Ranking kreatyn 2018 – najlepsza kreatyna

Kreatyna jest organicznym związkiem chemicznym zbudowanym z trzech aminokwasów, argininy, glicyny oraz metioniny. Jej najbogatszym źródłem w pożywieniu jest wołowina natomiast jest to bardzo często ciężkie do zrealizowania i niestety dość kosztowne. Dlatego o wiele rozsądniejszym rozwiązaniem okazuje się być suplementacja. Najbardziej podstawową formą jest monohydrat kreatyny, lecz form tego suplementu jest wiele poprzez dodawanie do nich różnych kwasów np. jabłkowego, który może okazać się ciekawym rozwiązaniem dla kobiet ze względu na zmniejszoną retencje wody, a także późniejsze przekształcanie do kreatyniny, lub dodatek kwasu orotowego, który wpływa na lepszą resyntezę glikogenu mięśniowego.

Funkcją kreatyny jest zwiększenie rezerw Adenozynotrójfosforanu (ATP) w tkance mięśniowej, dzięki czemu ma ona korzystny wpływ na gospodarkę energetyczną, miejscowe uwalnianie anabolicznego IGF-1, przyśpieszoną regenerację po zakończonym treningu siłowym, bądź siłowo-wytrzymałościowym. Jest to najdoskonalej przebadany suplement diety, jego skuteczność jest potwierdzona setkami badań klinicznych i wciąż są odkrywane jej nowe funkcje, chociażby neuro i kardio protekcyjne właściwości przez co pojawiają się przesłanki o jej suplementacji u osób starszych.

 

1. OROTINE PLUS APOLLOS

Orotan kreatyny, swoją nazwę zawdzięcza dodatkowi kwasu orotowego, dodatkowo w składzie znajdziemy również betainę bezwodną. Sam kwas orotowy posiada wiele funkcji w tym podniesienie poziomu PRPP i UMP co przekłada się bezpośrednio na lepszą produkcję energii w komórkach, czy chociażby większe możliwości magazynowania glikogenu mięśniowego. Dodatkowo wykazano, że kwas orotowy podnosi poziom karnozyny, która jest jednym z fundamentalnych związków mający bezpośredni wpływ na siłę i wytrzymałość  mięśni szkieletowych poprzez poprawę ich kurczliwości. Betaina bezwodna bierze czynny udział w procesach metylacyjnych, dzięki czemu poprawia funkcji detoksykacyjne czy chociażby metabolizm lipidów. Betaina ma również wpływ na przekształcanie homocysteiny do metioniny, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych czy udaru mózgu. Dzięki tym unikalnym funkcjom Orotan Kreatyny jest idealnym suplementem dla każdej osoby, która chce poprawić swoje wyniki w sportach siłowych czy siłowo-wytrzymałościowych.

2. CREATINE Z3 BELTOR

Jest to mieszanka trzech formy kreatyny, czyli jabłczanu, cytrynianu oraz chlorowodorku. Dodatek różnych kwasów do kreatyny opóźnia jej przekształcanie się do kreatyniny, czyli formy nieaktywnej biologicznie wydalanej wraz z moczem. Sam chlorowodorek kreatyny dzięki procesowi mikronizacji podnosi przyswajalność całego produktu nawet do 70% względem monohydratu. Wszystkie trzy formy kreatyn cechuje dodatkowo zmniejszona retencja wody podczas stosowania co było przetestowane i potwierdzone przez zawodniczki Bikini Fitness z Testosterone Team. Kwas cytrynowy i jabłkowy dodatkowo biorą udział metaboliczny w Cyklu Krebsa dzięki czemu dochodzi do zwiększenia zasobów energetycznych z przemian tlenowych w trakcie trwania wysiłku o średniej bądź niskiej intensywności. Dodatkowo kwasy te nie powodują dyskomfortu od strony układu pokarmowego. Dlatego jest to świetny preparat nie tylko dla zawodników sportów siłowych czy sylwetkowych, ale także dla osób startujących w sportach wytrzymałościowych

3. RESULTS CREATIFY RS

Połączenie sześciu form kreatyny oraz wzbogacona o dużą dawkę magnezu jak i ekstraktu z buraka. Wzbogacenie produktu o pirogronian w badaniach klinicznych pozwalało na zwiększenie ilości kreatyny w osoczu w porównaniu z przyjmowaniem tej samej dawki monohydratu. W tym samym badaniu zauważono również, że spożycie pirogronianu kreatyny dawały lepsze rezultaty w wysiłkach wytrzymałościowych w porównaniu do monohydratu. Buforowana kreatyna umożliwia lepszą translokację przez błonę cytoplazmatyczną i większą akumulację w tkankach mięśniowych. Ekstrakt z buraka znany jest z właściwości podnoszenia Tlenku Azotu w serum dzięki czemu może poprawiać osiągi w sportach wytrzymałościowych oraz przyśpieszać regeneracja tkanek po zakończonym ciężkim treningu, szczególnie w połączeniu z kreatyną AAKG, natomiast dodatek magnezu w preparacie poprawia insulinowrażliwość tkanek co może przełożyć się na lepsze magazynowanie glikogenu w tkance mięśniowe. Dlatego to połączenie substancji aktywnych świetnie sprawdzi się zarówno przed jak i po treningu.

