Trening siłowy - rodzaje, zasady i porady do treningu siłowego

Kategorie

Najczęściej czytane

Trening siłowy

Kobiety i mężczyźni w sporcie – różnice w adaptacjach fizycznych

Kobiety i mężczyźni w sporcie – różnice w adaptacjach fizycznych

Photo by Scott Webb on Unsplash   W zawodach lekkoatletycznych i sportach wymagających wytrzymałości, siły mięśni, szybkości i mocy mężczyźni
Trening plyometryczny w piłce nożnej

Trening plyometryczny w piłce nożnej

Zdjęcie główne: Jeffrey F Lin   Piłka nożna to prawdopodobnie najpopularniejszy sport na świecie, który zrzesza nawet 270 milionów czynnych
Trening ekscentryczny u młodych sportowców

Trening ekscentryczny u młodych sportowców

Zdjęcie główne: https://unsplash.com/@amandahodgecreative   Trening ekscentryczny jest często wykorzystywany w procesie rozwoju formy fizycznej osób dorosłych. Ciekawym aspektem wydaje się
Czym jest trening wibracyjny (whole body vibration training)?

Czym jest trening wibracyjny (whole body vibration training)?

Źródło zdjęcia: https://unsplash.com/photos/a-yellow-object-floating-in-a-body-of-water-hh7UrZGZAF8   Wibrację definiuje się jako ruch oscylacyjny, a badanie wibracji człowieka to „przedmiot multidyscyplinarny obejmujący wiedzę z
Czemu samo rozciąganie może nie pomagać?

Czemu samo rozciąganie może nie pomagać?

źródło zdjęcia: źródło: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/zdjecie-kobiety-jogi-na-polu-trawy-3820429/ Wstęp Rozciąganie to fundamentalny element każdego programu treningowego, znane ze zdolności do zwiększenia elastyczności i zakresu
PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

Prawidłowe nawyki żywieniowe są jednym z niezbędnych czynników pozwalających utrzymać zdrowie oraz piękno. Warto natomiast podkreślić, że istnieje wiele chorób,
Jak nauczyć się odpuszczać? Czyli balans między odpoczynkiem, a ciężkim treningiem

Jak nauczyć się odpuszczać? Czyli balans między odpoczynkiem, a ciężkim treningiem

Zdjęcie: pexels-savanna-goldring-5184327   Wstęp Sport i aktywność fizyczna odgrywają kluczową rolę w zdrowym stylu życia oraz osiąganiu wyższych celów wydajnościowych.
Biomarkery krwi w sporcie – o czym mówią

Biomarkery krwi w sporcie – o czym mówią

Sport ze względu na swoją rangę może wyglądać zupełnie inaczej. Patrząc na zupełnych amatorów, którzy uprawiają go wyłącznie  dla utrzymania
Przygotowanie motoryczne tenisisty

Przygotowanie motoryczne tenisisty

zdjęcie: chino-rocha-2FKTyJqfWX8-unsplash Dziś tenis jest sportem wyczynowym światowej klasy, przyciągającym miliony graczy i fanów na całym świecie. Zawodowi tenisiści intensywnie
Zerwanie ścięgna Achillesa – kompendium w pigułce

Zerwanie ścięgna Achillesa – kompendium w pigułce

zdjęcie: road-trip-with-raj-_cbKur5I60A-unsplash Zerwanie ścięgna Achillesa to jedna z kontuzji, która z pewnością nieco przeraża sportowców. Zaczynając od anatomii i biomechaniki,
Dlaczego warto trenować mięśnie szyi?

Dlaczego warto trenować mięśnie szyi?

Za co są odpowiedzialne mięśnie szyi? Mięśnie szyi przyczepione są do różnych kości, czaszki, rdzenia kręgowego i obręczy barkowej. Wiadomo,
Tensiomiografia – skuteczny monitoring sportowca

Tensiomiografia – skuteczny monitoring sportowca

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad doszło do znacznego rozwoju wiedzy na temat tensiomiografii – metody, która ocenia odkształcenie mięśnia. Wydawać
Wzorce ruchowe – czym są i dlaczego są tak istotne?

Wzorce ruchowe – czym są i dlaczego są tak istotne?

