Suplementacja prozdrowotna - jakie suplementy na zdrowie

Kategorie

Najczęściej czytane

Suplementacja prozdrowotna

Sposoby na kaca

Sposoby na kaca

Rano po nocy nadmiernego picia wiele osób budzi się ze znajomym, ale nieprzyjemnym uczuciem. Objawy występujące podczas tego stanu po
Alternatywne zastosowanie N-acetylo-l-cysteiny (NAC) – rola w psychiatrii

Alternatywne zastosowanie N-acetylo-l-cysteiny (NAC) – rola w psychiatrii

N-acetylo-l-cysteina, w skrócie NAC, to związek działający jako prekursor glutationu, najsilniejszej substancji o działaniu antyoksydacyjnym. Choć dla niektórych NAC może
Bifidobakterie – zbadaliśmy probiotyk

Bifidobakterie – zbadaliśmy probiotyk

Bifidobakterie – gram dodatnie, zazwyczaj rozgałęzione, pałeczkowate mikroorganizmy występujące w przewodzie pokarmowym, pochwie czy jamie ustnej. Są głównym rodzajem bakterii
Terapia zastępcza testosteronem – czym jest?

Terapia zastępcza testosteronem – czym jest?

Zmęczenie, złe samopoczucie i obniżone libido wydają się być zwyczajnymi cechami wśród starszych mężczyzn. Bardzo często jest to związane z
Suplementacja prozdrowotna u osób starszych

Suplementacja prozdrowotna u osób starszych

Nie ważne w jakim stadium rozwoju jesteśmy- należy o siebie dbać. To na pewno jest fakt i nie powinno się
Omega-3, D3, K2 – zbadaliśmy suplement

Omega-3, D3, K2 – zbadaliśmy suplement

Z racji faktu, iż wiemy jak cenicie jakość kupowanych suplementów, a my cenimy Wasze zadowolenie to zdecydowaliśmy się przebadać kolejny
Genetyczny aspekt działania kofeiny

Genetyczny aspekt działania kofeiny

Kofeina to suplement o szerokim spektrum działania. Pozwala zwiększyć zdolności wysiłkowe w odniesieniu do praktycznie każdego rodzaju wysiłku począwszy od
Wypadanie włosów – alopecja i sposoby jej leczenia

Wypadanie włosów – alopecja i sposoby jej leczenia

Włosy są istotną częścią wyglądu, atrakcyjności i tożsamości człowieka, a w szczególności kobiety. Dla wielu z nich to, jak atrakcyjne
Żywienie w okresie rehabilitacji – jak wrócić szybciej do formy?

Żywienie w okresie rehabilitacji – jak wrócić szybciej do formy?

Występowanie kontuzji i urazów w sporcie zarówno na poziomie amatorskim jak i zawodowym jest wysoce powszechne. Poziom ryzyka w głównej
Suplementy na zdrowe włosy – Ranking 2021

Suplementy na zdrowe włosy – Ranking 2021

Zima jest okresem, który zdecydowanie nie sprzyja dobrej kondycji naszych włosów. Dopiero co regenerują się po okresie letnim, w którym
Ranking przedtreningówek – 2022

Ranking przedtreningówek – 2022

Po co Ci przedtreningówka? Większość osób, która uczęszcza na siłownie stosowała lub stosuje regularnie odżywki przedtreningowe. Niektórzy oczekują skupienia, „pompy”
Adaptogeny – ranking 2022

Adaptogeny – ranking 2022

XXI wiek, pracoholizm, bezsenność, nerwica, depresja i inne. Brzmi znajomo? To znak markowy dzisiejszych czasów. Stresy towarzyszące obecne człowiekowi na
Najlepsze witaminy – ranking 2022

Najlepsze witaminy – ranking 2022

Na pewno większość z nas na początku swojej drogi ze zdrowym stylem życia zetknęło się z jakimiś suplementami. Najczęściej są
Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Jak zapobiegać niedoborom żelaza u sportowców  Szeroko rozumiany wysiłek sportowy wiąże się z różnymi ścieżkami metabolicznymi, w wyniku czego powstaje
Insulinomimetyki – Ranking 2022

Insulinomimetyki – Ranking 2022

WSTĘP   Insulinomimetyki to grupa substancji o właściwościach naśladujących insulinę –  mogących wpływać na obniżanie poziomu glukozy we krwi poprzez
Wpływ diety matki w ciąży na dziecko

Wpływ diety matki w ciąży na dziecko

 Na każdym etapie rozwoju – od momentu przygotowania do ciąży, w jej trakcie oraz w okresie karmienia piersią, dbanie o
Wypalenie zawodowe – pomocna suplementacja

Wypalenie zawodowe – pomocna suplementacja

Wypalenie zawodowe to stan, w którym motywacja do realizowania codziennych zadań, związanych z pracą, istotnie zanika. Długotrwały stres związany z
Chrom – niedoceniany pierwiastek!

Chrom – niedoceniany pierwiastek!

