Fakty i mity na temat diety - mity dietetyczne

Kategorie

Najczęściej czytane

Fakty i Mity

Choroby starcze – sarkopenia i cukrzyca

Choroby starcze – sarkopenia i cukrzyca

Obrazek wyróżniający: https://unsplash.com/@mrthetrain Starzenie się to oczywiście nieodłączny element życia. Jedyną zmienną może być jednak to w jaki stopniu ono
Poprawa jakości nasienia – dieta i suplementacja

Poprawa jakości nasienia – dieta i suplementacja

Photo by Deon Black on Unsplash   Niepłodność kliniczną definiuje się jako niemożność zajścia w ciążę po 12 miesiącach współżycia
Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Żelazo w diecie sportowców – jak zapobiegać niedoborom

Jak zapobiegać niedoborom żelaza u sportowców  Szeroko rozumiany wysiłek sportowy wiąże się z różnymi ścieżkami metabolicznymi, w wyniku czego powstaje
Polskie zioła o prozdrowotnych właściwościach

Polskie zioła o prozdrowotnych właściwościach

Zioła to najlepsze i najtańsze lekarstwa jakie mamy na wyciągnięcie ręki! Z ich prozdrowotnych właściwości korzystali nasi dziadkowie i pradziadkowie.
Zimne kąpiele – na co realnie wpływają?

Zimne kąpiele – na co realnie wpływają?

Źródło zdjęcia: https://www.sweat.com/blogs/life/benefits-of-cold-showers   Morsowałeś? Ja też! No prawie… Nigdy nie lubiłem zimnej wody. Odkąd pamiętam miałem problemy, żeby wejść
Top 12 mitów dietetycznych

Top 12 mitów dietetycznych

Źródło: https://ific.org/media-information/press-releases/2022-food-health-survey/   Dietetyka jest branżą, która skupia wokół siebie naprawdę wiele mitów. Wprawdzie uważam, że półprawdy i teorie spiskowe
Suplementacja wspierająca wytrzymałość

Suplementacja wspierająca wytrzymałość

Zdjęcie główne: https://unsplash.com/@quinoal   Trening wytrzymałościowy, jak sama nazwa kształtuje ma za zadanie kształtować naszą wytrzymałość. Co przez to można
Ketoza – przyszłość sportów ultra?

Ketoza – przyszłość sportów ultra?

Zdjęcie główne: Noah Busher Dieta ketogeniczna, czyli żywienie mające na celu podnieść poziom produkcji ciał ketonowych, poprzez ograniczenie spożycia węglowodanów
Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) – żywieniowe i suplementacyjne metody łagodzenia objawów

Zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS) – żywieniowe i suplementacyjne metody łagodzenia objawów

Kobiecy organizm jest niezwykle złożony i zmienny, gdy porównamy go z fizjologicznie z mężczyznami. Związane jest to z endokrynologicznymi cechami
Czy mrożone owoce i warzywa zachowują swoje wartości odżywcze ? 

Czy mrożone owoce i warzywa zachowują swoje wartości odżywcze ? 

źródło zdjęcia: źródło: kaylaitsines Czy należy bać się mrożonek ? Utarło się, że mrożonki są gorsze niż świeże owoce i
Wpływ diety matki w ciąży na dziecko

Wpływ diety matki w ciąży na dziecko

 Na każdym etapie rozwoju – od momentu przygotowania do ciąży, w jej trakcie oraz w okresie karmienia piersią, dbanie o
Kreatyna – wpływ na funkcje kognitywne

Kreatyna – wpływ na funkcje kognitywne

Zdjęcie główne:  Milad Fakurian https://unsplash.com/photos/58Z17lnVS4U   Kreatyna z pewnością uchodzi za jeden z najbardziej znanych suplementów wśród większości adeptów sportu
Dieta w wysiłku na wysokości (wysokogórska)

Dieta w wysiłku na wysokości (wysokogórska)

Photo by Rohit Tandon on Unsplash   Trening wysokościowy jest powszechną cechą elitarnych przygotowań zawodników wytrzymałościowych i stanowi strategicznią interwencję
Białko w sportach wytrzymałościowych – zalecenia

Białko w sportach wytrzymałościowych – zalecenia

Zdjęcie główne: jiangxulei1990 https://unsplash.com/photos/eIzzzwtkBjU   Odpowiednia regeneracja po stresie związanym z ćwiczeniami jest istotnym elementem każdego okresowego programu mającego na
Jaka dieta obecnie jest najlepsza?

