Fakty i mity na temat suplementów diety

Kategorie

Najczęściej czytane

Fakty i mity

Suplementy po nieprzespanej nocy – poradnik

Suplementy po nieprzespanej nocy – poradnik

Życie pisze różne scenariusze. Nierzadko przychodzi okres, w którym trzeba zmierzyć się z dużym natłokiem pracy, stresem i licznymi obowiązkami.
Betaina HCL – zakwaszanie żołądka – zastosowanie

Betaina HCL – zakwaszanie żołądka – zastosowanie

Autor tekstu Steve Wright od lat specjalizuje się w tematyce procesów trawiennych, napisał także książkę oraz artykuł dotyczący betainy hcl i
BCAA vs EAA – co wybrać?

BCAA vs EAA – co wybrać?

BIAŁKO W diecie osób aktywnych, ćwiczących na siłowni to jedna z niewielu rzeczy, do których sportowcy przykładają tak wielką uwagę,
Kanna – roślinny suplement o efektach antydepresyjnych oraz prokognitywnych

Kanna – roślinny suplement o efektach antydepresyjnych oraz prokognitywnych

źródło zdjęcia: https://willowhealthfood.com/wp-content/uploads/2019/06/Kanna.jpg   Niczyje życie nie jest usłane różami. U każdego występują okresy gorszego samopoczucia, w takich momentach wiele
Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie, o którym pisałam jakiś czas temu artykuł powinno zająć miejsce w grafiku każdego sportowca. Pojęcie „Foam Rolling” robi się
Reumatoidalne Zapalenie Stawów – Jakie suplementy pomagają ?

Reumatoidalne Zapalenie Stawów – Jakie suplementy pomagają ?

Reumatoidalne zapalenie stawów – przydatna suplementacja   Reumatoidalne zapalanie stawów to choroba układowa o podłożu autoimmunologicznym, związana z zaburzeniem homeostazy
Potencjalne właściwości zdrowotne Moringi olejodajnej

Potencjalne właściwości zdrowotne Moringi olejodajnej

Moringa Olejodajna – potencjalne właściwości prozdrowotne   Super żywność, czy też SuperFoods to zawierająca wysoką zawartość różnego rodzaju składników odżywczych,
Jak ciężko powinieneś trenować na siłowni? Przegląd literatury dotyczący treningu blisko upadku mięśniowego

Jak ciężko powinieneś trenować na siłowni? Przegląd literatury dotyczący treningu blisko upadku mięśniowego

źródło zdjęcia: https://www.ihrsa.org/improve-your-club/3-key-insights-from-personal-training-clients/   W ostatnich latach, skale takie jak RPE i RIR zyskały dużą popularność głównie przez swoją prostotę
Kreatyna – mity dotyczące suplementacji

Kreatyna – mity dotyczące suplementacji

źródło zdjęcia: candace-mathers-yY145j0NdOQ-unsplash-scaled.jpg Kreatyna jest najpopularniejszym i najbardziej przebadanym suplementem na całym rynku. Mało tego, jest prawdopodobnie najskuteczniejszym, legalnym specyfikiem,
Wodorowęglan sodu (soda oczyszczona) – skuteczny suplement o niskiej popularności

Wodorowęglan sodu (soda oczyszczona) – skuteczny suplement o niskiej popularności

źródło zdjęcia: howtogym-S9NchuPb79I-unsplash Jednym z mniej znanych suplementów ergogenicznych o niezwykle wysokim potencjale jest wodorowęglan sodu. Jego mniejsza popularność może
Omega-3 – rola oleju rybiego w sporcie

Omega-3 – rola oleju rybiego w sporcie

źródło: https://unsplash.com/photos/DRchVK5apjw Olej rybi od dawna uważany jest za rodzaj tłuszczu o niezwykłych właściwościach zdrowotnych. W swojej specyfice, są to
Lecznicze właściwości colostrum

