Fakty i mity na temat diety - mity dietetyczne

Kategorie

Najczęściej czytane

Fakty i Mity

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

W dzisiejszych czasach często można spotkać się ze stwierdzeniem jakoby to właśnie trening wykonywany na czczo był dużo skuteczniejszy w spalaniu
Mikrobiota jelitowa, a otyłość

Mikrobiota jelitowa, a otyłość

Nadwaga i otyłość dotykają społeczeństwa w coraz większym stopniu, szczególnie w krajach wysoko rozwiniętych. Przeprowadzone w ostatnich latach badania pokazały,
Tyramina – kompendium wiedzy

Tyramina – kompendium wiedzy

TYRAMINA. Wiele osób na pewno po raz pierwszy widzi/słyszy taką nazwę. Warto jednak przeczytać i uświadomić sobie czym tak naprawdę
Efekt jojo – czym jest?

Efekt jojo – czym jest?

Większość osób, która się odchudzała, redukowała tkankę tłuszczową słyszała lub też sama miała do czynienia z efektem jojo, ale o
Biała śmierć? Zamienniki cukru

Biała śmierć? Zamienniki cukru

Cukier jest z nami od zawsze. Od najmłodszych lat go używamy – czy to do herbaty, kawy czy jako dodatek
Tauryna – kompendium wiedzy

Tauryna – kompendium wiedzy

Napoje energetyczne ostatnio podbiły świat. Wiele osób po nie sięga, gdyż są łatwo dostępne i mają pobudzające działanie. Pewna część
Dieta rozdzielna – złoty środek na odchudzanie?

Dieta rozdzielna – złoty środek na odchudzanie?

Kilka lat temu w mistycznej Dietlandii utarło się twierdzenie, jakoby niełączenie białek i węglowodanów w jednym posiłku miało nieść ze
Teobromina – kompendium wiedzy

Teobromina – kompendium wiedzy

Żyjąc w XXI wieku często skupiamy się na mało istotnych rzeczach, detalach, a zapominamy o tych najważniejszych sprawach. Podczas, gdy
Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto nigdy nie uwierzył w raport wydatku energetycznego wyświetlany na bieżni! Myślę, że nawet świadomi
Lektyny – czy mamy się czego bać?

Lektyny – czy mamy się czego bać?

Matka natura z różnych powodów umieściła w ziarnach zbóż , nasionach, roślinach strączkowych i orzechach substancje anty-żywieniowe i toksyny. Substancje
Odchudzanie bez liczenia kalorii – dieta Ad Libitum

Odchudzanie bez liczenia kalorii – dieta Ad Libitum

Kiedy mówi się o odchudzaniu większość osób ma w głowie obraz skrupulatnego liczenia kalorii lub jedzenia samej sałaty. Społeczeństwo z
Ładowanie węglowodanami w sporcie

Ładowanie węglowodanami w sporcie

Sukces w sporcie jest wypadkową wielu czynników, wśród których najistotniejszy jest oczywiście odpowiednio przeprowadzony proces treningowy. Kwestie żywieniowe również mają
DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

Dzisiejszy temat to praktyka, która na szczęście jest już coraz częściej stosowana, chociaż kiedyś podchodzono do tego dosyć sceptycznie i
Ujemne Kalorie – Czy Istnieją?

Ujemne Kalorie – Czy Istnieją?

Bardzo często można usłyszeć hasło pod tytułem „ujemne kalorie”. Co to jest? Na czym to polega? A głównie: czy to
NALT – hit czy kolejny zbędny suplement?

NALT – hit czy kolejny zbędny suplement?

Suplementacja, to nadal gorący temat. W świecie fitnessu krąży wiele suplementów, które tak naprawdę nie mają jakiegokolwiek działania, a nadal
Stres a choroby autoimmunologiczne – część 1

Stres a choroby autoimmunologiczne – część 1

Czym są choroby autoimmunologiczne? Choroby autoimmunologiczne (autoimmunizacyjne, AI), zwane także chorobami z autoagresji to jak sama nazwa wskazuje, grupa schorzeń,
Alkohol, czyli dlaczego jesteś pijany?

Alkohol, czyli dlaczego jesteś pijany?

Alkohol bez wątpienia jest jednym z tych przysmaków, które towarzyszyły nam od zarania dziejów. Początki jego historii zostały zapisane w
Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Choroby cywilizacyjne i zaburzenia metaboliczne wymagają od specjalistów kompleksowego podejścia do pacjenta, łącząc w sobie wsparcie farmakologiczne oraz bardziej naturalne.
Tkanka tłuszczowa – czy jest zbędna? – część 2

Tkanka tłuszczowa – czy jest zbędna? – część 2

Jest to druga część wcześniejszego wpisu, który po części opisał jak istotnym elementem i prawidłowego funkcjonowania organizmu jest oczerniana z
Robienie wagi w sportach walki

Robienie wagi w sportach walki

Pewne dyscypliny sportowe charakteryzują się różnymi metodami utraty masy ciała, w celu robienia limitów wagowych. Jednym z rodzajów sportu, w
Tkanka tłuszczowa – czy jest zbędna? – część 1

