Suplementacja prozdrowotna - jakie suplementy na zdrowie

Kategorie

Najczęściej czytane

Suplementacja prozdrowotna

Czosnek –  wpływ na zdrowie (allicyna)

Czosnek – wpływ na zdrowie (allicyna)

Czosnek pospolity (Allium sativum L.) stosowany jest od najdawniejszych czasów. Wykazuję on szerokie spektrum działania: przeciwgrzybiczu, przeciwbakteryjne, przeciwzakrzepowe, przeciwmiażdżycowe, regulujące
Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 2

Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 2

Rozpoczynamy część 2 zastosowań koenzymu Q10   Profilaktyka nowotworów oraz „leczenie” Nowotwór to niewątpliwie choroba mitochondrialna. Towarzyszą jej przewlekłe spadki
Jak wspierać regenerację sportowca?

Jak wspierać regenerację sportowca?

Nad treningiem, dietą i, wręcz zawsze, suplementacją skupiamy się pilnie. Ten ostatni element lubimy nawet nadmiernie faworyzować. Staramy się działać
Genetyczny aspekt działania kofeiny

Genetyczny aspekt działania kofeiny

Kofeina to suplement o szerokim spektrum działania. Pozwala zwiększyć zdolności wysiłkowe w odniesieniu do praktycznie każdego rodzaju wysiłku począwszy od
Hipercholesterolemia – diagnostyka i zalecenia żywieniowe

Hipercholesterolemia – diagnostyka i zalecenia żywieniowe

Hipercholesterolemia należy do grupy zaburzeń gospodarki tłuszczowej (lipidowej) w organizmie. Cechuje się podwyższonym powyżej normy stężeniem cholesterolu w osoczu krwi.
Wapń, o czym pamiętać przy suplementacji ?

Wapń, o czym pamiętać przy suplementacji ?

unsplash @pinamessina   Wapń to jeden z ważniejszych pierwiastków dla organizmu ludzkiego. Wpływa ona nie tylko na prawidłową budowę kości
Wpływ metylacji na organizm

Wpływ metylacji na organizm

Metylacja jest procesem ciągłym zachodzącym w organizmie ludzkim i nie tylko. Jest to proces silnie oddziaływający na strukturę cząsteczek, w
Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Jak zapobiegać niedoborom żelaza u sportowców  Szeroko rozumiany wysiłek sportowy wiąże się z różnymi ścieżkami metabolicznymi, w wyniku czego powstaje
Żywienie okołooperacyjne. Dlaczego jest ważne?

Żywienie okołooperacyjne. Dlaczego jest ważne?

Żywienie w okresie okołooperacyjnym jest niezwykle istotne dla organizmu. Obciążenie jakie wynika z operacji wymaga szczególnego poświęcenia uwagi diecie, która
Ultra Fish Oil + E – zbadaliśmy suplement 2024.01

Ultra Fish Oil + E – zbadaliśmy suplement 2024.01

Sugerując się ogromnie ważnym zastosowaniem zdrowotnym wielonienasyconych kwasów tłuszczowych i ich dużym zainteresowaniem, a dokładnie wyższymi dawkami, postanowiliśmy zbadać suplement,
Chaga – grzyb witalny

Chaga – grzyb witalny

Chaga (błyskoporek podkorowy, Inonotus obliquus, Kabanoanatake) to pasożytniczy grzyb, znany w tradycyjnej medycynie już od stuleci. Występuje głównie w syberyjskiej części Rosji
Alternatywne zastosowanie N-acetylo-l-cysteiny (NAC) – rola w psychiatrii

Alternatywne zastosowanie N-acetylo-l-cysteiny (NAC) – rola w psychiatrii

N-acetylo-l-cysteina, w skrócie NAC, to związek działający jako prekursor glutationu, najsilniejszej substancji o działaniu antyoksydacyjnym. Choć dla niektórych NAC może
Laktoferyna – ogólne działanie, występowanie

Laktoferyna – ogólne działanie, występowanie

W ostatnim czasie w środowisku naukowym intensywnie badanym białkiem jest laktoferyna, która charakteryzuję się niezwykle dużą siłą bioaktywną. Okazuje się być
Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