Lecznicze właściwości colostrum

Właściwości terapeutyczne Colostrum Prawidłowe mechanizmy odpornościowe są niezbędnym komponentem pozbywania się zagrożeń z zewnątrz zarówno jak i z zewnątrz organizmu.
Kurkuma – właściwości prozdrowotne kurkuminy

Kurkuma – właściwości prozdrowotne kurkuminy

W dzisiejszym artykule dowiesz się czym jest, jak działa i m.in. jakie są korzyści z tytułu korzystania z kurkuminy, czyli
Echinacea (jeżówka) – roślina o wyjątkowych właściwościach

Echinacea (jeżówka) – roślina o wyjątkowych właściwościach

  Echinacea (jeżówka) to roślina, naturalnie występująca jedynie w Ameryce Północnej. Dawniej stosowana przez plemiona Indian do walki z problemami
Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

W dzisiejszych czasach często można spotkać się ze stwierdzeniem jakoby to właśnie trening wykonywany na czczo był dużo skuteczniejszy w spalaniu
Grzyby nie mają wartości odżywczych – to mit

Grzyby nie mają wartości odżywczych – to mit

Obraz Krzysztof Niewolny @epan5  z Unplash   Grzyby nazywane są czasami mięsem lasu i nie bez powodu, gdyż dla zwierząt
Probiotyki jako wsparcie mikroflory w trakcie i po antybiotykoterapii

Probiotyki jako wsparcie mikroflory w trakcie i po antybiotykoterapii

Stosowanie antybiotyków, szczególnie ich nadużywanie może skutkować licznymi działaniami niepożądanymi. W artykule omówiono jaki rodzaj probiotyków należy stosować podczas antybiotykoterapii, a
Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 1

Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 1

Koenzym Q10, czyżby najważniejszy  składnik warunkujący funkcjonowanie organizmu ? Jest potrzebny między innymi do prawidłowego przebiegu etapów łańcucha oddechowego, będącego
Vitargo vs Carbo – co wybrać

Vitargo vs Carbo – co wybrać

Węglowodany są podstawą naszej diety, ich dzienna podaż powinna wynosić 45-60% całkowitej dziennej puli energetycznej.  Są one głównym źródłem energii
Reishi (Lakownica żółtawa) – zastosowanie, dawkowanie

Reishi (Lakownica żółtawa) – zastosowanie, dawkowanie

Reishi (Ganoderma lucidum, Lingzhi) to jeden z głównych przedstawicieli grzybów leczniczych, wywodzących się z tradycyjnej medycyny chińskiej. Ganoderma zawiera składniki
Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Choroby cywilizacyjne i zaburzenia metaboliczne wymagają od specjalistów kompleksowego podejścia do pacjenta, łącząc w sobie wsparcie farmakologiczne oraz bardziej naturalne.
Suplementacja kofeiną – Jak wykorzystać w pełni jej potencjał

Suplementacja kofeiną – Jak wykorzystać w pełni jej potencjał

Kofeina jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej spożywanych substancji psychoaktywnych na świecie. I choć sama nazwa przywołuje w większości na
Galantamina jako wsparcie układu nerwowego

Galantamina jako wsparcie układu nerwowego

Galantamina, co warto wiedzieć? Substancje nootropowe, czyli uwydatniające funkcjonowanie człowieka poprzez wpływ na funkcje kognitywne są gorącym tematem od wielu
FODMAP – prewencja przy problemach żołądkowo – jelitowych

FODMAP – prewencja przy problemach żołądkowo – jelitowych

Wiele ludzi zmaga się z takimi dolegliwościami jak: bóle brzucha, częste biegunki, wzdęcia, czy inne szeroko pojęte problemy żołądkowo –
Kawa – wpływ na choroby układu sercowo-naczyniowego

Kawa – wpływ na choroby układu sercowo-naczyniowego

W okół konsumpcji kawy, tudzież kofeiny, krąży wiele mitów. Jednym z najczęściej poruszanych bywa temat związany z wpływem tejże substancji
Jak poprawić jakość snu?

Jak poprawić jakość snu?

