Trening wytrzymałościowy - zasady i ćwiczenia do treningu tlenowego

Kategorie

Najczęściej czytane

Trening wytrzymałościowy

Spinning – czym jest ta forma fitnessu?

Spinning – czym jest ta forma fitnessu?

W dzisiejszych czasach dużą popularnością cieszą się zajęcia fitness. Na specjalnych salach można zauważyć masę osób, które ćwiczą razem, z
Trening siłowy u biegaczy – dlaczego warto

Trening siłowy u biegaczy – dlaczego warto

  Temat treningu siłowego w kontekście rozrostu mięśni, poprawy ich siły i wydolności wydaje się być świetnie przebadany. Wpływ tego
Triathlon – czy jest dla każdego?

Triathlon – czy jest dla każdego?

Co prawda większość z odwiedzających naszą stronę to osoby zajmujące się sportami siłowymi i sylwetkowymi, niemniej jednak nie tylko w
Aqua fitness – zajęcia w wodzie

Aqua fitness – zajęcia w wodzie

Większość osób na pewno kojarzy zajęcia aqua fitness. Są one aktualnie dość popularne i często można spotkać osoby ćwiczące w
Palenie papierosów – wpływ na zdrowie i zdolności treningowe

Palenie papierosów – wpływ na zdrowie i zdolności treningowe

Palenie a zdrowie Już 35 lat temu Office of the Surgeon General of the United States Health Service przeanalizowało ponad
Zaburzenia żołądkowo-jelitowe wśród sportowców

Zaburzenia żołądkowo-jelitowe wśród sportowców

O zaburzeniach żołądkowo-jelitowych miałem okazję wspomnieć ostatnio nieco w tekście poświęconym ogółowi populacji, problematyce wyjazdów, zmian mikrobiomu etc. Dziś Waszą
Czy nie szkodzisz swoim plecom?

Czy nie szkodzisz swoim plecom?

Zafascynowanie ludzi ćwiczących różnorodnością ćwiczeń lub metod treningowych jest już nam znane, jednak zadowalające jest, że również grono ludzi zwracających
SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

Układając trening pod siebie nie zawsze jesteśmy pewni co jest dla nas odpowiednie. Wiadomo, że każdy ćwiczący na siłowni chce
Ładowanie węglowodanami w sporcie

Ładowanie węglowodanami w sporcie

Sukces w sporcie jest wypadkową wielu czynników, wśród których najistotniejszy jest oczywiście odpowiednio przeprowadzony proces treningowy. Kwestie żywieniowe również mają
Wysiłek fizyczny – wpływ na organizm

Wysiłek fizyczny – wpływ na organizm

Aktywność fizyczna powinna stawić rutynę u każdego człowieka, dzięki czemu może być elementem profilaktyki wielu chorób. Istnieje wiele form rekreacji
Cordyceps – wspomagające zastosowania

Cordyceps – wspomagające zastosowania

Zastosowania grzyba Cordyceps   Czym jest Cordyceps? Cordyceps, to grzyb mający szerokie zastosowanie w tradycyjnej medycynie chińskiej (TMC). Znany jest
Jak pogodzić pasję z obowiązkami rodzinnymi? 

Jak pogodzić pasję z obowiązkami rodzinnymi? 

Bez względu na ilość zalet dbania o własną sylwetkę każda osoba, która decyduje się na zdrowy styl życia zdaje sobie sprawę z
Najczęstsze kontuzje u biegaczy

Najczęstsze kontuzje u biegaczy

Aktywność fizyczna rośnie na popularności. Dla niektórych wysiłek fizyczny traktowany jest tylko jako zajęcie czasu, dla innych jest to sposób
Gliceryna – czyli jak poprawić jakość wysiłku?

Gliceryna – czyli jak poprawić jakość wysiłku?

Zanim zaczniemy wyjaśnijmy sobie na wstępie pewne pojęcia, które okażą się pomocne przy zrozumieniu poniższych zagadnień. Mianowicie: Euhydratacja – to
Regeneracja po treningu

Regeneracja po treningu

Aktywność fizyczna niesie za sobą wiele korzyści poprzez wpływ na wszystkie układy organizmu. Pod wpływem wysiłku fizycznego dochodzi do zmian
Mobilizacja przed treningiem góry

Mobilizacja przed treningiem góry

Pasjonaci sportów siłowych, dbają o takie aspekty jak przerwy między seriami, czas między posiłkami, czy rozkład makroskładników. Niestety, coraz częściej
Progresja – jak skutecznie budować masę mięśniową?

Progresja – jak skutecznie budować masę mięśniową?

Wielu osobom, w momencie wypowiadania słowa „progresja”, do głowy wpadają hasła typu: „no pain, no gain”, „dobry trening to taki,
Syndrom przetrenowania – fakt czy mit?

Syndrom przetrenowania – fakt czy mit?

Na temat przetrenowania opinii jest prawie tak wiele, jak na temat tego, czy BCAA działa anabolicznie, czy też nie. Według
Dieta i suplementacja w okresie kontuzji

Dieta i suplementacja w okresie kontuzji

Żywienie w kontuzjach/urazach Aktywność fizyczna to na pewno niezwykle istotny element przyczyniający się do poprawy samopoczucia, poprawy parametrów zdrowotnych, obniżający
Interwały – zaplanuj je dobrze

Interwały – zaplanuj je dobrze

HIIT vs Cardio Wśród zwolenników sportu, toczy się rywalizacja pomiędzy zwolennikami treningów tlenowych, a miłośnikami krótszych i bardziej intensywnych aktywności
Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany od wielu lat cieszą się „złą” sławą, tym bardziej wśród kręgu osób, które nadal wierzą w teorię insulinową. Czy
CROSSFIT – kompendium wiedzy

CROSSFIT – kompendium wiedzy

  Co to właściwie jest? „CrossFit to trening, który w ostatnich latach zdecydowanie zyskał na popularności. Został stworzony w 2000
Od czego zacząć swoją przygodę na siłowni?