W dobie dzisiejszych czasów, nie jakościowego snu, przemęczenia, czy też fanów „mocnych” wrażeń, rynek suplementacyjny zaczął oferować różnorodne suplementy mające
Endometrioza – żywienie i suplementacja

Endometrioza – żywienie i suplementacja

Endometrioza – żywienie i suplementacja Endometrioza nie stanowi wyjątku jeśli chodzi o choroby. Na świecie obecnie na tą jednostkę chorobową
Wpływ diety matki w ciąży na dziecko

Wpływ diety matki w ciąży na dziecko

 Na każdym etapie rozwoju – od momentu przygotowania do ciąży, w jej trakcie oraz w okresie karmienia piersią, dbanie o
DIM (Diindolilometan) – potencjalne wsparcie gospodarki estrogenowej

DIM (Diindolilometan) – potencjalne wsparcie gospodarki estrogenowej

Suplementy diindolylometan mogą zapewniać korzyści zdrowotne, w tym zmniejszenie ryzyka niektórych rodzajów raka  i wspomaganie odchudzania. Diindolilometan (DIM) to związek
Wypalenie zawodowe – pomocna suplementacja

Wypalenie zawodowe – pomocna suplementacja

Wypalenie zawodowe to stan, w którym motywacja do realizowania codziennych zadań, związanych z pracą, istotnie zanika. Długotrwały stres związany z
Karnozynian cynku – forma cynku o prozdrowotnych właściwościach (przewód pokarmowy)

Karnozynian cynku – forma cynku o prozdrowotnych właściwościach (przewód pokarmowy)

Zapewne wielokrotnie słyszałeś o cynku, może słyszałeś o karnozynie, ale prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś o karnozynianie cynku. Dla każdego, kto
Dieta matki karmiącej – fakty i mity

Dieta matki karmiącej – fakty i mity

Na temat diety kobiety karmiącej krąży wiele mitów. Naturalnie organizm matki dba o jak najbardziej optymalny i stały skład pokarmu
Zmęczenie psychiczne (mentalne) – wiedza w pigułce

Zmęczenie psychiczne (mentalne) – wiedza w pigułce

Zdjęcie główne: Adrian Swancar https://unsplash.com/photos/_2NHZjSMLjA   W ciągu ostatnich dwudziestu lat zmęczenie mentalne przyciągnęło uwagę wielu naukowców zajmujących się sportem,
Kreatyna jako pourazowe wsparcie mózgu?

Kreatyna jako pourazowe wsparcie mózgu?

Mózg, najistotniejszy z elementów naszego układu nerwowego, jest narządem bez którego nie bylibyśmy w stanie nie tylko funkcjonować sprawnie, ale
Krążenie krwi w mózgu i sposoby jego polepszenia

Krążenie krwi w mózgu i sposoby jego polepszenia

Poprawne krążenie krwi ma kluczowe znaczenie dla zdrowia mózgu i całego ciała. Krew transportuje składniki odżywcze, w tym tlen, do
PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

Prawidłowe nawyki żywieniowe są jednym z niezbędnych czynników pozwalających utrzymać zdrowie oraz piękno. Warto natomiast podkreślić, że istnieje wiele chorób,
Witamina C – kompendium wiedzy

Witamina C – kompendium wiedzy

ArthurHidden   Witamina C, to chyba jedna z najbardziej znanych i najczęściej suplementowanych witamin. Wokół niej krąży wiele kontrowersji i
Adaptogeny – ranking 2023

Adaptogeny – ranking 2023

XXI wiek, pracoholizm, bezsenność, nerwica, depresja i inne. Brzmi znajomo? To znak markowy dzisiejszych czasów. Stresy towarzyszące obecne człowiekowi na
Czarnuszka – właściwości prozdrowotne

Czarnuszka – właściwości prozdrowotne

zdjęcie: nigella-216510_1920 Nigella sativa L., inaczej czarnuszka siewna, to roślina, która rośnie w Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w
Insulinomimetyki – Ranking 2023

