Porady treningowe - jak ćwiczyć i trenować na siłowni

Kategorie

Najczęściej czytane

Porady treningowe

Jaką rolę grają plecy w stabilizacji barku ?

Jaką rolę grają plecy w stabilizacji barku ?

Mięsień najszerszy grzbietu jako stabilizator stawu ramiennego W kontekście pracy kompleksu barkowego przeważnie mówi się o mięśniach stożka rotatorów, mięśniach
Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

FAI – Konflikt udowo-panewkowy (femoroacetabular impingement)   Czy towarzyszy Ci ból w obrębie stawu biodrowego? Problemy ze stawami już dawno przestały być
Zdrowy kręgosłup – praca przy biurku

Zdrowy kręgosłup – praca przy biurku

JAKA JEST IDEALNA POZYCJA PRZY BIURKU?  Praca przy biurku… Niezależnie czy pracujesz zdalnie w domowym zaciszu czy w biurze, pozycja
Nawodnienie organizmu a zdolności treningowe

Nawodnienie organizmu a zdolności treningowe

Organizm ludzki aż w 60% składa się z wody. Serce i mózg w ok. 75%, płuca 80%, mięśnie i nerki 
Niestabilność stawu barkowego – z perspektywy koszykarza

Niestabilność stawu barkowego – z perspektywy koszykarza

NIESTABILNOŚĆ STAWU BARKOWEGO – Z PERSPEKTYWY KOSZYKARZA Pasja i miłość do koszykówki nie należy do najłatwiejszych, a Ci którzy oddali
Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto nigdy nie uwierzył w raport wydatku energetycznego wyświetlany na bieżni! Myślę, że nawet świadomi
Tolerancja wysiłku – czym jest i jak wpływa na trening

Tolerancja wysiłku – czym jest i jak wpływa na trening

Każdy z nas jest inny. Mamy inne cele, inne choroby czy kontuzje. Potrzebujemy zupełnie innego rodzaju ćwiczeń czy intensywności. Każdy
Metodyka kształtowania zdolności motorycznych

Metodyka kształtowania zdolności motorycznych

Każda osoba, która uprawia jakiś sport ma swój własny, indywidualny cel. Dla jednych jest to zwiększenie siły, dla innych zaś
Czym jest protokół RAMP?

Czym jest protokół RAMP?

Każdy z nas wie jak ważna jest rozgrzewka w treningu. Musi być ona przeprowadzona przed każdym rodzajem zajęć. Nie ważne
Wzorce ruchowe (movement patterns) – czym są?

Wzorce ruchowe (movement patterns) – czym są?

Zaczynając trening na siłowni musimy najpierw zainteresować się anatomią i biomechaniką naszego ciała. Każdy ruch ma wpływ na dany mięsień
Jak utrzymać masę mięśniową podczas kwarantanny

Jak utrzymać masę mięśniową podczas kwarantanny

Nastały takie czasy, że bardzo mało osób ma dostęp do sprzętu, na którym mogli by progresować i dalej rosnąć. Wielu
Nordic walking – czym jest?

Nordic walking – czym jest?

Seniorzy coraz częściej “sięgają” po aktywność fizyczną. Jest ona obecna w ich życiu niemal codziennie i odgrywa zdecydowanie większą rolę
Triathlon – czy jest dla każdego?

Triathlon – czy jest dla każdego?

Co prawda większość z odwiedzających naszą stronę to osoby zajmujące się sportami siłowymi i sylwetkowymi, niemniej jednak nie tylko w
Palenie papierosów – wpływ na zdrowie i zdolności treningowe

Palenie papierosów – wpływ na zdrowie i zdolności treningowe

Palenie a zdrowie Już 35 lat temu Office of the Surgeon General of the United States Health Service przeanalizowało ponad
Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

W dzisiejszych czasach często można spotkać się ze stwierdzeniem jakoby to właśnie trening wykonywany na czczo był dużo skuteczniejszy w spalaniu
Czy nie szkodzisz swoim plecom?

Czy nie szkodzisz swoim plecom?

Zafascynowanie ludzi ćwiczących różnorodnością ćwiczeń lub metod treningowych jest już nam znane, jednak zadowalające jest, że również grono ludzi zwracających
SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

Układając trening pod siebie nie zawsze jesteśmy pewni co jest dla nas odpowiednie. Wiadomo, że każdy ćwiczący na siłowni chce
Zalety butów do podnoszenia ciężarów

Zalety butów do podnoszenia ciężarów

Temat butów w świecie podnoszenia ciężarów jest zawsze aktualny. Nowe modele, technologia i cena, znacznie wyższa od zwykłych butów treningowych
Ładowanie węglowodanami w sporcie

Ładowanie węglowodanami w sporcie

Sukces w sporcie jest wypadkową wielu czynników, wśród których najistotniejszy jest oczywiście odpowiednio przeprowadzony proces treningowy. Kwestie żywieniowe również mają
Wysiłek fizyczny – wpływ na organizm

Wysiłek fizyczny – wpływ na organizm

Aktywność fizyczna powinna stawić rutynę u każdego człowieka, dzięki czemu może być elementem profilaktyki wielu chorób. Istnieje wiele form rekreacji
DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

DELOAD – pracuj mniej, osiągaj więcej

Dzisiejszy temat to praktyka, która na szczęście jest już coraz częściej stosowana, chociaż kiedyś podchodzono do tego dosyć sceptycznie i
Objętość treningowa – wpływ na hipertrofię

Objętość treningowa – wpływ na hipertrofię

W treningu siłowym ukierunkowanym na rozwój muskulatury nadal można znaleźć wiele nieścisłości. Niemniej jednak większość z osób, które kiedykolwiek szukały
Najlepszy zakres powtórzeń dla hipertrofii – Jak zmęczenie oddziałuje na efekty hipertroficzne?

