Fakty i mity na temat suplementów diety

Kategorie

Najczęściej czytane

Fakty i mity

Inozytol – działanie w PCOS

Inozytol – działanie w PCOS

Inozytol – suplement warty uwagi w PCOS ?   Na sam początek PCOS – czyli zespół wielotorbielowatych lub policystycznych jajników.
Phenibut/Fenibut – korzyści zdrowotne

Phenibut/Fenibut – korzyści zdrowotne

Phenibut/Fenibut – Co warto wiedzieć? Niezmiernie istotnym czynnikiem wpływającym długoterminowo na koncentrację, samopoczucie, wypoczęcie i gotowość do działania jest regeneracja.
Ostropest plamisty – sylimaryna w prewencji i leczeniu schorzeń wątroby

Ostropest plamisty – sylimaryna w prewencji i leczeniu schorzeń wątroby

Często w dzisiejszych czasach słyszymy o „przeładowaniu” wątroby. Wielu nie stroni od alkoholu, nie jeden lubi tłusto zjeść, spora rzesza
Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

W dzisiejszych czasach często można spotkać się ze stwierdzeniem jakoby to właśnie trening wykonywany na czczo był dużo skuteczniejszy w spalaniu
Reishi (Lakownica żółtawa) – zastosowanie, dawkowanie

Reishi (Lakownica żółtawa) – zastosowanie, dawkowanie

Reishi (Ganoderma lucidum, Lingzhi) to jeden z głównych przedstawicieli grzybów leczniczych, wywodzących się z tradycyjnej medycyny chińskiej. Ganoderma zawiera składniki
Czy nie szkodzisz swoim plecom?

Czy nie szkodzisz swoim plecom?

Zafascynowanie ludzi ćwiczących różnorodnością ćwiczeń lub metod treningowych jest już nam znane, jednak zadowalające jest, że również grono ludzi zwracających
SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

Układając trening pod siebie nie zawsze jesteśmy pewni co jest dla nas odpowiednie. Wiadomo, że każdy ćwiczący na siłowni chce
Suplementy polecane w okresie pozastartowym – aktualne zalecenia

Suplementy polecane w okresie pozastartowym – aktualne zalecenia

W poprzedniej części mieliśmy krótki przegląd zaleceń żywieniowych dotyczących okresu pozastartowego u kulturystów i sportowców dyscyplin sylwetkowych. W dzisiejszym tekście,
Kurkuma – właściwości prozdrowotne kurkuminy

Kurkuma – właściwości prozdrowotne kurkuminy

W dzisiejszym artykule dowiesz się czym jest, jak działa i m.in. jakie są korzyści z tytułu korzystania z kurkuminy, czyli
Kreatyna jako pourazowe wsparcie mózgu?

Kreatyna jako pourazowe wsparcie mózgu?

Mózg, najistotniejszy z elementów naszego układu nerwowego, jest narządem bez którego nie bylibyśmy w stanie nie tylko funkcjonować sprawnie, ale
Gluten – diagnostyka chorób glutenozależnych

Gluten – diagnostyka chorób glutenozależnych

Obecnie szeroko rozpowszechniona została moda na stosowanie diety bezglutenowej. Coraz więcej osób wybiera wymieniony model żywienia, choć nie ma ku
Witamina D – może zagrozić męskości?

Witamina D – może zagrozić męskości?

Tytuł Was zainteresował? Zastanawiacie się czy w gąszczu informacji dotyczących zbawiennego wpływu suplementacji witaminy D na zdrowie pojawiają się ciemne
Betaina HCL – zakwaszanie żołądka- zastosowanie

Betaina HCL – zakwaszanie żołądka- zastosowanie

Autor tekstu Steve Wright od lat specjalizuje się w tematyce procesów trawiennych, napisał także książkę oraz artykuł dotyczący betainy hcl i
Ostaryna – kompendium wiedzy

Ostaryna – kompendium wiedzy

Suplementów diety jest naprawdę dużo. Typowy „laik” na początku swojej drogi może się złapać za głowę. Wszystkie nazwy, działanie są
Żywienie młodych sportowców

Żywienie młodych sportowców

W celu maksymalnego wykorzystania możliwości sportowca stosuje się specjalistyczny trening i odpowiednie żywienie. Takie kompleksowe podejście gwarantuje wyniesienie takiej osoby
Cissus Quadrangularis – Co warto wiedzieć?

Cissus Quadrangularis – Co warto wiedzieć?

Cissus Quadrangularis – Co warto wiedzieć  Cissus Quadrangularis jest rośliną wykorzystywaną przez tysiące lat w medycynie chińskiej. Zyskała sobie taką
NALT – hit czy kolejny zbędny suplement?

NALT – hit czy kolejny zbędny suplement?

Suplementacja, to nadal gorący temat. W świecie fitnessu krąży wiele suplementów, które tak naprawdę nie mają jakiegokolwiek działania, a nadal
Ile białka po treningu – nowe spojrzenie

Ile białka po treningu – nowe spojrzenie

Ile tego białka?! Wielu „sylwetkowców”, którzy na celu mają rozwój muskulatury, często poszukuje odpowiedzi na pytanie: „Ile tego białka po
Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Kwas Alfa-Liponowy – Co warto wiedzieć?

Choroby cywilizacyjne i zaburzenia metaboliczne wymagają od specjalistów kompleksowego podejścia do pacjenta, łącząc w sobie wsparcie farmakologiczne oraz bardziej naturalne.
Maca – właściwości i korzyści

Maca – właściwości i korzyści

Adaptogeny, a więc zioła wykazujące pozytywne efekty jak sama nazwa wskazuje przyzwyczajające organizm do stresorów środowiskowych. Przy wyborze odpowiedniego adaptogenu,
NEAT – co to właściwie jest?

