Fizjoterapia - sportowa i skuteczna fizjoterapia funkcjonalna

Kategorie

Najczęściej czytane

Fizjoterapia

Budowanie mięśni od podstaw. Od anatomii do praktyki

Budowanie mięśni od podstaw. Od anatomii do praktyki

Od czego zacząć? Chcesz zbudować konkretną masę mięśniową? Dobrze, jednak na początek trzeba ogarnąć przynajmniej podstawy anatomii, by odnaleźć się

Suche igłowanie – co to, kiedy i dla kogo?

Napięte mięśnie, bolesne stawy, liczne punkty spustowe, bóle migrenowe czy inne problemy ortopedyczne. Brzmi znajomo? Być może warto spróbować oprócz tradycyjnej fizjoterapii
Czym jest tonus mięśniowy?

Czym jest tonus mięśniowy?

Jeśli spędzasz swój wolny czas na siłowni, dobrze jest mieć na uwadze jakiś własny, określony cel. Dla niektórych jest to
Najczęstsze urazy na siłowni

Najczęstsze urazy na siłowni

Każdy z nas na pewno kiedyś doświadczył takiego momentu, w którym pojawiła się kontuzja. Czy to na etapie amatorskim czy
Żywienie w okresie rehabilitacji – jak wrócić szybciej do formy?

Żywienie w okresie rehabilitacji – jak wrócić szybciej do formy?

Występowanie kontuzji i urazów w sporcie zarówno na poziomie amatorskim jak i zawodowym jest wysoce powszechne. Poziom ryzyka w głównej
Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

FAI – Konflikt udowo-panewkowy (femoroacetabular impingement)   Czy towarzyszy Ci ból w obrębie stawu biodrowego? Problemy ze stawami już dawno przestały być
Zdrowy kręgosłup – praca przy biurku

Zdrowy kręgosłup – praca przy biurku

JAKA JEST IDEALNA POZYCJA PRZY BIURKU?  Praca przy biurku… Niezależnie czy pracujesz zdalnie w domowym zaciszu czy w biurze, pozycja
Fizjoterapeuta – czy warto korzystać z jego usług?

Fizjoterapeuta – czy warto korzystać z jego usług?

Fizjoterapia w ostatnim czasie bardzo się rozwinęła i przeżywa swój rozkwit. Dzieje się tak głównie z powodu zwiększenia świadomości ludzi.
Słabe partie – czemu nie rosną ?

Słabe partie – czemu nie rosną ?

Wchodzisz na siłownię, rozgrzewka, trening, proteiny, wracasz do domu mierzysz i nic. kolejny tydzień i nie ma efektów, a nie
Niestabilność stawu barkowego – z perspektywy koszykarza

Niestabilność stawu barkowego – z perspektywy koszykarza

NIESTABILNOŚĆ STAWU BARKOWEGO – Z PERSPEKTYWY KOSZYKARZA Pasja i miłość do koszykówki nie należy do najłatwiejszych, a Ci którzy oddali
Czym jest Pilates?

Czym jest Pilates?

Aktywność fizyczna jest bardzo uniwersalna. Każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Jedni wolą bardziej energiczne programy treningowe jak tabaty,
Ból karku – Trening siłowy jako remedium

Ból karku – Trening siłowy jako remedium

Bolesność karku i stawów ramiennych jest jednym z najpopularniejszych zaburzeń mięśniowo-szkieletowych, a szereg opracowań wykazuje powszechność tego problemy u około
Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów (ChZS) jest procesem chorobowym o charakterze przewlekłym, który prowadzi do zaburzeń równowagi między procesami degradacji i syntezy
Pistolety do masażu – czy warto?

Pistolety do masażu – czy warto?

Osoby trenujące powinny dbać o swoją regenerację po treningu. Przede wszystkim należy pamiętać o odpowiednim odżywianiu, wystarczającej ilości snu, rolowaniu

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja.     Staw skokowy jest niewątpliwie najbardziej eksploatowany, biorąc pod uwagę aktywność dnia codziennego. Chód,
Proces gojenia się tkanek w ujęciu fizjoterapeutycznym

Proces gojenia się tkanek w ujęciu fizjoterapeutycznym

GOJENIE SIĘ TKANEK W PIGUŁCE  Standardowe pytanie pacjenta pourazowego brzmi: “Ile będzie trwała rehabilitacja?” Z reguły nikt nie lubi czekać,
Rozejście mięśnia prostego brzucha, kresy białej i przepuklina. Czy da się to naprawić?

Rozejście mięśnia prostego brzucha, kresy białej i przepuklina. Czy da się to naprawić?