Najlepszy zakres powtórzeń dla hipertrofii – Jak zmęczenie oddziałuje na efekty hipertroficzne?

Z tego artykułu dowiesz się: Czym jest zmęczenie, Jakie rodzaje zmęczenia występują u trenujących i jak wpływają na hipertrofię, Jakich
Buty do podnoszenia ciężarów – czy to koniecznie mocniejszy i silniejszy przysiad?

Buty do podnoszenia ciężarów – czy to koniecznie mocniejszy i silniejszy przysiad?

Zainteresowanie sprzętem do ćwiczeń jest w dużej mierze zależne od stażu treningowego, zaawansowania i ogółem rzecz biorąc zainteresowania tematem w
Czy uprawianie sportów siłowych może zwiększyć Twoją asertywność?

Czy uprawianie sportów siłowych może zwiększyć Twoją asertywność?

Zastanawiasz się, nad rozpoczęciem uprawiania sportu ze względu na chęć poprawy swojego samopoczucia i zdrowia? Mamy dla Ciebie informacje, która
Robienie wagi w sportach walki

Robienie wagi w sportach walki

Pewne dyscypliny sportowe charakteryzują się różnymi metodami utraty masy ciała, w celu robienia limitów wagowych. Jednym z rodzajów sportu, w
Trening EMS

Trening EMS

Większość osób jest świadoma wagi aktywności fizycznej w naszym życiu. Dla niektórych jest ona w czołówce, a dla innych zajmuje
NEAT – co to właściwie jest?

NEAT – co to właściwie jest?

W dzisiejszych czasach jest to bardzo popularne zagadnienie, jednak ludzie zbyt mocno upraszczają jego definicję i odnoszą je tylko i
Trening kobiet w ciąży

Trening kobiet w ciąży

Wiele kobiet zachodząc w ciąże martwi się o swoją formę. Wiadomo, że okres w którym nosimy w sobie nowe życie
Częstotliwość treningowa a rozwój mięśni

Częstotliwość treningowa a rozwój mięśni

Objętość, to królowa hipertrofii. Na dzień dzisiejszy nasza wiedza wskazuje na to, że jest najważniejszą własnością wzrostu mięśni jest właśnie
Progresja – jak skutecznie budować masę mięśniową?

Progresja – jak skutecznie budować masę mięśniową?

Wielu osobom, w momencie wypowiadania słowa „progresja”, do głowy wpadają hasła typu: „no pain, no gain”, „dobry trening to taki,
Kobieta, hormony, a sport CZĘŚĆ 1

Kobieta, hormony, a sport CZĘŚĆ 1

Sposób żywienia oraz podejmowana aktywność fizyczna są nieodłącznymi elementami wpływającymi na gospodarkę hormonalną kobiet oraz mężczyzn. Świadomość zachodzących zmian w
Gerontoprofilaktyka – czym jest?

Gerontoprofilaktyka – czym jest?

Aktywność fizyczna to coś z czym mamy do czynienia od najmłodszych lat.  Zazwyczaj jako młodzi ludzie czujemy „głód ruchu”. Na
Dieta i suplementacja w okresie kontuzji

Dieta i suplementacja w okresie kontuzji

Żywienie w kontuzjach/urazach Aktywność fizyczna to na pewno niezwykle istotny element przyczyniający się do poprawy samopoczucia, poprawy parametrów zdrowotnych, obniżający
Komórki satelitarne

Komórki satelitarne

Jak wiemy, Do hipertrofii włókien mięśniowych, potrzebne są trzy podstawowe rzeczy. Trening oporowy, stymulujący mięśnie i wywołujący mikrouszkodzenia, które później
Trening mentalny w sporcie

Trening mentalny w sporcie

Wszystko zaczyna się od głowy i sprowadza do głowy. Co oznacza, że nasze nastawienie jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Nie
Zumba – tańcz i pal kalorie

Zumba – tańcz i pal kalorie

Nie od dziś wiadomo, że taniec daje wiele możliwości oraz korzyści. Pomaga rozwijać koordynację, ćwiczyć pamięć oraz współpracować w grupie.
Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany od wielu lat cieszą się „złą” sławą, tym bardziej wśród kręgu osób, które nadal wierzą w teorię insulinową. Czy
Różnice w treningu siłowym kobiet i mężczyzn

Różnice w treningu siłowym kobiet i mężczyzn

W świecie sportu istnieje cała masa nieporozumień dotyczących treningu kobiet i tego, jak bardzo i dlaczego powinien się on różnić
Adaptacja układu nerwowego do treningu siłowego

Adaptacja układu nerwowego do treningu siłowego

Gdy trenujesz, rozwija się nie tylko twoja muskulatura czy twój charakter. Nieodzownym elementem treningu są również zmiany adaptacyjne zachodzące w