Tkanka tłuszczowa – czy jest zbędna? – część 1

Choć tkanka tłuszczowa jest niezbyt chcianym elementem naszego ciała to warto mieć świadomość, iż pełni ona szereg ważnych funkcji, które
Grillowanie to nie przelewki! – część 2

Grillowanie to nie przelewki! – część 2

W poprzedniej części omówiliśmy sobie negatywny wpływ HCA i WWA na zdrowie człowieka i dlaczego są takie niebezpieczne. W związku
Kobieta, hormony, a sport CZĘŚĆ 2

Kobieta, hormony, a sport CZĘŚĆ 2

Zespół Napięcia Przedmiesiączkowego (PMS-PreMenstrual Syndrome)  PMS jest nierozerwalnie powiązany z następowaniem po sobie poszczególnych faz cyklu miesiączkowego, charakteryzują go objawy
GMO – dobro czy zło?

GMO – dobro czy zło?

W dobie zwiększającej się populacji na świecie, a co za tym idzie, większego zapotrzebowania na żywność, przy jednoczesnym zmniejszaniu się
Czy śniadanie to rzeczywiście najważniejszy posiłek w ciągu dnia?

Czy śniadanie to rzeczywiście najważniejszy posiłek w ciągu dnia?

Wokół śniadania, a raczej jego spożywania wciąż pojawia się wiele pytań i wątpliwości. Zwolennicy mimo upływającego czasu i wielu obserwacji w
Śniadania białkowo-tłuszczowe

Śniadania białkowo-tłuszczowe

Śniadanie – posiłek, wokół którego powstało jak do tej pory mnóstwo mitów i wątpliwości. Część osób, dbających o zdrowie i
Najczęstsze błędy podczas redukcji – TOP 10

Najczęstsze błędy podczas redukcji – TOP 10

Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej nie musi być dużym obciążeniem dla organizmu i psychiki. Istnieją sposoby na schudnięcie, które są
Ketoza – fakty i mity

Ketoza – fakty i mity

Ketoza – słowo kluczowe związane z jednym z systemów żywienia, który w ostatnich latach  rośnie w swojej popularności. Niestety, brak
Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany od wielu lat cieszą się „złą” sławą, tym bardziej wśród kręgu osób, które nadal wierzą w teorię insulinową. Czy
Reaktywne formy tlenu – dwie strony medalu

Reaktywne formy tlenu – dwie strony medalu

Poruszając się w tematyce dietetyki i suplementacji bardzo często można natknąć się na podkreślanie faktu, iż dany składnik pokarmowy czy
Jak zacząć z dietą? – zapotrzebowanie kaloryczne

Jak zacząć z dietą? – zapotrzebowanie kaloryczne

Największy problem przy rozpoczęciu swoich noworocznych postanowień często stanowi wzór do wyliczenia zapotrzebowania kalorycznego. Jest ich mnóstwo! Jakiego użyć? Czy
Chat meal, cheat day, a może reefed lub diet break?

Chat meal, cheat day, a może reefed lub diet break?

Podczas bycia na redukcji czy nawet na masie każdy ma ochotę zjeść coś co na co dzień nie występuje w
Stany zapalne – wróg czy sprzymierzeniec hipertrofii?

Stany zapalne – wróg czy sprzymierzeniec hipertrofii?

WSTĘP Wciąż słyszy się różne głosy na temat stanów zapalnych. Z jednej strony wiemy, iż długotrwałe, mogą przyczyniać się do
Białko – dystrybucja w ciągu dnia, maksymalna ilość w posiłku

Białko – dystrybucja w ciągu dnia, maksymalna ilość w posiłku

Każdy bywalec siłowni pewnie słyszał, iż najważniejszym budulcem mięśni jest białko. Problem w tym, iż wokół tego składnika diety narosło
Białko – najważniejszy składnik diety

Białko – najważniejszy składnik diety

Wiele osób postrzega białko tylko i wyłącznie przez pryzmat budowania masy mięśniowej. Pogląd ten jest bardzo mylny i pokazuje, iż
Błonnik w diecie

Błonnik w diecie

Od małego słyszy się „spożywaj dużo błonnika”, ale nie mówi się co to właściwie jest, jak to działa i ile
Cholesterol a dieta

Cholesterol a dieta

Często mówi się, że dieta jest najważniejsza, że ma wpływ na wszystko co dzieje się z naszym organizmem – oczywiście
Najczęstsze błędy podczas masy – TOP 10

Najczęstsze błędy podczas masy – TOP 10

Mamy zimę, a co za tym idzie – większość ludzi jest na masie. W tym okresie nie musimy nosić krótkich
Dlaczego nie detoks cukrowy?

Dlaczego nie detoks cukrowy?

XXI wiek, to absolutna rewolucja w tematyce żywienia i aktywnego stylu życia. Oczywiście, nikt nie ma wątpliwości, co do słuszności
Owoce – narzędzie do walki z otyłością

Owoce – narzędzie do walki z otyłością

Wśród obiegowej opinii, dosyć często można zderzyć się ze stwierdzeniem, które mówi, iż konsumpcja owoców nie powinna iść w parze