Insulinomimetyki – Ranking 2023

WSTĘP   Insulinomimetyki to grupa substancji o właściwościach naśladujących insulinę –  mogących wpływać na obniżanie poziomu glukozy we krwi poprzez
Echinacea (jeżówka) – roślina o wyjątkowych właściwościach

Echinacea (jeżówka) – roślina o wyjątkowych właściwościach

zdjęcie: echinacea-purperea-3909760_1920   Echinacea (jeżówka) to roślina, naturalnie występująca jedynie w Ameryce Północnej. Dawniej stosowana przez plemiona Indian do walki
Kolagen – właściwości antydepresyjne i prokognitywne

Kolagen – właściwości antydepresyjne i prokognitywne

Kolagen jest białkiem o włókienkowej strukturze, stanowiącym podstawowy element substancji międzykomórkowej organizmów zwierzęcych, który nadaje tkankom odporność na rozciąganie. Gdy
Przeciwutleniacze w kontekście aktywności fizycznej

Przeciwutleniacze w kontekście aktywności fizycznej

Źródło: pixabay.com Przeciwutleniacze w kontekście aktywności fizycznej   Aktywność fizyczna jako niezbędny czynnik wpływający na szeroko rozumiane zdrowie jest czynnością
Kolagen rybi – wpływ na skórę, działanie antyoksydacyjne i przeciwstarzeniowe

Kolagen rybi – wpływ na skórę, działanie antyoksydacyjne i przeciwstarzeniowe

Wstęp Kolagen jest jednym z głównych elementów macierzy pozakomórkowej tkanki łącznej, a jego ilość stanowi około 30% wszystkich białek budujących
Ostropest plamisty – sylimaryna w prewencji i leczeniu schorzeń wątroby

Ostropest plamisty – sylimaryna w prewencji i leczeniu schorzeń wątroby

Często w dzisiejszych czasach słyszymy o „przeładowaniu” wątroby. Wielu nie stroni od alkoholu, nie jeden lubi tłusto zjeść, spora rzesza
Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów (ChZS) jest procesem chorobowym o charakterze przewlekłym, który prowadzi do zaburzeń równowagi między procesami degradacji i syntezy
Prozdrowotne właściwości kwercetyny

Prozdrowotne właściwości kwercetyny

Źródło: Pixabay.com   Prozdrowotne działanie kwercetyny Na rynku suplementów producenci cały czas szukają złotego środka w celu trafienia do jak
Żywienie i suplementacja w piłce nożnej

Żywienie i suplementacja w piłce nożnej

Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie. Do osiągnięcia wysokiego poziomu w tej dyscyplinie, wymagana jest od zawodnika szeroka gama
Probiotyki – prewencja zaburzeń żołądkowo-jelitowych u sportowców. Czy to dobry wybór?

Probiotyki – prewencja zaburzeń żołądkowo-jelitowych u sportowców. Czy to dobry wybór?

Niedawne teksty poświęciłem problematyce zaburzeń żołądkowo jelitowych. Pierwszy z nich traktował o szerokiej populacji – rodzajach, powodach i możliwościach przeciwdziałania,
Dieta w cukrzycy typu I

Dieta w cukrzycy typu I

Źródło: pixabay.com Żywienie w Cukrzycy typu I     Problemy z gospodarką węglowodanową odnotowuje się ostatnio coraz częściej, od zaburzeń
WIŚNIE – Owoce o wysokim potencjale ergogenicznym

WIŚNIE – Owoce o wysokim potencjale ergogenicznym

Głównym celem żywienia w sporcie jest zapewnienie odpowiedniego balansu energetycznego, potrzebnego do wykonania określonych, specyficznych czynności ruchowych o konkretnym obciążeniu
Lecytyna Sojowa (Fofolipidy) – wpływ na organizm

Lecytyna Sojowa (Fofolipidy) – wpływ na organizm

Lecytyna sojowa to naturalny składnik pochodzący z nasion soi. Zawiera wiele cennych składników odżywczych, w tym fosfolipidy, które odgrywają kluczową