Od czego zacząć swoją przygodę na siłowni?

Wiele osób, właśnie w okresie zimowo-wiosennym stawia swoje pierwsze kroki na siłowni. Trend ten, sam w sobie napawa dużym optymizmem,
Bądź silniejszy, dzięki treningowi CORE

Bądź silniejszy, dzięki treningowi CORE

Jeśli jesteś miłośnikiem treningu siłowego to myślę, że to co teraz powiem przyda Ci się w urozmaiceniu swojego treningu oraz
Hipertrofia mięśniowa – mechanizmy oraz wykorzystanie w treningu

Hipertrofia mięśniowa – mechanizmy oraz wykorzystanie w treningu

W środowisku osób trenujących sylwetkowo, dosyć często można usłyszeć rozmowy na różne tematy dotyczące rozbudowy muskulatury. Dosyć dużą zagwozdką okazują
TABATA – naturalny spalacz tłuszczu!

TABATA – naturalny spalacz tłuszczu!

Dzisiaj ‚na tapecie’ mamy właściwie tylko 6 liter. Mianowicie- TABATA! Co to właściwie jest?  Są to ćwiczenia, których głównym celem
Wielkie starcie – cardio vs interwały

Wielkie starcie – cardio vs interwały

Okres Nowego Roku często kojarzy się z wyznaczaniem nowych celów. Na pewno na liście z postanowieniami noworocznymi znajduje się taki
Zimowe bieganie

Zimowe bieganie

Na czas jesieni/zimy wiele osób porzuca aktywność na zewnątrz. Zazwyczaj ze względu na niską temperaturę czy deszcz. Panuje też ogólne
Tłumienie mikroRNA w trakcie ćwiczeń aerobowych, a wzrost syntezy białka

Tłumienie mikroRNA w trakcie ćwiczeń aerobowych, a wzrost syntezy białka

Od wielu lat, sportowcy poszukują form, które usprawniłyby proces starania się o ich wymarzoną sylwetkę. Miałoby to wspomóc regenerację, czy
DLACZEGO BIAŁY CUKIER I FRUKTOZA NIE SĄ WCALE ZŁE (szczególnie dla sportowców)

DLACZEGO BIAŁY CUKIER I FRUKTOZA NIE SĄ WCALE ZŁE (szczególnie dla sportowców)

WSTĘP   „Cukier jest zły.” „Cukier szkodzi.” „Cukier jest odpowiedzialny za wiele chorób.”  Tego typu zdania zalewają nas zewsząd od
Jak poprawić mobilność obręczy barkowej

Jak poprawić mobilność obręczy barkowej

Mobilność obręczy górnej, to niezwykle istotna kwestia, nie tylko pod kątem treningu, ale również w kontekście czynności życia codziennego, nawet
Jak poprawić mobilność w martwym ciągu

Jak poprawić mobilność w martwym ciągu

Słowem wstępu Martwy ciąg – jedno z najpopularniejszych i najefektywniejszych ćwiczeń siłowych. Wbrew swojej nazwie, potrafi tchnąć w sylwetkę nowe
Jak zwiększyć mobilność w przysiadzie

Jak zwiększyć mobilność w przysiadzie

Poprawa mobilności w przysiadzie ze sztangą   Brak odpowiedniego przygotowania organizmu do wykonywania przysiadu ze sztangą, może nie tylko negatywnie
NAJLEPSZA PORA NA TRENING – w oparciu o dowody naukowe!

NAJLEPSZA PORA NA TRENING – w oparciu o dowody naukowe!

WSTĘP  Wielu z was zapewne przynajmniej raz w życiu zastanawiało się czy pora dnia, w której pójdziemy na siłownie może
L-karnityna i ALCAR jakich nie znacie

L-karnityna i ALCAR jakich nie znacie

Właściwości L-karnityny W fizjologii organizmu, bardzo ważną rolę odgrywają aminokwasy, pełnią one różnorakie funkcje, będąc składnikami niezbędnymi do syntezy białek,
Zmaksymalizuj efekty treningowe!

Zmaksymalizuj efekty treningowe!

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale gdzie się nie obejrzysz możesz spotkać się z hasłami typu: “Suplementy, które sprawią, że
Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie, o którym pisałam jakiś czas temu artykuł powinno zająć miejsce w grafiku każdego sportowca. Pojęcie „Foam Rolling” robi się
Rolowanie – co, jak, kiedy i dlaczego?

Rolowanie – co, jak, kiedy i dlaczego?

Trenując na siłowni nie raz pewnie widziałeś/aś jak ktoś leży gdzieś w kącie na kolorowej rurce z mało przyjemnym wyrazem
Jak trenować – Ego

Jak trenować – Ego

Egolifting Tak jak większość z Was pamięta doskonale swoje początki na siłowni, ja również mam je w głowie…Ta chwila utkwiła
Jak poradzić sobie po raz pierwszy na siłowni?

Jak poradzić sobie po raz pierwszy na siłowni?

„Nowy rok, nowa ja!” – ileż to razy napisano i wypowiedziano te słowa w ostatnich dniach. Postanowienia. Czy są potrzebne?