4. MONO DNA

Czysty monohydrat kreatyny, czyli najpopularniejsza i najdokładniej przebadana klinicznie forma tego suplementu. Firma DNA SUPPS jest znana ze swojej wysokiej jakości i niskiej ceny dzięki czemu jest to ogólno dostępny produkt dla każdego bywalca siłowni. Bierze udział w odbudowie i transporcie ATP czyli podstawowej jednostki energetycznej w mięśniach. Co ciekawe suplementacja kreatyną wykazuje również właściwości antykataboliczne dlatego warto rozważyć stosowanie monohydratu również przed treningiem siłowym w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Dodatkowo pomaga zwalczać negatywny wpływ stresu oksydacyjnego wynikającego z intensywnego treningu, a także ochronę mitochondriów.

5. CREAPURE OLIMP

Monowodzian kreatyny od firmy Olimp, która szczyci się jakością swoich produktów, stąd oznaczenie na produkcie Creapure. Jest ona mikronizowana dzięki czemu przyswajalność tej kreatyny jest niesamowicie dobra, i jednocześnie możemy być pewnie, że będzie ona całkowicie wolna od jakichkolwiek zanieczyszczeń. Monohydraty znane są dzięki swojej zdolności do wzmożonego wiązania wody w komórkach co przekłada się na procesy syntezy białek, dlatego suplementacja powinna być uwzględniona w trakcie okresu budowania masy mięśniowej.

Dodano w: Rankingi, Suplementy dietyTagi: kreatyna, kreatyna olimp, kreatyny, monohydrat kreatyny, ranking, ranking 2018, ranking kreatyn, suplementy

Filip Głuszek - parę słów o autorze:

Myślę, że moją przygodę z dietetyką najlepiej opisują słowa ''Od ogółu do szczegółu''. Zaczęło się tak jak u większości z nas, co zrobić, żeby wyglądać i czuć się lepiej we własnej skórze ? Szukanie odpowiedzi i gotowych rozwiązań w czasopismach i na forach internetowych, mordercze plany treningowe, wyrzeczenia itd. A wszystko dlatego, że u kogoś taki schemat się sprawdził, więc u mnie też musiał. Lecz zawsze gdzieś z tyłu głowy zdawałem sobie sprawę, że to nie może być jedyny sposób, nawet jeśli efekty były widoczne gołym okiem. I tak zaczęło się poszukiwanie odpowiedzi na pytania ''gdzie, co, jak i dlaczego?''. Dlaczego taka dieta działa ? Jak to sie dzieje, że tkanka tłuszczowa znika, a mięśniowa rośnie ? Co się dzieje w naszym organizmie po zjedzeniu węglowodanów czy białka ? Gdzie zachodzą te wszystkie procesy ? Szukając odpowiedzi zdałem sobie sprawę, że uwielbiam to co czytam, czego się dowiaduję i to w jaki sposób jestem w stanie wykorzystać zdobytą wiedzę w życiu codziennym. Sprawiało mi to przyjemność do tego stopnia, że postanowiłem zmienić kierunek studiów z Architektury na Dietetykę, i przeprowadzić się do innego miasta. W trakcie studiów zaczynałem od podcastów i webinarów, kolejnym krokiem było czytanie artykułów i książek, nie tylko tych o dietetyce, a bardziej tych związanych z ludzką fizjologią, następnie przyszła kolej na szkolenia i konferencje naukowe, szukanie badań naukowych i ostatecznie przekucie całej teorii w praktykę. Zaczęło się skromnie od pomocy w utracie wagi najbliższym znajomym i rodzinie, aktualnie pracuję z osobami, które posiadają różne zaburzenia metaboliczne, bądź choroby autoimmunologiczne, jak i również ze sportowcami, którzy chcą zmaksymalizować swój potencjał fizyczny jak i również ten sylwetkowy. Na tym Fanpage'u postaram się dzielić zdobytym na przestrzeni lat doświadczeniem, pokazać różne rozwiązania jednego problemu, a nie utarte schematy, wstawiać mniej lub bardziej skomplikowane artykuły oraz będę odpowiadać na wszelkie pytania zadawane bezpośrednio do mnie. Moja nauka cały czas trwa, dlatego jestem zawsze otwarty na ciekawą debatę i konstruktywną krytykę. Pozdrawiam Filip Zobacz pozostałe posty tego autora

2 komentarzy: “Ranking kreatyn 2018 – najlepsza kreatyna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *