Fakty i mity na temat diety - mity dietetyczne

Kategorie

Najczęściej czytane

Fakty i Mity

Soki – czy warto je umieszczać w diecie?

Soki – czy warto je umieszczać w diecie?

Często można spotkać się z opinią, iż należy spożywać owoce, zaś trzeba unikać wytworzonych z nich soków, głównie z uwagi na zawarty w nich cukier.
BCAA vs EAA – co wybrać?

BCAA vs EAA – co wybrać?

BIAŁKO W diecie osób aktywnych, ćwiczących na siłowni to jedna z niewielu rzeczy, do których sportowcy przykładają tak wielką uwagę,
Trening oporowy u osób w podeszłym wieku – charakterystyka

Trening oporowy u osób w podeszłym wieku – charakterystyka

Starzenie się, nawet przy braku chorób przewlekłych, wiąże się z różnymi zmianami biologicznymi, które mogą przyczyniać się do zmniejszenia masy,
Żywienie w sporcie – podstawowe zasady związane z makroskładnikami (W / B / T)

Żywienie w sporcie – podstawowe zasady związane z makroskładnikami (W / B / T)

źródło zdjęcia: yoav-aziz-AiHJiRCwB3w-unsplash Z historycznego punktu widzenia, czas przyjmowania składników odżywczych został po raz pierwszy skonceptualizowany w latach siedemdziesiątych i
Wiśnie w sporcie – potencjał ergogeniczny

Wiśnie w sporcie – potencjał ergogeniczny

Wiśnie to owoc o niezwykle bogatej kompozycji substancji polifenolowych oraz antyoksydantów, które posiadają szeroki potencjał zdrowotny. Owoce wiśni są bogatym
Cytrulina w sportach siłowych – wiedza w pigułce

Cytrulina w sportach siłowych – wiedza w pigułce

Cytrulina w formie suplementu, w zaskakującym tempie uzyskała dużą popularność w sportach sylwetkowych. Jest to substancja, która głównie kojarzy się
Alkohol a choroby układu sercowo-naczyniowego

Alkohol a choroby układu sercowo-naczyniowego

  Wokół wpływu alkoholu na zdrowie od wielu lat toczą się dyskusje naukowe. Z jednej strony bowiem, istnieją dane wskazujące
Zonulina jako niezbędny komponent zdrowia jelit

Zonulina jako niezbędny komponent zdrowia jelit

Zonulina – białko połączeń ścisłych w jelitach   Coraz częściej występujące zaburzenia żołądkowo-jelitowe i dyskomfort z nimi związany, wymusił poszerzenie
Wpływ chronicznego spożycia kofeiny na poprawę zdolności wysiłkowych

Wpływ chronicznego spożycia kofeiny na poprawę zdolności wysiłkowych

Kofeina (1,3,7-trimetyloksantyna) to jeden z pięciu suplementów, które posiadają według Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego mocne dowody na pozytywne działanie w kontekście
Warzywa krzyżowe w niedoczynności tarczycy – czy należy ich unikać?

Warzywa krzyżowe w niedoczynności tarczycy – czy należy ich unikać?

  W niedoczynności tarczycy często zaleca się unikać spożywania warzyw krzyżowych, takich jak kapusta, brukselka, brokuł, czy kalafior. Czy takie
Dieta w menopauzie – na co zwrócić uwagę

Dieta w menopauzie – na co zwrócić uwagę

Menopauza – dietoterapia i przydatna suplementacja   Menopauza to wyjątkowy stan w życiu kobiety, który jest nieodłącznym elementem pewnego stadium
Węglowodany w sportach wytrzymałościowych – wszystko co powinieneś (musisz) wiedzieć

Węglowodany w sportach wytrzymałościowych – wszystko co powinieneś (musisz) wiedzieć

Węglowodany to substrat energetyczny, który nieodłącznie kojarzy się z większością sportów. Nie zawsze jednak tak było, co więcej do nie
Mindful eating – czym jest?

Mindful eating – czym jest?

Każdego dnia jest mnóstwo okazji by zauważyć, jak ludzie zachowują się podczas spożywania swojego posiłku np. jak jedzą będąc w
Libido – czy żywienie ma tu znaczenie?

Libido – czy żywienie ma tu znaczenie?

Od kilku lat coraz więcej mówi się o wpływie diety na różne obszary życia. Większa  świadomość konsumentów, a także liczniejsze
Cheat meal, cheat day, a może reefed lub diet break?

Cheat meal, cheat day, a może reefed lub diet break?

Podczas bycia na redukcji czy nawet na masie każdy ma ochotę zjeść coś co na co dzień nie występuje w
Czy trening interwałowy o wysokiej intensywności może promować anabolizm mięśniowy?

Czy trening interwałowy o wysokiej intensywności może promować anabolizm mięśniowy?

Źródło zdjęcia: karsten-winegeart-0Wra5YYVQJE-unsplash-scaled.jpg   Masa mięśniowa stanowi około 40% całkowitej masy ciała, spełniając przy tym fundamentalną rolę w utrzymaniu postawy
Niepłodność żeńska i męska – z czego wynikają ?

Niepłodność żeńska i męska – z czego wynikają ?

Niepłodność żeńska i męska   Niepowodzenia w kwestii rozrodu stanowią coraz większy problem medyczny, coraz więcej par zgłasza się do
Poznaj niezwykłe właściwości rokitnika

Poznaj niezwykłe właściwości rokitnika

Obraz Серый z Pixabay Wiele osób kojarzy np.  acerolę, jagody goji. Są to rośliny niezwykle bogate w witaminę C, ale
Śliwki na problemy z zaparciami

Śliwki na problemy z zaparciami

Obraz Pixabay z pexels   Wiele produktów często spotykanych i spożywanych skrywa w sobie wiele cennych właściwości. Dziś na tapet
Dlaczego detoks cukrowy to mit?

Dlaczego detoks cukrowy to mit?

XXI wiek, to absolutna rewolucja w tematyce żywienia i aktywnego stylu życia. Oczywiście, nikt nie ma wątpliwości, co do słuszności
Liczba posiłków – czy faktycznie ma znaczenie?

Liczba posiłków – czy faktycznie ma znaczenie?

Słowem Wstępu Jeszcze stosunkowo niedawno panował (a często nadal panuje, również w szkołach i na uczelniach) powszechny pogląd, że najzdrowszą dietą
Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

W dzisiejszych czasach często można spotkać się ze stwierdzeniem jakoby to właśnie trening wykonywany na czczo był dużo skuteczniejszy w spalaniu
Zespół Pica – czym jest?

Zespół Pica – czym jest?

Obraz SHVETS production z Pexels   Chyba wszyscy słyszeli o takich zaburzeniach odżywiania jak anoreksja i bulimia, niektórym obiło się
Dlaczego ten sam rodzaj treningu może dawać inne rezultaty?

Dlaczego ten sam rodzaj treningu może dawać inne rezultaty?

Gdy mówimy o treningu w kontekście rozwoju jakiejś cechy – czy to siły czy masy mięśniowej – mamy pewne zalecenia,
Wpływ antykoncepcji hormonalnej na zdolności wysiłkowe i rozwój sylwetki

Wpływ antykoncepcji hormonalnej na zdolności wysiłkowe i rozwój sylwetki

W dzisiejszych czasach, antykoncepcja hormonalna jest niezwykle popularną terapią, zmniejszającą prawdopodobieństwo prokreacji. Jak sama nazwa wskazuje, jest to bezpośrednia ingerencja
Czym jest fleksitarianizm?

Czym jest fleksitarianizm?

  Wśród popularnych modeli żywienia obecnie diety roślinne wiodą swój prym. Ograniczenie konsumpcji mięsa oprócz korzyści zdrowotnych wpływa na zmniejszenie
Miodunka – roślina warta uwagi

Miodunka – roślina warta uwagi

Obraz Hans Braxmeier z Pixabay   Miodunka to przede wszystkim roślina wykorzystywana przy leczeniu chorób układu oddechowego. Stąd też pochodzi
Choroba syropu klonowego (MSUD)

Choroba syropu klonowego (MSUD)

Obraz @pixaybay z Piksals   Zależnych od żywienia chorób o podłożu genetycznym jest kilkanaście. Jedną z nich jest choroba syropu
Biała śmierć? Zamienniki cukru

Biała śmierć? Zamienniki cukru

Cukier jest z nami od zawsze. Od najmłodszych lat go używamy – czy to do herbaty, kawy czy jako dodatek
Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Choroby cywilizacyjne i zaburzenia metaboliczne wymagają od specjalistów kompleksowego podejścia do pacjenta, łącząc w sobie wsparcie farmakologiczne oraz bardziej naturalne.
Rumianek- niezwykłe właściwości

Rumianek- niezwykłe właściwości

Obraz congerdesign z Pixabay   Rumianek to jedno z najczęściej i najbardziej znanych ziół. Jest stosowany od wielu lat i
Kawa – fakty i mity

Kawa – fakty i mity

Kawa, znana nam od wieków, jest jednym z najchętniej spożywanych napojów na świecie. Każdego dnia miliony ludzi rozpoczyna poranek od
Uszkodzenia mózgu w sportach walki

Uszkodzenia mózgu w sportach walki

Sporty walki to w głównej mierze dyscypliny o uderzanym charakterze. Nie jest zaskoczeniem, że powtarzające się ciosy w głowę niosą
Wysiłek fizyczny, a bariera jelitowa. Jaki jest między nimi związek?

Wysiłek fizyczny, a bariera jelitowa. Jaki jest między nimi związek?

WSTĘP Aktywność fizyczna bywa nazywana „wielopłaszczyznowym, skutecznym lekiem bez recepty” i słusznie, ponieważ ilość korzyści płynących z jej regularnego podejmowania
Robienie wagi w sportach walki

Robienie wagi w sportach walki

Pewne dyscypliny sportowe charakteryzują się różnymi metodami utraty masy ciała, w celu robienia limitów wagowych. Jednym z rodzajów sportu, w
Dlaczego kobiety powinny trenować całe ciało?

Dlaczego kobiety powinny trenować całe ciało?

Estetyka kobiecego ciała coraz częściej zwraca uwagę na krągłe i kształtne pośladki, będące celem wielu pań, które decydują się zacząć
Stany zapalne – wróg czy sprzymierzeniec hipertrofii?

Stany zapalne – wróg czy sprzymierzeniec hipertrofii?

WSTĘP Wciąż słyszy się różne głosy na temat stanów zapalnych. Z jednej strony wiemy, iż długotrwałe, mogą przyczyniać się do
Czy napoje energetyczne są zdrowe?

Czy napoje energetyczne są zdrowe?

Czy napoje energetyczne są zdrowe ? Obawy dotyczące negatywnego wpływu napojów energetycznych pojawiły się w ostatnich latach zarówno w środowisku
Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany od wielu lat cieszą się „złą” sławą, tym bardziej wśród kręgu osób, które nadal wierzą w teorię insulinową. Czy
Alkohol, czyli dlaczego jesteś pijany?

Alkohol, czyli dlaczego jesteś pijany?

Alkohol bez wątpienia jest jednym z tych przysmaków, które towarzyszyły nam od zarania dziejów. Początki jego historii zostały zapisane w