre osoby narzekają na ból pleców, z
Regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu

Aktywność fizyczna niesie za sobą wiele korzyści poprzez wpływ na wszystkie układy organizmu. Pod wpływem wysiłku fizycznego dochodzi do zmian
Mobilizacja przed treningiem góry

Mobilizacja przed treningiem góry

Pasjonaci sportów siłowych, dbają o takie aspekty jak przerwy między seriami, czas między posiłkami, czy rozkład makroskładników. Niestety, coraz częściej
Jak poprawić mobilność obręczy barkowej

Jak poprawić mobilność obręczy barkowej

Mobilność obręczy górnej, to niezwykle istotna kwestia, nie tylko pod kątem treningu, ale również w kontekście czynności życia codziennego, nawet