Poprawa jakości snu Z poprzednich artykułów na temat snu: „Niedobory snu. Objawy i skutki.” oraz „Sen, czyli lepsze efekty odchudzania.„,
L-DOPA – przewodnik po suplemencie

L-DOPA – przewodnik po suplemencie

WSTĘP   Lewodopa to suplement stosunkowo mało znany, w szczególności na rynku polskim. Jest to naturalnie występujący aminokwas, będący pod
Tyrozyna jako aminokwas – czym się cechuje?

Tyrozyna jako aminokwas – czym się cechuje?

Czym są aminokwasy? Aminokwasy są niezbędnymi związkami występującymi we wszystkich żywych organizmach, od mikrobów po ludzi. Wszystkie żywe organizmy zawierają
Szczawiny, czym są i na co wpływają?

Szczawiny, czym są i na co wpływają?

Obraz Thilo Becker z Pixabay Określenie szczawiany odnosi się do związków chemicznych – soli lub estrów, kwasu szczawiowego. Najczęściej spotykanymi
Wszystko o placebo

Wszystko o placebo

Wraz ze wzrostem popularności podejścia „science based” coraz częściej można zaobserwować używanie przez trenerów terminów wykorzystywanych podczas prowadzenia badań naukowych.
Czy liposomalna witamina C wchłania się lepiej?

Czy liposomalna witamina C wchłania się lepiej?

Obraz asierromero z freepik Popularność witaminy C nie maleje, ostatnio pojawiły się preparaty tzw. liposomalnej witaminy C. Według opisów producentów jest
Inercja snu – jak wstać z łóżka bez 5 budzików

Inercja snu – jak wstać z łóżka bez 5 budzików

Nie od dziś można spotkać ludzi mających pokaźną liczbę ustawionych budzików, bo nie potrafią obudzić się po jednym, nie mówiąc
Gojnik wszechstronne ziele

Gojnik wszechstronne ziele

Obraz Pexels z Pixabay Używany jest dość powszechnie, jednak niewiele o nim wiadomo, choć medycyna ludowa zna go od bardzo
Żywokost pomoc przy kontuzjach

Żywokost pomoc przy kontuzjach

Obraz Hans Braxmeier z Pixabay Żywokost jako roślina lecznicza znana jest od bardzo dawna. W sklepach można spotkać maści z
Chrom – niedoceniany pierwiastek!

Chrom – niedoceniany pierwiastek!

Chrom – właściwości Chrom to niezbyt rozpowszechniony w świecie szeroko rozumianego zdrowia pierwiastek wykazujący prozdrowotne działanie. Pomimo jego powszechnego występowania
Niestastabilność stawu barkowego – martwe ramię

Niestastabilność stawu barkowego – martwe ramię

„Martwe ramię” charakteryzuje się nagłym ostrym lub „paraliżującym” bólem, gdy ramię jest siłą poruszane do pozycji maksymalnej zewnętrznej rotacji w
Żyworódka pomoc przy łuszczycy i nie tylko

Żyworódka pomoc przy łuszczycy i nie tylko

Obraz _Alicja_ z Pixabay Roślina ta wcześniej była bardziej popularna niż obecnie, jednak ze względu na liczne odkrycia wobec jej
Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

W dobie dzisiejszych czasów, nie jakościowego snu, przemęczenia, czy też fanów „mocnych” wrażeń, rynek suplementacyjny zaczął oferować różnorodne suplementy mające
NEAT – co to właściwie jest?

NEAT – co to właściwie jest?

W dzisiejszych czasach jest to bardzo popularne zagadnienie, jednak ludzie zbyt mocno upraszczają jego definicję i odnoszą je tylko i
Błędna technika ćwiczeń – czy nie szkodzisz swoim plecom?

Błędna technika ćwiczeń – czy nie szkodzisz swoim plecom?

Zafascynowanie ludzi ćwiczących różnorodnością ćwiczeń lub metod treningowych jest już nam znane, jednak zadowalające jest, że również grono ludzi zwracających