Definicje wzorca ruchowego i ich interpretacje W najprostszej i zarazem najpopularniejszej definicji, wzorce ruchowe to klasyfikacja ruchów ze względu na
Trening siłowy w rehabilitacji i prewencji urazów

Trening siłowy w rehabilitacji i prewencji urazów

https://www.rapidcityorthopedics.com/blog/why-strength-training-is-so-important-to-injury-prevention   Trening siłowy ma wiele odcieni. Co najlepsze nie są to odcienie szarości. Przez lata siłownia była kojarzona z
Trening oporowy/siłowy u dzieci – bezpieczeństwo, skuteczność, prewencja

Trening oporowy/siłowy u dzieci – bezpieczeństwo, skuteczność, prewencja

To co niegdyś wydawało się być chorym pomysłem dziś zaczyna być na porządku dziennym – młodzi sportowcy coraz częściej udają
Bądź silniejszy, dzięki treningowi CORE (głębokie brzucha)

Bądź silniejszy, dzięki treningowi CORE (głębokie brzucha)

Jeśli jesteś miłośnikiem treningu siłowego to myślę, że to co teraz powiem przyda Ci się w urozmaiceniu swojego treningu oraz
Trening oporowy, a poprawa mobilności

Trening oporowy, a poprawa mobilności

Trening oporowy, a poprawa mobilności Mobilność, ruchomość, czy generalnie zakresy ruchu w stawach to bardzo istotny element w życiu nie
DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

Dzisiejszy temat to praktyka, która na szczęście jest już coraz częściej stosowana, chociaż kiedyś podchodzono do tego dosyć sceptycznie i
Trening w płaszczyznach rotacyjnych  w przygotowaniu motorycznym sportowców

Trening w płaszczyznach rotacyjnych w przygotowaniu motorycznym sportowców

zdjęcie: pexels-jopwell-1325654.jpg Wstęp Przygotowanie motoryczne odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu przez sportowców w różnych dyscyplinach. Tradycyjne metody treningowe często
Co powinieneś wiedzieć o zakwasach?

Co powinieneś wiedzieć o zakwasach?

https://cathe.com/what-works-and-doesnt-work-for-delayed-onset-muscle-soreness/   Bez wyjątku każdy zna to uczucie. Każdy kiedyś odczuwał charakterystyczny, nieprzyjemny ból mięśniowy w postaci zakwasów. Stara szkoła
Czym jest GPP?

Czym jest GPP?

Czym jest GPP? Generalne przygotowanie fizyczne (ang. General physical preparedness) składa się przede wszystkim z ogólnych ćwiczeń przygotowawczych, ćwiczeń kondycyjnych
Przygotowanie motoryczne w hokeju na lodzie

Przygotowanie motoryczne w hokeju na lodzie

zdjęcie: richard-ciraulo-RvUo67KhVuQ-unsplash Hokej na lodzie w liczbach Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzie (IIHF) reprezentuje 72 federacje członkowskie na całym świecie.
Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja

Staw skokowy jest niewątpliwie najbardziej eksploatowany, biorąc pod uwagę aktywność dnia codziennego. Chód, trucht, aktywności fizyczna, rekreacyjna czy nawet zwykłe
Innowacyjne metody przygotowania motorycznego w sporcie

Innowacyjne metody przygotowania motorycznego w sporcie

Wprowadzenie W ciągle ewoluującym świecie sportu, pozostanie krokiem przed konkurencją wymaga ciągłego doskonalenia i innowacji. Jednym z kluczowych aspektów osiągnięć
Rosnące zmęczenie w treningu na siłowni – jak działa i jak sobie z nim radzić?

Rosnące zmęczenie w treningu na siłowni – jak działa i jak sobie z nim radzić?

  https://www.colorado.edu/today/2018/11/13/healthy-buffs-making-gains-your-rest-days   Każdy czasami potrzebuje lżejszego tygodnia. Odnosi się to zarówno do treningu jak i do życia codziennego, ale
Zastosowania tempa w treningu siłowym

Zastosowania tempa w treningu siłowym

http://www.leaner-uk.com/blog/2014/7/31/tempo-what-is-it-and-how-to-use-it-in-your-exercise-program Zwykle w większości mediów szeroko mówi się o tym, ile powinno się wykonywać serii i powtórzeń. Równie często poruszany
Przygotowanie motoryczne w piłce nożnej – na co zwrócić uwagę