Przepuklina? Rozejście kresy białej, mięśni prostych brzucha? Zdecydowanie nie należą do łatwych tematów. Jednakże nie można ominąć tych aspektów w
Słabe partie – rozciągać, rolować czy masować ?

Słabe partie – rozciągać, rolować czy masować ?

  Partia mięśni, która nie chce rosnąć spędza sen z powiek wielu ćwiczącym na siłowni. Czy to mięśnie ramion, czy
Trigger points – czym są?

Trigger points – czym są?

Wiele z nas na pewno miało styczność z tym tematem, może nawet nie zdając sobie sprawy. Pojęcie „trigger point” może
Trening siłowy u biegaczy – dlaczego warto

Trening siłowy u biegaczy – dlaczego warto

  Temat treningu siłowego w kontekście rozrostu mięśni, poprawy ich siły i wydolności wydaje się być świetnie przebadany. Wpływ tego
Zabiegi regeneracyjne dla sportowców

Zabiegi regeneracyjne dla sportowców

Niedawno poświęciłem dosyć obszerny tekst tematyce regeneracji, a w zasadzie działaniom jakie możemy podjąć by wspomnianą regenerację poprawić, a przede
Masaż – kompendium wiedzy

Masaż – kompendium wiedzy

 Każdy z nas szuka dla siebie najlepszej formy relaksu, dzięki której może rozluźnić się i odstresować. Bezsprzecznie jedną z takich
Skolioza – co należy wiedzieć?

Skolioza – co należy wiedzieć?

W ostatnich latach rośnie na popularności dbanie o sylwetkę. Jest to pozytywny trend chociażby ze względu na zwiększenie aktywności fizycznej
Hiperlordoza – kompendium w pigułce

Hiperlordoza – kompendium w pigułce

Jedną z najpopularniejszych wad postawy w obrębie kręgosłupa są plecy wklęsłe. W tej wadzie jest widoczny powiększony łuk w dolnym
Hiperkifoza – czym jest?

Hiperkifoza – czym jest?

Zapewne każdy z Was wie jak wygląda sylwetka osoby „garbiącej się”. Odstające plecy rzucają się w oczy, tworzą negatywny aspekt
Jak powinna wyglądać rozgrzewka na siłowni?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka na siłowni?

Wielu z nas dotyka jakaś kontuzja związana z treningiem siłowym. Badania wskazują, że niektóre osoby narzekają na ból pleców, z
Najczęstsze kontuzje u biegaczy

Najczęstsze kontuzje u biegaczy

Aktywność fizyczna rośnie na popularności. Dla niektórych wysiłek fizyczny traktowany jest tylko jako zajęcie czasu, dla innych jest to sposób
Regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu

Aktywność fizyczna niesie za sobą wiele korzyści poprzez wpływ na wszystkie układy organizmu. Pod wpływem wysiłku fizycznego dochodzi do zmian
Łokieć golfisty i tenisisty – kompendium

Łokieć golfisty i tenisisty – kompendium

Łokieć stanowi połączenie między ramieniem a przedramieniem. W obrębie łokcia znajduje się wiele mięśni, które pełnią różne funkcje, a głównie
Czy siłownia niszczy stawy?

Czy siłownia niszczy stawy?

Trening siłowy niesie za sobą wiele korzyści, chociażby umożliwia zwiększyć siłę oraz masę mięśniową. Bezpośrednie skutki dźwigania ciężarów mogą wpłynąć
Mechanizm powstawania konfliktu podbarkowego

Mechanizm powstawania konfliktu podbarkowego

Co łączy Ci rękę z tułowiem? Oczywiście, że bark, a bardziej kompleks barkowy. Otóż ów kompleks stanowi funkcjonalnie ważną część
Najczęstsze kontuzje na siłowni

Najczęstsze kontuzje na siłowni

Aktywność fizyczna jest jednym z filarów zdrowego stylu życia. Ruch umożliwia spalanie kalorii, zwiększanie przepływu krwi przez organizm i usprawnienia
Jak dbać o kręgosłup?

Jak dbać o kręgosłup?

Kręgosłup umożliwia schylanie się i utrzymywanie pionowej postawy ciała. Łukowaty stos kręgów stanowi magazyn wapnia. Najważniejszą cechą kręgosłupa jest ochrona
Co powinieneś wiedzieć o dyskopatii?

Co powinieneś wiedzieć o dyskopatii?

Na pewno kiedyś spotkaliście się ze zdaniem, że komuś wypadł dysk i musiał jechać do szpitala albo znachora, który go