Porady treningowe - jak ćwiczyć i trenować na siłowni

Kategorie

Najczęściej czytane

Porady treningowe

Sposoby pozyskiwania energii przez organizm (szlaki energetyczne)

Sposoby pozyskiwania energii przez organizm (szlaki energetyczne)

źródło: www.teachpe.com/wp-content/uploads/2019/09/sprint-training620.jpg   Źródło energii Wiedza o bioenergetyce to podstawa dla sportowca który chce optymalnie rozwijać swoje ciało i jego
Kawa – wpływ na choroby układu sercowo-naczyniowego

Kawa – wpływ na choroby układu sercowo-naczyniowego

W okół konsumpcji kawy, tudzież kofeiny, krąży wiele mitów. Jednym z najczęściej poruszanych bywa temat związany z wpływem tejże substancji
Robienie wagi w sportach walki

Robienie wagi w sportach walki

Pewne dyscypliny sportowe charakteryzują się różnymi metodami utraty masy ciała, w celu robienia limitów wagowych. Jednym z rodzajów sportu, w
Zumba – tańcz i pal kalorie

Zumba – tańcz i pal kalorie

Nie od dziś wiadomo, że taniec daje wiele możliwości oraz korzyści. Pomaga rozwijać koordynację, ćwiczyć pamięć oraz współpracować w grupie.
Time under tension (TUT) a efekty hipertroficzne – czy warto spowalniać ruch?

Time under tension (TUT) a efekty hipertroficzne – czy warto spowalniać ruch?

WSTĘP TUT – „time under tension”, czyli czas pod napięciem, to pojęcie które przewija się bardzo często w kontekście hipertrofii.
Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany – jak określić ich zapotrzebowanie?

Węglowodany od wielu lat cieszą się „złą” sławą, tym bardziej wśród kręgu osób, które nadal wierzą w teorię insulinową. Czy
Rola pleców w stabilizacji barku

Rola pleców w stabilizacji barku

Mięsień najszerszy grzbietu jako stabilizator stawu ramiennego W kontekście pracy kompleksu barkowego przeważnie mówi się o mięśniach stożka rotatorów, mięśniach
Ćwiczenia aktywacyjne w treningu

Ćwiczenia aktywacyjne w treningu

Aktywacja lub wstępne zmęczenie mięśniowe to ćwiczenia pobudzające do pracy grupy mięśniowe, które będą brały udział w treningu. Maja na
Stres metaboliczny – czy jest czynnikiem wywołującym hipertrofię?

Stres metaboliczny – czy jest czynnikiem wywołującym hipertrofię?

WSTĘP Jeśli przyjrzymy się pierwszym badaniom dotyczącym hipertrofii, zauważymy że nie odnosiły się one w żaden sposób do potencjalnej roli
NEAT – co to właściwie jest?

NEAT – co to właściwie jest?

W dzisiejszych czasach jest to bardzo popularne zagadnienie, jednak ludzie zbyt mocno upraszczają jego definicję i odnoszą je tylko i
Błędna technika ćwiczeń – czy nie szkodzisz swoim plecom?

Błędna technika ćwiczeń – czy nie szkodzisz swoim plecom?

Zafascynowanie ludzi ćwiczących różnorodnością ćwiczeń lub metod treningowych jest już nam znane, jednak zadowalające jest, że również grono ludzi zwracających
Ładowanie węglowodanami w sporcie

Ładowanie węglowodanami w sporcie

Sukces w sporcie jest wypadkową wielu czynników, wśród których najistotniejszy jest oczywiście odpowiednio przeprowadzony proces treningowy. Kwestie żywieniowe również mają
REGENERACJA – czynniki centralne i obwodowe

REGENERACJA – czynniki centralne i obwodowe

Regeneracja to bardzo istotny czynnik z punktu widzenia zawodników zarówno tych, którzy swoją dyscyplinę uprawiają amatorsko, jak i tym bardziej
Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto nigdy nie uwierzył w raport wydatku energetycznego wyświetlany na bieżni! Myślę, że nawet świadomi
Powrót do sportu po urazie mięśni kulszowo-goleniowych

Powrót do sportu po urazie mięśni kulszowo-goleniowych

Kontuzje mięśni kulszowo-goleniowych występują często w czasie sportów, w których dochodzi do aktywności o wysokiej prędkości takich jak piłka nożna
Powrót do treningów po przerwie – najczęściej spotykane błędy

Powrót do treningów po przerwie – najczęściej spotykane błędy

Powrót do treningów po przerwie nie jest łatwy – organizm przez ten czas odzwyczaił się od obciążeń treningowych. Aby wrócić
Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Ludzkie ciało można postrzegać jako zespół stawów – będących mobilnymi połączeniami elementów układu kostnego, który porusza stabilnymi segmentami ciała. Wykonując ruch, ciało może napotkać przeszkody
Najczęstsze kontuzje na siłowni oraz jak im zapobiegać

Najczęstsze kontuzje na siłowni oraz jak im zapobiegać

W długotrwałym procesie treningowym każdy sportowiec jest narażony na kontuzje. Odpowiednie planowanie treningu i odpowiednia regeneracja pozwala skutecznie zmniejszyć to
Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Kręgosłup ludzki jest zespołem stawów tworzących pionową kolumnę. Człowiek posiada dwadzieścia cztery kręgi: siedem kręgów szyjnych, dwanaście kręgów piersiowych, pięć
Mobilizacja stawu biodrowego

Mobilizacja stawu biodrowego

Staw biodrowy jest jednym z największych stawów w ludzkim organizmie. Umożliwia utrzymanie spionizowanej pozycji, przeniesienie ciężaru tułowia na kończyny dolne
Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

https://benchk.com/wp-content/uploads/2019/08/rozciaganie-miesni-przed-treningiem.jpg   Rozciąganie to bardzo ciekawy, a jednocześnie owiany wieloma mitami temat. W serii dwóch artykułów poświęconych stretchingowi spróbuję możliwie
Jak wykorzystać potencjał suwnicy Smitha?

