Fakty i Mmity na temat treningu siłowego - treningowe mity

Kategorie

Najczęściej czytane

Fakty i Mity

Ćwiczenia izometryczne a nadciśnienie

Ćwiczenia izometryczne a nadciśnienie

Obrazek wyróżniający: Mockup Graphics   Społeczeństwo, w którym żyjemy staje się coraz mniej aktywne fizycznie. Wszechobecna rozrywka, która w zasadzie
Rozciąganie – jak je wykonywać i dlaczego warto je robić?

Rozciąganie – jak je wykonywać i dlaczego warto je robić?

Photo by Michael DeMoya on Unsplash   Rozciąganie jest często pomijanym, lecz kluczowym elementem każdego programu treningowego i rutyny fitness.
Wszystko o placebo

Wszystko o placebo

Wraz ze wzrostem popularności podejścia „science based” coraz częściej można zaobserwować używanie przez trenerów terminów wykorzystywanych podczas prowadzenia badań naukowych.
Kobiety w treningu motorycznym: uniwersalność i indywidualne aspekty treningu

Kobiety w treningu motorycznym: uniwersalność i indywidualne aspekty treningu

źródło zdjęcia: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/kobieta-trzyma-sprzet-do-cwiczen-416809/   Wprowadzenie W dzisiejszym dynamicznym świecie, aktywność fizyczna stała się kluczowym elementem zdrowego stylu życia dla kobiet.
Trening oporowy z wykorzystaniem sanek (Resisted Sled Training) – komendium wiedzy

Trening oporowy z wykorzystaniem sanek (Resisted Sled Training) – komendium wiedzy

Obrazek wyróżniający – Rodrigo S   Większość dyscyplin sportu wymaga od zawodnika wejścia na maksymalne możliwości fizyczne. Jedynym z takich elementów
Błędy w przygotowaniu motorycznym w sportach walki oraz jak je wyeliminować

Błędy w przygotowaniu motorycznym w sportach walki oraz jak je wyeliminować

Podczas przygotowanie motorycznego zawodnika w sportach walki w dalszym ciągu występują powielane błędy, których sami trenerzy nie potrafią merytorycznie wytłumaczyć.
Przygotowanie motoryczne do sportów zimowych: klucz do bezpiecznej zabawy na stoku

Przygotowanie motoryczne do sportów zimowych: klucz do bezpiecznej zabawy na stoku

Zdjęcie główne: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/klimat-przeziebienie-zimny-snieg-6372618/ Wstęp Sporty zimowe, takie jak narciarstwo czy snowboarding, stanowią nie tylko ekscytującą rozrywkę, ale również wymagają solidnego
Efekty treningowe – jak czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływają na progres

Efekty treningowe – jak czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływają na progres

Photo by Meghan Holmes on Unsplash   Ćwiczenia, czyli ustrukturyzowana, celowa, powtarzalna aktywność mająca na celu poprawę sprawności fizycznej, stanowi
Rola genetyki w budowie masy mięśniowej

Rola genetyki w budowie masy mięśniowej

Predyspozycje genetyczne to silny czynnik predysponujący nas do różnego rodzaju aktywności fizycznych. Część osób od zawsze cechuje się ponad przeciętną
Trening uzupełniający dla biegaczy i kolarzy

Trening uzupełniający dla biegaczy i kolarzy

Obrazek wyróżniający: https://unsplash.com/@fitmasu   Bieganie i kolarstwo kojarzą się z pewnością z treningami czy to w terenie, czy na bieżni/trenażerze.
Sprinty – jak uniknąć kontuzji

Sprinty – jak uniknąć kontuzji

Obrazek wyróżniający: https://unsplash.com/@alexanderredl   Bieganie to z pewnością jedna z najpopularniejszych aktywności jakie wybierają osoby, które chcą zadbać o swoją
Kobiety i mężczyźni w sporcie – różnice w adaptacjach fizycznych

Kobiety i mężczyźni w sporcie – różnice w adaptacjach fizycznych

Photo by Scott Webb on Unsplash   W zawodach lekkoatletycznych i sportach wymagających wytrzymałości, siły mięśni, szybkości i mocy mężczyźni
Asymetrie mięśniowe w sporcie – czy należy się nimi martwić?

Asymetrie mięśniowe w sporcie – czy należy się nimi martwić?

