Trening Blog - efektywny i skuteczny trening

Kategorie

Najczęściej czytane

Trening

Stretching dynamiczny, a statyczny

Stretching dynamiczny, a statyczny

Rozgrzewka oraz część końcowa treningu, czyli tak zwany “cool down” są równie ważne jak sama część główna treningu. Bez odpowiedniej
Czym jest Street Workout?

Czym jest Street Workout?

Pewnie nie raz zdarzyło Wam się zauważyć osoby trenujące na świeżym powietrzu. Przechodząc obok placu zabaw lub nawet w parku
Czym jest Pilates?

Czym jest Pilates?

Aktywność fizyczna jest bardzo uniwersalna. Każdy z nas znajdzie coś dla siebie. Jedni wolą bardziej energiczne programy treningowe jak tabaty,
Ból karku – Trening siłowy jako remedium

Ból karku – Trening siłowy jako remedium

Bolesność karku i stawów ramiennych jest jednym z najpopularniejszych zaburzeń mięśniowo-szkieletowych, a szereg opracowań wykazuje powszechność tego problemy u około
Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Jem mało i nie chudnę – czy aby na pewno?

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto nigdy nie uwierzył w raport wydatku energetycznego wyświetlany na bieżni! Myślę, że nawet świadomi

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja

Skręcenia stawu skokowego. Ćwiczenia i prewencja.     Staw skokowy jest niewątpliwie najbardziej eksploatowany, biorąc pod uwagę aktywność dnia codziennego. Chód,
Tolerancja wysiłku – czym jest i jak wpływa na trening

Tolerancja wysiłku – czym jest i jak wpływa na trening

Każdy z nas jest inny. Mamy inne cele, inne choroby czy kontuzje. Potrzebujemy zupełnie innego rodzaju ćwiczeń czy intensywności. Każdy
Czym jest FMS?

Czym jest FMS?

Testy sprawności funkcjonalnej mogą określać ograniczenia fizyczne, które mogą wpływać na aktywność sportową. Poprzez odpowiedni trening i dobór ćwiczeń możemy
Zimne kąpiele – ich wpływ na rozwój masy mięśniowej

Zimne kąpiele – ich wpływ na rozwój masy mięśniowej

JAKI JEST CEL IMMERSJI ZIMNEM? Zimne kąpiele oraz różnego rodzaju odmiany i metody krioterapii to potreningowe zabiegi, które w dużym
Lato w terenie – cardio na świeżym powietrzu

Lato w terenie – cardio na świeżym powietrzu

 Kiedy świeci słońce, a lato jest w rozkwicie, warto zrezygnować z treningu na siłowni na rzecz aktywności na świeżym powietrzu.
Testy funkcjonalne – jak przeprowadzić i do czego służą

Testy funkcjonalne – jak przeprowadzić i do czego służą

Poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia jesteśmy w stanie poprawiać swoje wyniki czy korygować wady postawy. Istnieje wiele testów, które sprawdzają nasze
Vitargo vs Carbo – co wybrać

Vitargo vs Carbo – co wybrać

Węglowodany są podstawą naszej diety, ich dzienna podaż powinna wynosić 45-60% całkowitej dziennej puli energetycznej.  Są one głównym źródłem energii
Metodyka kształtowania zdolności motorycznych

Metodyka kształtowania zdolności motorycznych

Każda osoba, która uprawia jakiś sport ma swój własny, indywidualny cel. Dla jednych jest to zwiększenie siły, dla innych zaś
Treningi w plenerze – poradnik

Treningi w plenerze – poradnik

Zbliża się lato, a co za tym idzie coraz więcej osób wybiera treningi na zewnątrz. Może to być ciekawa odskocznia
Czym jest protokół RAMP?

Czym jest protokół RAMP?

Każdy z nas wie jak ważna jest rozgrzewka w treningu. Musi być ona przeprowadzona przed każdym rodzajem zajęć. Nie ważne
Efektywność ciosów w sportach walki

Efektywność ciosów w sportach walki

Zadawanie ciosów to kluczowy element uderzanych sportów walki takich jak boks, k-1, mma czy karate. Nie jest zaskoczeniem, że celem
Wzorce ruchowe (movement patterns) – czym są?

Wzorce ruchowe (movement patterns) – czym są?

Zaczynając trening na siłowni musimy najpierw zainteresować się anatomią i biomechaniką naszego ciała. Każdy ruch ma wpływ na dany mięsień
Trening zdrowotny – założenia

Trening zdrowotny – założenia

Na każdym szczeblu naszego życia mamy inne cele. Kiedy jesteśmy młodzi zazwyczaj zależy nam na sylwetce oraz zdrowiu. Z biegiem
Słabe partie – rozciągać, rolować czy masować ?

Słabe partie – rozciągać, rolować czy masować ?

  Partia mięśni, która nie chce rosnąć spędza sen z powiek wielu ćwiczącym na siłowni. Czy to mięśnie ramion, czy
Słabe partie – czemu nie rosną ?

Słabe partie – czemu nie rosną ?