Chrom – właściwości Chrom to niezbyt rozpowszechniony w świecie szeroko rozumianego zdrowia pierwiastek wykazujący prozdrowotne działanie. Pomimo jego powszechnego występowania
Endometrioza – żywienie i suplementacja

Endometrioza – żywienie i suplementacja

Endometrioza – żywienie i suplementacja Endometrioza nie stanowi wyjątku jeśli chodzi o choroby. Na świecie obecnie na tą jednostkę chorobową
Łuszczyca  – dieta i suplementacja

Łuszczyca – dieta i suplementacja

Łuszczyca to przewlekła choroba zapalna skóry, zaliczana do schorzeń o podłożu autoimmunizacyjnym. Zachorowalność dotyczy około 2% populacji na świecie. Częstość
Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

W dobie dzisiejszych czasów, nie jakościowego snu, przemęczenia, czy też fanów „mocnych” wrażeń, rynek suplementacyjny zaczął oferować różnorodne suplementy mające
Wpływ metylacji na organizm

Wpływ metylacji na organizm

Metylacja jest procesem ciągłym zachodzącym w organizmie ludzkim i nie tylko. Jest to proces silnie oddziaływający na strukturę cząsteczek, w
Jak sobie radzić ze zmęczeniem w podróży i zespołem jet lag? – poradnik dla sportowców

Jak sobie radzić ze zmęczeniem w podróży i zespołem jet lag? – poradnik dla sportowców

Współczesny sportowiec często zmuszony jest do podróżowania wewnątrz kraju i za granicą, w tym na krótkie odległości (<3 godziny) i
Krążenie krwi w mózgu i sposoby jego polepszenia

Krążenie krwi w mózgu i sposoby jego polepszenia

Poprawne krążenie krwi ma kluczowe znaczenie dla zdrowia mózgu i całego ciała. Krew transportuje składniki odżywcze, w tym tlen, do
Chaga – grzyb witalny

Chaga – grzyb witalny

Chaga (błyskoporek podkorowy, Inonotus obliquus, Kabanoanatake) to pasożytniczy grzyb, znany w tradycyjnej medycynie już od stuleci. Występuje głównie w syberyjskiej części Rosji
Witamina C- kompendium wiedzy

Witamina C- kompendium wiedzy

ArthurHidden   Witamina C, to chyba jedna z najbardziej znanych i najczęściej suplementowanych witamin. Wokół niej krąży wiele kontrowersji i
PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

Prawidłowe nawyki żywieniowe są jednym z niezbędnych czynników pozwalających utrzymać zdrowie oraz piękno. Warto natomiast podkreślić, że istnieje wiele chorób,
Po co nam fosfor?

Po co nam fosfor?

Pixabay   Fosfor to kolejny z ważnych dla organizmu składników mineralnych. Niewiele się o nim mówi, gdyż jest powszechnie dostępny
Sód – pierwiastek o dwóch twarzach

Sód – pierwiastek o dwóch twarzach

jcomp   Sód to niezbędny pierwiastek dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Największa jego ilość dostarczana jest w postaci soli. Nadmiar sodu
NAC – suplement hit czy kit?

NAC – suplement hit czy kit?

Nie od dziś wiadomo, że NAC – znany również jako N-acetylocysteina jest niezwykle ciekawym i obiecująco zapowiadającym się związkiem chemicznym.
Potas- kompendium wiedzy

Potas- kompendium wiedzy

azerbaijan_stockers   Potas (K) jest jednym z makroelementów, czyli pierwiastków stanowiących w suchej masie komórki powyżej 0,01%. Przeciętnie w organizmie
Laktoferyna – ogólne działanie, występowanie

Laktoferyna – ogólne działanie, występowanie

W ostatnim czasie w środowisku naukowym intensywnie badanym białkiem jest laktoferyna, która charakteryzuję się niezwykle dużą siłą bioaktywną. Okazuje się być
Kreatyna jako pourazowe wsparcie mózgu?

Kreatyna jako pourazowe wsparcie mózgu?

Mózg, najistotniejszy z elementów naszego układu nerwowego, jest narządem bez którego nie bylibyśmy w stanie nie tylko funkcjonować sprawnie, ale
Maślan sodu – wsparcie dla Twoich jelit

Maślan sodu – wsparcie dla Twoich jelit

W czasach, gdzie prędkość życia osiąga naprawdę wysoki poziom i stres czai się za każdym rogiem. W czasach, gdzie mamy
Żywienie i suplementacja w piłce nożnej

Żywienie i suplementacja w piłce nożnej

Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie. Do osiągnięcia wysokiego poziomu w tej dyscyplinie, wymagana jest od zawodnika szeroka gama
Wapń, o czym pamiętać przy suplementacji ?

Wapń, o czym pamiętać przy suplementacji ?

unsplash @pinamessina   Wapń to jeden z ważniejszych pierwiastków dla organizmu ludzkiego. Wpływa ona nie tylko na prawidłową budowę kości
Probiotyki – prewencja zaburzeń żołądkowo-jelitowych u sportowców. Czy to dobry wybór?

Probiotyki – prewencja zaburzeń żołądkowo-jelitowych u sportowców. Czy to dobry wybór?

Niedawne teksty poświęciłem problematyce zaburzeń żołądkowo jelitowych. Pierwszy z nich traktował o szerokiej populacji – rodzajach, powodach i możliwościach przeciwdziałania,
Dieta matki karmiącej, fakty i mity

Dieta matki karmiącej, fakty i mity

Na temat diety kobiety karmiącej krąży wiele mitów. Naturalnie organizm matki dba o jak najbardziej optymalny i stały skład pokarmu
Suplementacja regeneracyjna czyli jak przeciwdziałać uszkodzeniom mięśniowym

Suplementacja regeneracyjna czyli jak przeciwdziałać uszkodzeniom mięśniowym

Trening sportowy związany jest z istotną eksploatacją aparatu ruchu. Nieodzownym elementem ćwiczeń o wysokiej intensywności jak również tych o charakterze
Jaka jest prawidłowa dieta i aktywność fizyczna dla seniorów?

Jaka jest prawidłowa dieta i aktywność fizyczna dla seniorów?

Prawidłowa dieta wpływa na profilaktykę i łagodzenie przebiegu wielu chorób, na które narażone są osoby starsze. Odpowiednia dawka aktywności w każdym