Jaka dieta obecnie jest najlepsza?

https://www.everydayhealth.com/mediterranean-diet/guide/   W przeszłości dostęp do wiedzy był znacznie ograniczony. Nauka była dużo mniej rozwinięta, a dostęp do niej nie
Dieta matki karmiącej – fakty i mity

Dieta matki karmiącej – fakty i mity

Na temat diety kobiety karmiącej krąży wiele mitów. Naturalnie organizm matki dba o jak najbardziej optymalny i stały skład pokarmu
Otyłość – neurobiologia

Otyłość – neurobiologia

Zdjęcie: unsplash.com/@averey   Częstość występowania otyłości wzrosła w ciągu ostatnich trzech dekad, przy czym na całym świecie wzrosła ona o
Kwas linolowy – kompendium wiedzy

Kwas linolowy – kompendium wiedzy

Zdjęcie: unsplash.com/@maddibazzocco   Wielonienasycone kwasy tłuszczowe (PUFA) są podstawowymi składnikami zaangażowanymi w architekturę i funkcję błon komórkowych oraz odgrywają kluczową
Dieta roślinna – wpływ na zdrowie i wydajność fizyczną

Dieta roślinna – wpływ na zdrowie i wydajność fizyczną

Zdjęcie: Photo by unsplash.com/@ikredenets   Diety roślinne (w tym ogólnie diety o mniejszej zawartości pokarmów pochodzenia zwierzęcego, diety wegetariańskie lub
Przeciwutleniacze w kontekście aktywności fizycznej

Przeciwutleniacze w kontekście aktywności fizycznej

Źródło: pixabay.com Przeciwutleniacze w kontekście aktywności fizycznej   Aktywność fizyczna jako niezbędny czynnik wpływający na szeroko rozumiane zdrowie jest czynnością
DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

Dzisiejszy temat to praktyka, która na szczęście jest już coraz częściej stosowana, chociaż kiedyś podchodzono do tego dosyć sceptycznie i
Odwodnienie – wpływ na zdolności wysiłkowe

Odwodnienie – wpływ na zdolności wysiłkowe

Odpowiedni stan nawodnienia jest kluczowy w kontekście maksymalizacji zdolności wysiłkowych. Woda jest bowiem dominującym składnikiem naszego organizmu, a więc jej
Żywienie i suplementacja a gojenie się ran

Żywienie i suplementacja a gojenie się ran

Gojenie się ran to złożony proces kontrolowany przez rozpuszczalne mediatory, krwinki i komórki miąższowe. Celując w DNA, kluczowe cząsteczki, takie
Cardio a masa mięśniowa – czy biegając psujesz swoje efekty?

Cardio a masa mięśniowa – czy biegając psujesz swoje efekty?

Kwestia wpływu dodatkowej aktywności fizycznej na rozwój masy mięśniowej jest stale niezwykle frapującym zagadnieniem. Patrząc logicznie, wydaje się że nadmierna
Ładowanie węglowodanami w sporcie

Ładowanie węglowodanami w sporcie

Sukces w sporcie jest wypadkową wielu czynników, wśród których najistotniejszy jest oczywiście odpowiednio przeprowadzony proces treningowy. Kwestie żywieniowe również mają
Zdrowe jelita – 7 kroków

Zdrowe jelita – 7 kroków

Jelita to centrum naszego zdrowia. Niewątpliwie jest to prawda, ze względu chociażby na coraz częstsze doniesienia medyczne w kwestii komunikacji
Żywienie kobiet po menopauzie

Żywienie kobiet po menopauzie

Menopauza to dosłownie ustanie menstruacji, ale szersza definicja obejmuje „trwałe ustanie cykli menstruacyjnych po utracie aktywności pęcherzyków jajnikowych”. Klimakterium to
Dieta w cukrzycy typu I