NEAT – co to właściwie jest?

W dzisiejszych czasach jest to bardzo popularne zagadnienie, jednak ludzie zbyt mocno upraszczają jego definicję i odnoszą je tylko i
Progresja – jak skutecznie budować masę mięśniową?

Progresja – jak skutecznie budować masę mięśniową?

Wielu osobom, w momencie wypowiadania słowa „progresja”, do głowy wpadają hasła typu: „no pain, no gain”, „dobry trening to taki,
Kompendium wiedzy o cynku

Kompendium wiedzy o cynku

Kompendium wiedzy o cynku   Czy to osoby aktywnie fizycznie lub te nie podejmujące aktywności o tym charakterze, to tak
Nabiał – śnieżnobiałe fakty!

Nabiał – śnieżnobiałe fakty!

Kto ma rację?   W social mediach często można spotkać się z przekonaniem, iż w zdrowej diecie powinno unikać się
Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

Teakryna – lepsza wersja kofeiny?

W dobie dzisiejszych czasów, nie jakościowego snu, przemęczenia, czy też fanów „mocnych” wrażeń, rynek suplementacyjny zaczął oferować różnorodne suplementy mające
Lecznicze właściwości colostrum

Lecznicze właściwości colostrum

Właściwości terapeutyczne Colostrum Prawidłowe mechanizmy odpornościowe są niezbędnym komponentem pozbywania się zagrożeń z zewnątrz zarówno jak i z zewnątrz organizmu.
FODMAP – prewencja przy problemach żołądkowo – jelitowych

FODMAP – prewencja przy problemach żołądkowo – jelitowych

Wiele ludzi zmaga się z takimi dolegliwościami jak: bóle brzucha, częste biegunki, wzdęcia, czy inne szeroko pojęte problemy żołądkowo –
Jak poprawić jakość snu?

Jak poprawić jakość snu?

Poprawa jakości snu Z poprzednich artykułów na temat snu: „Niedobory snu. Objawy i skutki.” oraz „Sen, czyli lepsze efekty odchudzania.„,
Różnorodne zastosowania Fukoksantyny

Różnorodne zastosowania Fukoksantyny

W świecie preparatów uwydatniających pracę organizmu oraz wspomagających proces odchudzania, z dnia na dzień powstają nowe suplementy uwydatniające powyższe mechanizmy.
Celiakia – diagnoza, leczenie, jak z nią żyć?

Celiakia – diagnoza, leczenie, jak z nią żyć?

W dzisiejszych czasach, coraz więcej osób, chętnie przechodzi na diety bezglutenowe. Często osoby, które stosują się do założeń tej diety, robią
Kreatyna – suplement tylko dla sportowców?

Kreatyna – suplement tylko dla sportowców?

Kreatyna – suplement tylko dla sportowców?   Kwas β-metyloguanidynooctowy u sportowców Kreatyna, jest molekułą produkowaną w organizmie ludzkim. Występuje głownie
Kawa – wpływ na choroby układu sercowo-naczyniowego

Kawa – wpływ na choroby układu sercowo-naczyniowego

W okół konsumpcji kawy, tudzież kofeiny, krąży wiele mitów. Jednym z najczęściej poruszanych bywa temat związany z wpływem tejże substancji
Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 1

Koenzym Q10 – działanie i właściwości CZĘŚĆ 1

Koenzym Q10, czyżby najważniejszy  składnik warunkujący funkcjonowanie organizmu ? Jest potrzebny między innymi do prawidłowego przebiegu etapów łańcucha oddechowego, będącego
Selen i jego zastosowania

Selen i jego zastosowania

W świecie dietetyki niejednokrotnie słyszy się o wyjątkowych właściwościach poszczególnych pierwiastków. Niewątpliwie część tablicy Mendelejewa obfituje w tego typu „rarytasy”,
Wapń – jak dbać o mocne kości?

Wapń – jak dbać o mocne kości?

Jest to makroelement, który pomoże utrzymać zdrowe i mocne kości. Można go dostarczyć w odpowiedniej ilości za pomocą diety, jednak
Błonnik – jak dbać o jelita?

Błonnik – jak dbać o jelita?

Problemy związane z żołądkiem czy jelitami to nieprzyjemności, które potrafią uprzykrzyć życie i to w niemałym stopniu i choć sam
Mini cut – ABS w 4 tygodnie!

Mini cut – ABS w 4 tygodnie!

Tym razem to nie chwyt marketingowy, lecz prawdziwa informacja. Istnieje narzędzie, które może poprawić nie tylko kompozycję sylwetki, ale i
Suplementy dla kobiet w ciąży – top 6

Suplementy dla kobiet w ciąży – top 6

W trakcie ciąży, zwiększają się potrzeby żywieniowe kobiety, które spowodowane są fizjologicznymi zmianami zachodzącymi w ciele matki, a także potrzebami
Dlaczego twój trening może być nieefektywny?

Dlaczego twój trening może być nieefektywny?

Obrazek z przeciętnej siłowni: Jesteś młodą dziewczyną lub, rzadziej w tym wypadku, chłopakiem. Chodzisz na siłownię już dość długo. Używasz
Foliany vs kwas foliowy – B9 niezbędny składnik w walce o zdrowie

Foliany vs kwas foliowy – B9 niezbędny składnik w walce o zdrowie

Czym jest Witamina B9 Na początek trzeba zrozumieć istotną różnicę pomiędzy folianem a kwasem foliowym. Witamina B9 jest jednym z