Przygotowanie motoryczne w piłce nożnej – na co zwrócić uwagę

Zdjęcie: markus-spiske-KWQ2kQtxiKE-unsplash   Piłka nożna to kontaktowa dyscyplina sportu bardzo wymagająca zarówno pod względem metabolicznym jak i motorycznym. Charakteryzuje się
Ćwiczenia izometryczne i ich zastosowanie w treningu siłowym

Ćwiczenia izometryczne i ich zastosowanie w treningu siłowym

zdjęcie: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/mezczyzna-pracujacy-2294361 Czym jest izometria? Izometria jest to narzędzie treningowe, gdzie podczas ćwiczenia nie zmienia się długość włókien mięśniowych. Napięcie
Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Kręgosłup ludzki jest zespołem stawów tworzących pionową kolumnę. Człowiek posiada dwadzieścia cztery kręgi: siedem kręgów szyjnych, dwanaście kręgów piersiowych, pięć
MTM – manualne testy mięśniowe – czym są?

MTM – manualne testy mięśniowe – czym są?

zdjęcie: pexels-yan-krukau-5794024-scaled.jpg MTM definicja Manualne testy mięśniowe są narzędziem stosowanym głównie przez fizjoterapeutów i neuroterapeutów. Dzięki ich użyciu doświadczony terapeuta
Adaptacje treningowe w piłce nożnej

Adaptacje treningowe w piłce nożnej

Obraz: <a href=”https://pixabay.com/pl/users/noname_13-2364555/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3471402″> NoName_13</a> z <a href=”https://pixabay.com/pl//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3471402″> Pixabay</a>   Piłka nożna charakteryzuje się systematycznym zwiększaniem wymagań pod względem przygotowania motorycznego
Trening z dodatkiem gum oporowych – zastosowania

Trening z dodatkiem gum oporowych – zastosowania

źródło zdjęcia: pexels-mike-gonzález-146237461.jpg Opór W praktyce treningu siłowego podczas każdego ćwiczenia pokonujemy jakiś opór zewnętrzny. Rodzaj tego oporu jest zależny
Co wpływa na moc mięśniową?

Co wpływa na moc mięśniową?

źródło zdjęcia: powerlifter-with-strong-arms-lifting-weights-royalty-free-image-595768514-1546267269.jpg   Moc mięśniowa, choć kojarzy się głównie ze sportowcami, jest ważnym czynnikiem w życiu każdego człowieka. Intensywność
Dlaczego warto podnosić ciężary w każdej kategorii sportu?

Dlaczego warto podnosić ciężary w każdej kategorii sportu?

źródło zdjęcia: anastase-maragos-aclkvEMIfL8-unsplash-scaled.jpg Początki podnoszenia ciężarów i wyczynów siłowych sięgają 4000 lat wstecz w Egipcie i 2500 lat wstecz w
Trening a zdrowe kości – czyli dlaczego warto uprawiać sport

Trening a zdrowe kości – czyli dlaczego warto uprawiać sport

Źródło zdjęcia: harlie-raethel-ouyjDk-KdfY-unsplash   Większość ludzi zna wiele korzyści płynących z ćwiczeń, takich jak poprawa siły i wytrzymałości mięśni, zmniejszenie
Lato w terenie – cardio na świeżym powietrzu

Lato w terenie – cardio na świeżym powietrzu

 Kiedy świeci słońce, a lato jest w rozkwicie, warto zrezygnować z treningu na siłowni na rzecz aktywności na świeżym powietrzu.
Sztywność mięśni (pospinanie) dlaczego się tak dzieje i jak sobie z tym radzić?

Sztywność mięśni (pospinanie) dlaczego się tak dzieje i jak sobie z tym radzić?

Wstęp Definicja tytułowego „spięcia”, a dokładniej sztywności mięśni opisuje, iż jest to stan, w którym mięśnie nie mogą się poruszać
Regeneracja w piłce nożnej – czynniki

Regeneracja w piłce nożnej – czynniki

Profesjonalna piłka nożna do dyscyplina, która niesie za sobą olbrzymie wymagania w stosunku do zawodnika – nie dość, że z
Zmaksymalizuj efekty treningowe!

Zmaksymalizuj efekty treningowe!

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale gdzie się nie obejrzysz możesz spotkać się z hasłami typu: “Suplementy, które sprawią, że
Piłka nożna – jak wesprzeć regenerację

Piłka nożna – jak wesprzeć regenerację

W części pierwszej zostały opisane czynniki, które warto poznać gdy rozpatrujemy proces regeneracyjny w piłce nożnej . Tutaj postaram się