Dieta w cukrzycy typu I

Źródło: pixabay.com Żywienie w Cukrzycy typu I     Problemy z gospodarką węglowodanową odnotowuje się ostatnio coraz częściej, od zaburzeń
Żywienie kobiet w sporcie – kompedium wiedzy

Żywienie kobiet w sporcie – kompedium wiedzy

Żywienie w sporcie to jeden z elementów, który w sposób istotny zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu. Sposób odżywiania będzie jednak podlegać wielu
Rozwój młodych sportowców – żywienie i suplementacja

Rozwój młodych sportowców – żywienie i suplementacja

Żywienie obejmuje wiele strategii, które podejmujemy by wrócić do pełnej dyspozycji i w pełni korzystać z procesu treningowego. Będzie to
Dieta dr Dąbrowskiej / dieta warzywno-owocowa, na czym polega i czy ma sens?

Dieta dr Dąbrowskiej / dieta warzywno-owocowa, na czym polega i czy ma sens?

Żródło:@alinasagirova   Ilość diet, jakie polegają na naprawdę dużych ograniczeniach kalorycznych, jest niesamowicie dużo. Jedną z nich jest właśnie dieta
Czy obecnie warzywa i owoce są mniej wartościowe?

Czy obecnie warzywa i owoce są mniej wartościowe?

zdjęcie główne: salad-2756467_1280.jpg Niektórzy twierdzą, że na przestrzeni lat zawartość składników odżywczych w owocach i warzywach uległa znacznemu obniżeniu. W
Jak poprawnie interpretować badania?

Jak poprawnie interpretować badania?

https://www.hindustantimes.com/lifestyle/health/how-to-deal-with-stress-in-your-studies-expert-shares-insights-101665290096311.html   A masz na to badanie? Czasy, w których wiedza była przekazywana z ust do ust, a rację miał
Wszystko co należy wiedzieć o bananach

Wszystko co należy wiedzieć o bananach

Wyobraźmy sobie sytuacje, w której z dnia na dzień banany znikają ze świata, a razem z nimi ulubione omlety na
Półprzysiad czy pełen przysiad – jak głęboko siadać?

Półprzysiad czy pełen przysiad – jak głęboko siadać?

Wokół przysiadów w dalszym ciągu krąży wiele mitów, które są powtarzane bez większego zastanowienia czy poparcia faktami. Ile razy słyszałeś,
Teobromina – kompendium wiedzy

Teobromina – kompendium wiedzy

Żyjąc w XXI wieku często skupiamy się na mało istotnych rzeczach, detalach, a zapominamy o tych najważniejszych sprawach. Podczas, gdy
Żywienie w ultramaratonie – wiedza w pigułce

Żywienie w ultramaratonie – wiedza w pigułce

zdjęcie: miguel-a-amutio-Y0woUmyxGrw-unsplash-scaled Ultra-maratony to biegi, które przekraczają tradycyjny dystans maratonu wynoszący 42.2km. W ciągu ostatnich 30 lat nabrały one wysokiej
CBD, najnowsze doniesienia naukowe o wyciągu z konopi

CBD, najnowsze doniesienia naukowe o wyciągu z konopi

źródło zdjęcia: cbd-infos-tCZVzr9TvxQ-unsplash-scaled.jpg Popularność konopi i olejków CBD cechuje się stale wzrastającą popularnością ze względu na stopniowy rozwój literatury naukowej.
Czy napoje roślinne są dobrym zamiennikiem mleka krowiego?

Czy napoje roślinne są dobrym zamiennikiem mleka krowiego?

Substytuty mleka, wytworzonych na bazie surowców roślinnych są coraz bardziej popularne. Mleka roślinne są alternatywą dla wegan, a także osób,
Stres a choroby autoimmunologiczne – część 1

Stres a choroby autoimmunologiczne – część 1

Czym są choroby autoimmunologiczne? Choroby autoimmunologiczne (autoimmunizacyjne, AI), zwane także chorobami z autoagresji to jak sama nazwa wskazuje, grupa schorzeń,