Photo by Scott Webb on Unsplash   W kontekście treningu sportowego i aktywności fizycznej intuicyjnie symetria wydaje się być koncepcją,
Trening plyometryczny w piłce nożnej

Trening plyometryczny w piłce nożnej

Zdjęcie główne: Jeffrey F Lin   Piłka nożna to prawdopodobnie najpopularniejszy sport na świecie, który zrzesza nawet 270 milionów czynnych
Trening ekscentryczny u młodych sportowców

Trening ekscentryczny u młodych sportowców

Zdjęcie główne: https://unsplash.com/@amandahodgecreative   Trening ekscentryczny jest często wykorzystywany w procesie rozwoju formy fizycznej osób dorosłych. Ciekawym aspektem wydaje się
Odzież sportowa – wpływ na wydajność fizyczną i termoregulację

Odzież sportowa – wpływ na wydajność fizyczną i termoregulację

Photo by Clique Images on Unsplash   Sposób ubioru podczas realizacji aktywności fizycznej może mieć duże znaczenie, szczególnie od strony
Kształtowanie kreatywności w sporcie – mniej znany aspekt wyników sportowych

Kształtowanie kreatywności w sporcie – mniej znany aspekt wyników sportowych

Photo by Jr Korpa on Unsplash<   Kreatywność to temat, który przyciąga uwagę ze wszystkich obszarów społeczeństwa i dziedzin, tym
Zmęczenie psychiczne (mentalne) – wiedza w pigułce

Zmęczenie psychiczne (mentalne) – wiedza w pigułce

Zdjęcie główne: Adrian Swancar https://unsplash.com/photos/_2NHZjSMLjA   W ciągu ostatnich dwudziestu lat zmęczenie mentalne przyciągnęło uwagę wielu naukowców zajmujących się sportem,
Przerwa w treningu a forma sportowa

Przerwa w treningu a forma sportowa

Zdjęcie główne: drew-coffman-DzIt-fTYv4E-unsplash-1-scaled.jpg https://unsplash.com/photos/DzIt-fTYv4E   W trakcie przygotowań do startu w zawodach, a także już podczas samej rywalizacji, sportowcy muszą
Mity treningowe – kształtowanie sylwetki

Mity treningowe – kształtowanie sylwetki

zdjęcie: https://www.pngitem.com/middle/hbJihbT_grunge-myth-label-psd-graphic-design-hd-png/   Przekonania ludzi na temat treningu siłowego często podparte są opiniami innych osób. Jeszcze przed popularyzacją podejścia naukowego
Zerwanie ścięgna Achillesa – kompendium w pigułce

Zerwanie ścięgna Achillesa – kompendium w pigułce

zdjęcie: road-trip-with-raj-_cbKur5I60A-unsplash Zerwanie ścięgna Achillesa to jedna z kontuzji, która z pewnością nieco przeraża sportowców. Zaczynając od anatomii i biomechaniki,
Uszkodzenia mózgu w piłce nożnej

Uszkodzenia mózgu w piłce nożnej

źródło zdjęcia: julien-rocheblave-F3M8FmvWQo4-unsplash(1)   Piłka nożna to z pewnością jeden z najpopularniejszych sportów na świecie, patrząc przez pryzmat mojego życia,
Trening oporowy/siłowy u dzieci – bezpieczeństwo, skuteczność, prewencja

Trening oporowy/siłowy u dzieci – bezpieczeństwo, skuteczność, prewencja

To co niegdyś wydawało się być chorym pomysłem dziś zaczyna być na porządku dziennym – młodzi sportowcy coraz częściej udają
Trening oporowy, a poprawa mobilności

Trening oporowy, a poprawa mobilności

Trening oporowy, a poprawa mobilności Mobilność, ruchomość, czy generalnie zakresy ruchu w stawach to bardzo istotny element w życiu nie
DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

Dzisiejszy temat to praktyka, która na szczęście jest już coraz częściej stosowana, chociaż kiedyś podchodzono do tego dosyć sceptycznie i
Co powinieneś wiedzieć o zakwasach?

Co powinieneś wiedzieć o zakwasach?

https://cathe.com/what-works-and-doesnt-work-for-delayed-onset-muscle-soreness/   Bez wyjątku każdy zna to uczucie. Każdy kiedyś odczuwał charakterystyczny, nieprzyjemny ból mięśniowy w postaci zakwasów. Stara szkoła
Amnezja pośladków (zespół martwego pośladka) – czy to prawda?