Wchodzisz na siłownię, rozgrzewka, trening, proteiny, wracasz do domu mierzysz i nic. kolejny tydzień i nie ma efektów, a nie
Jak utrzymać masę mięśniową podczas kwarantanny

Jak utrzymać masę mięśniową podczas kwarantanny

Nastały takie czasy, że bardzo mało osób ma dostęp do sprzętu, na którym mogli by progresować i dalej rosnąć. Wielu
Zaburzenia żołądkowo-jelitowe wśród sportowców

Zaburzenia żołądkowo-jelitowe wśród sportowców

O zaburzeniach żołądkowo-jelitowych miałem okazję wspomnieć ostatnio nieco w tekście poświęconym ogółowi populacji, problematyce wyjazdów, zmian mikrobiomu etc. Dziś Waszą
Treningi w domu dla każdego

Treningi w domu dla każdego

Aktualnie mamy dosyć ciężką sytuacje. Przez epidemię koronawirusa musimy zmierzyć się z dość ciężkim wyzwaniem. Nasze ukochane siłownie są pozamykane.
Mięśnie dna miednicy – jak ćwiczyć?

Mięśnie dna miednicy – jak ćwiczyć?

Bardzo wiele osób boryka się z problemem nietrzymania moczu, przez co nie może wybierać danych aktywności fizycznych. Zazwyczaj z tym
Nordic walking – czym jest?

Nordic walking – czym jest?

Seniorzy coraz częściej “sięgają” po aktywność fizyczną. Jest ona obecna w ich życiu niemal codziennie i odgrywa zdecydowanie większą rolę
Sport u osób niepełnosprawnych

Sport u osób niepełnosprawnych

To dzięki rozwojowi techniki mamy odpowiedni  sprzęt sportowy, który umożliwił rozwój aktywności sportowej u osób niepełnosprawnych. Dzięki temu wiele osób
Trigger points – czym są?

Trigger points – czym są?

Wiele z nas na pewno miało styczność z tym tematem, może nawet nie zdając sobie sprawy. Pojęcie „trigger point” może
Ćwiczenia w wodzie – rodzaje i efekty

Ćwiczenia w wodzie – rodzaje i efekty

Woda jest świetnym środowiskiem, które można wykorzystać do wykonywania ćwiczeń. Zajęcia w wodzie są coraz bardziej popularne, szczególnie na przestrzeni
PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

PCOS – żywienie, suplementacja, styl życia

Prawidłowe nawyki żywieniowe są jednym z niezbędnych czynników pozwalających utrzymać zdrowie oraz piękno. Warto natomiast podkreślić, że istnieje wiele chorób,
Fitness i jego różne formy

Fitness i jego różne formy

Zazwyczaj słowo fitness kojarzy nam się z typowymi zajęciami, które są dostępne na większości siłowni. Przepełnione sale oraz grafiki są
Spinning – na czym polega i jakie przynosi efekty?

Spinning – na czym polega i jakie przynosi efekty?

W dzisiejszych czasach dużą popularnością cieszą się zajęcia fitness. Na specjalnych salach można zauważyć masę osób, które ćwiczą razem, z
Trening siłowy u biegaczy – dlaczego warto

Trening siłowy u biegaczy – dlaczego warto

  Temat treningu siłowego w kontekście rozrostu mięśni, poprawy ich siły i wydolności wydaje się być świetnie przebadany. Wpływ tego
Body Pump – na czym polegają

Body Pump – na czym polegają

Zajęcia fitness cieszą się popularnością na całym świecie. Na salkach fitness coraz częściej można zauważyć zajęcia, na które chętnie uczęszczają
Triathlon – czy jest dla każdego?

Triathlon – czy jest dla każdego?

Co prawda większość z odwiedzających naszą stronę to osoby zajmujące się sportami siłowymi i sylwetkowymi, niemniej jednak nie tylko w
Zabiegi regeneracyjne dla sportowców

Zabiegi regeneracyjne dla sportowców

Niedawno poświęciłem dosyć obszerny tekst tematyce regeneracji, a w zasadzie działaniom jakie możemy podjąć by wspomnianą regenerację poprawić, a przede
Aqua fitness – zajęcia w wodzie

Aqua fitness – zajęcia w wodzie

Większość osób na pewno kojarzy zajęcia aqua fitness. Są one aktualnie dość popularne i często można spotkać osoby ćwiczące w
Palenie papierosów – wpływ na zdrowie i zdolności treningowe

Palenie papierosów – wpływ na zdrowie i zdolności treningowe

Palenie a zdrowie Już 35 lat temu Office of the Surgeon General of the United States Health Service przeanalizowało ponad
Pregnenolon – działanie, dawkowanie

Pregnenolon – działanie, dawkowanie

Pregnenolon – Kompendium wiedzy Układ hormonalny pełni w organizmie ważne funkcje regulacyjne, niedobór nawet jednego z hormonów może wpływać na
Suplementy na libido i testosteron – Ranking 2020

Suplementy na libido i testosteron – Ranking 2020

Wstęp Warto zdawać sobie sprawę, że obecnie na rynku istnieje cała masa produktów mających na celu podnieść naszą sprawność seksualną.
Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

Czy trening na czczo pozwala na większą utratę tkanki tłuszczowej?

W dzisiejszych czasach często można spotkać się ze stwierdzeniem jakoby to właśnie trening wykonywany na czczo był dużo skuteczniejszy w spalaniu