Jak wykorzystać potencjał suwnicy Smitha?

Suwnica Smitha jest owiana wieloma negatywnymi przekonaniami, mitami i generalnie rzecz biorąc – nie ma najlepszej sławy. W tym artykule
Zastosowanie diety bezglutenowej w sporcie. Czy warto?

Zastosowanie diety bezglutenowej w sporcie. Czy warto?

źródło: https://simplifaster.com/articles/gluten-free-diet-athlete/ Coraz więcej się słyszy, że osoby aktywne fizycznie, czy grupy sportowców wykorzystują alternatywny sposób żywienia jako odmianę od
Trening brzucha w kompleksowym ujęciu

Trening brzucha w kompleksowym ujęciu

Mięśnie brzucha łączą przestrzeń między klatką piersiową a miednicą, rozciągając się dookoła jamy brzusznej, niczym mięśniowy gorset. Brak kości w
Mostkowanie w wyciskaniu leżąc – dlaczego każdy powinien je robić

Mostkowanie w wyciskaniu leżąc – dlaczego każdy powinien je robić

Mostkowanie podczas wykonywania wyciskania leżąc nadal wywołuje wiele skrajnych emocji lub zaciekawienie. Wykonując mostek można usłyszeć od pozostałych bywalców siłowni,
Terapia manualna w leczeniu Tendinopatii Achillesa

Terapia manualna w leczeniu Tendinopatii Achillesa

  Tendinopatia ścięgna Achillesa w stanie przewlekłym występuje, gdy nadużywamy danej struktury, a najczęściej występuje ona u biegaczy. Ćwiczenia ekscentryczne mogą
Jak prawidłowo oddychać?

Jak prawidłowo oddychać?

Aby żyć musimy oddychać. To chyba logiczne i niepodważalne. Jest to niekontrolowany proces, który dzieje się samoistnie. Nie myślimy o
Cykle treningowe – czym są?

Cykle treningowe – czym są?

Okazuje się, że wykonywane ćwiczenie zadziałało tak dobrze, że organizm przystosował się do niego. Najlepiej wtedy “zaskoczyć” swoje ciało. Należy
Czym jest refleks i jak go ćwiczyć?

Czym jest refleks i jak go ćwiczyć?

Kiedy zauważysz przedmiot, który leci w kierunku twojej głowy, twój mózg wyśle sygnał do twojej ręki, aby się przed nim
Trenuj zdrowo i bez kontuzji – CZYM JEST TRENING FUNKCJONALNY ?

Trenuj zdrowo i bez kontuzji – CZYM JEST TRENING FUNKCJONALNY ?

Trenuj zdrowo i bez kontuzji, czyli czym jest trening funkcjonalny?   Wydaje się, że na samym wstępie warto odpowiedzieć sobie
Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

Konflikt udowo-panewkowy – FAI (femoroacetabular impingement)  

FAI – Konflikt udowo-panewkowy (femoroacetabular impingement)   Czy towarzyszy Ci ból w obrębie stawu biodrowego? Problemy ze stawami już dawno przestały być
Zdrowy kręgosłup – praca przy biurku

Zdrowy kręgosłup – praca przy biurku

JAKA JEST IDEALNA POZYCJA PRZY BIURKU?  Praca przy biurku… Niezależnie czy pracujesz zdalnie w domowym zaciszu czy w biurze, pozycja
Nawodnienie organizmu a zdolności treningowe

Nawodnienie organizmu a zdolności treningowe

Organizm ludzki aż w 60% składa się z wody. Serce i mózg w ok. 75%, płuca 80%, mięśnie i nerki 
Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie, o którym pisałam jakiś czas temu artykuł powinno zająć miejsce w grafiku każdego sportowca. Pojęcie „Foam Rolling” robi się
Niestabilność stawu barkowego – z perspektywy koszykarza

Niestabilność stawu barkowego – z perspektywy koszykarza

NIESTABILNOŚĆ STAWU BARKOWEGO – Z PERSPEKTYWY KOSZYKARZA Pasja i miłość do koszykówki nie należy do najłatwiejszych, a Ci którzy oddali
SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

SPLIT czy FBW? Jaką metodę treningową wybrać?

Układając trening pod siebie nie zawsze jesteśmy pewni co jest dla nas odpowiednie. Wiadomo, że każdy ćwiczący na siłowni chce
Maszyny vs wolne ciężary

Maszyny vs wolne ciężary

Zaczynając przygodę z siłownią stawiamy sobie zindywidualizowane i zróżnicowane cele. Trening, aby przyniósł nam wymarzone rezultaty musi być ułożony pod
Początki na siłowni

Początki na siłowni

Pragnienie zmienienia swojej sylwetki i długie rozterki nad tym czy pójść na siłownię czy może zacząć ćwiczyć w domu są
Zmaksymalizuj efekty treningowe!

Zmaksymalizuj efekty treningowe!

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale gdzie się nie obejrzysz możesz spotkać się z hasłami typu: “Suplementy, które sprawią, że
Bądź silniejszy, dzięki treningowi CORE

Bądź silniejszy, dzięki treningowi CORE

Jeśli jesteś miłośnikiem treningu siłowego to myślę, że to co teraz powiem przyda Ci się w urozmaiceniu swojego treningu oraz