Amnezja pośladków (zespół martwego pośladka) – czy to prawda?

https://kajabi-storefronts-production.kajabi-cdn.com/kajabi-storefronts-production/blogs/10538/images/gnUP2KlZTNOYmvoNRdIi_2.jpg   Przewlekłe bóle i kontuzje tak wśród sportowców, jak i w generalnej populacji  zmusiła naukowców do poszukiwania źródeł tych
Siła mięśniowa i jej rola w sporcie

Siła mięśniowa i jej rola w sporcie

Siła mięśniowa to krytyczna zdolność motoryczna lub zdolność, która leży u podstaw wydajności motorycznej (np. skok w pionie, sprint, zmiana
Testy motoryczne w piłce nożnej

Testy motoryczne w piłce nożnej

Piłka nożna to sport zespołowy, który z punktu widzenia fizjologicznego wymaga od zawodnika bardzo szerokiego zakresu wytrenowania. Istotne będzie by
Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

https://benchk.com/wp-content/uploads/2019/08/rozciaganie-miesni-przed-treningiem.jpg   Rozciąganie to bardzo ciekawy, a jednocześnie owiany wieloma mitami temat. W serii dwóch artykułów poświęconych stretchingowi spróbuję możliwie
Adaptacje treningowe w piłce nożnej

Adaptacje treningowe w piłce nożnej

Obraz: <a href=”https://pixabay.com/pl/users/noname_13-2364555/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3471402″> NoName_13</a> z <a href=”https://pixabay.com/pl//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=3471402″> Pixabay</a>   Piłka nożna charakteryzuje się systematycznym zwiększaniem wymagań pod względem przygotowania motorycznego
Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

FAI – Konflikt udowo-panewkowy (femoroacetabular impingement)   Czy towarzyszy Ci ból w obrębie stawu biodrowego? Problemy ze stawami już dawno przestały być
Co wpływa na moc mięśniową?

Co wpływa na moc mięśniową?

źródło zdjęcia: powerlifter-with-strong-arms-lifting-weights-royalty-free-image-595768514-1546267269.jpg   Moc mięśniowa, choć kojarzy się głównie ze sportowcami, jest ważnym czynnikiem w życiu każdego człowieka. Intensywność
Jak poprawnie interpretować badania?

Jak poprawnie interpretować badania?

https://www.hindustantimes.com/lifestyle/health/how-to-deal-with-stress-in-your-studies-expert-shares-insights-101665290096311.html   A masz na to badanie? Czasy, w których wiedza była przekazywana z ust do ust, a rację miał
Regeneracja w piłce nożnej – czynniki

Regeneracja w piłce nożnej – czynniki

Profesjonalna piłka nożna do dyscyplina, która niesie za sobą olbrzymie wymagania w stosunku do zawodnika – nie dość, że z
Trening siłowy kobiet, czyli wpływ cyklu menstruacyjnego na zdolności treningowe

Trening siłowy kobiet, czyli wpływ cyklu menstruacyjnego na zdolności treningowe

Trening siłowy oraz rozwój masy mięśniowej u kobiet jest niezwykle złożonym i poniekąd kontrowersyjnym zagadnieniem. Istnieje szereg silnie zakorzenionych mitów
Piłka nożna – jak wesprzeć regenerację

Piłka nożna – jak wesprzeć regenerację

W części pierwszej zostały opisane czynniki, które warto poznać gdy rozpatrujemy proces regeneracyjny w piłce nożnej . Tutaj postaram się
Jak kształtować przyspieszenie u sportowców?

Jak kształtować przyspieszenie u sportowców?

Trenerzy przygotowania motorycznego dążą do jak największej optymalizacji treningów, tak by zawodnik był jak najlepiej przygotowany do wymagań jakie stawia
Półprzysiad czy pełen przysiad – jak głęboko siadać?

Półprzysiad czy pełen przysiad – jak głęboko siadać?

Wokół przysiadów w dalszym ciągu krąży wiele mitów, które są powtarzane bez większego zastanowienia czy poparcia faktami. Ile razy słyszałeś,
Skolioza, a trening siłowy

Skolioza, a trening siłowy

Znaczenie treningu siłowego w skoliozie     Wraz z coraz większą liczbą osób ćwiczących można spotkać się z różną gamą