Trening Blog - efektywny i skuteczny trening

Kategorie

Najczęściej czytane

Trening

Kreatyna – suplement tylko dla sportowców?

Kreatyna – suplement tylko dla sportowców?

Kreatyna – suplement tylko dla sportowców?   Kwas β-metyloguanidynooctowy u sportowców Kreatyna, jest molekułą produkowaną w organizmie ludzkim. Występuje głownie
Wirtualna rzeczywistość w sporcie – czy ma sens?

Wirtualna rzeczywistość w sporcie – czy ma sens?

Jednym z podstawowych celów uprawiania sportu jest maksymalizacja wyników sportowców. Badania i innowacje technologiczne dostarczają coraz większej ilości informacji o
Trening w różnych płaszczyznach – dlaczego warto o to zadbać

Trening w różnych płaszczyznach – dlaczego warto o to zadbać

Źródło zdjęcia głównego: https://www.outsideonline.com/wp-content/uploads/2022/01/featureddeadliftDSC_0180.jpg Koncentryka i ekscentryka to nie wszystko.. Wiele osób wie, że klasyczne ćwiczenia, które wykonuje się na
Wpływ stresu życia codziennego na trening

Wpływ stresu życia codziennego na trening

Wstęp Autonomiczny układ nerwowy jest odpowiedzialny za naszą fizyczną reakcję na stres. Dzielimy go na części współczulną i przywspółczulną. Pierwsza
Ból podczas ćwiczeń – jak reagować?

Ból podczas ćwiczeń – jak reagować?

Źródło zdjęcia ; https://www.muscleandfitness.com/wp-content/uploads/2020/06/Man-Working-Out-With-A-Shoulder-Injury.jpg?quality=86&strip=all   W tym artykule opiszę co możesz zrobić, kiedy w trakcie Twojego treningu pojawił się ból.
Czym są kompensacje u człowieka?

Czym są kompensacje u człowieka?

Wstęp Symetryczne utrzymanie naszego ciała w jakiejkolwiek pozycji to wynik działania różnych systemów. Głównie polega ono na współpracy między systemem
Przygotowanie treningowe do porodu

Przygotowanie treningowe do porodu

Image by StockSnap from Pixabay Wiele przyszłych matek na pewno zastanawia się czy treningi w czasie ciąży i po porodzie
Wielopłaszczyznowe (holistyczne) podejście do treningu – dlaczego warto?

Wielopłaszczyznowe (holistyczne) podejście do treningu – dlaczego warto?

Wstęp Nasze ciało jest bardzo złożoną konstrukcją, która potrafi adaptować się do warunków zewnętrznych. Poddając je odpowiedniemu treningowi jesteśmy w
Zerwanie więzadła krzyżowego (ACL) w sportach zespołowych – czynniki, prewencja

Zerwanie więzadła krzyżowego (ACL) w sportach zespołowych – czynniki, prewencja

ACL, czyli więzadło krzyżowe przednie to element stawu kolanowego, którego celem jest utrzymanie stabilności biernej. W wielu sportach więzadło jest

Suche igłowanie – co to, kiedy i dla kogo?

Napięte mięśnie, bolesne stawy, liczne punkty spustowe, bóle migrenowe czy inne problemy ortopedyczne. Brzmi znajomo? Być może warto spróbować oprócz tradycyjnej fizjoterapii
Jak poprawić słabą partię mięśniową?

Jak poprawić słabą partię mięśniową?

https://tallyphysics.files.wordpress.com/2015/07/arm-wrestlers.jpg   Wiele trenujących osób ma problem z rozwojem niektórych partii mięśniowych. Część frustruje się z powodu braków przyrostów klatki
Rehabilitacja po artroskopii stawu biodrowego – zalecenia

Rehabilitacja po artroskopii stawu biodrowego – zalecenia

  Staw biodrowy to dla wielu lekarzy i fizjoterapeutów temat tabu. Jak prowadzić odpowiednio rehabilitację, jaki odstęp czasu powinien być
Wymagania fizyczne w Futbolu Amerykańskim

Wymagania fizyczne w Futbolu Amerykańskim

Football Amerykański to sport o niezwykle dużych wymaganiach fizycznych. Zawodnik musi cechować się wysokim atletyzmem oraz wydolnością anaerobową związaną ze
Trening brzucha w kompleksowym ujęciu

Trening brzucha w kompleksowym ujęciu

Mięśnie brzucha łączą przestrzeń między klatką piersiową a miednicą, rozciągając się dookoła jamy brzusznej, niczym mięśniowy gorset. Brak kości w
Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie – jaki roler wybrać?

Rolowanie, o którym pisałam jakiś czas temu artykuł powinno zająć miejsce w grafiku każdego sportowca. Pojęcie „Foam Rolling” robi się
GVT (German Volume Training) – dlaczego jest to nieoptymalny trening dla większości osób?

GVT (German Volume Training) – dlaczego jest to nieoptymalny trening dla większości osób?

GVT, czyli German Volume Training, powstał w okresie istnienia NRD i miał rzekomo pomagać w szybkim zbudowaniu masy mięśniowej dwuboistom
Technika ćwiczeń – czy należy dążyć do ideału?

Technika ćwiczeń – czy należy dążyć do ideału?

Źródło zdjęcia ; GoodIdeas/Shutterstock.com     Przy ocenianiu techniki potrzebne jest szersze, biomechaniczne spojrzenie niż próba standaryzacji/ujednolicenia techniki konkretnej osoby
Ostroga piętowa – postępowanie lecznicze

Ostroga piętowa – postępowanie lecznicze

  Ostroga piętowa pojawia się, gdy na kości piętowej tworzy się wyrostek kostny. Ostrogi piętowe mogą znajdować się z tyłu
Podstawowe testy diagnostyczne w praktyce trenera personalnego

Podstawowe testy diagnostyczne w praktyce trenera personalnego

Wstęp W celu ustalenia odpowiedniej strategii, dobrania poziomu ćwiczeń bazowych oraz akcesoryjnych, potrzebujemy najpierw dobrze poznać osobę, która do nas
Przygotowanie motoryczne w wyścigach samochodowych

Przygotowanie motoryczne w wyścigach samochodowych

Przygotowanie motoryczne zasługuje na uwagę w każdym sporcie. W dzisiejszych czasach można zauważyć trend wzrostu fizyczności zawodników. Ale jak to
Powrót do treningów po przerwie – najczęściej spotykane błędy

Powrót do treningów po przerwie – najczęściej spotykane błędy

Powrót do treningów po przerwie nie jest łatwy – organizm przez ten czas odzwyczaił się od obciążeń treningowych. Aby wrócić
Długoterminowy progres sportowca – co powinniśmy wiedzieć?

Długoterminowy progres sportowca – co powinniśmy wiedzieć?

Chociaż wiele istniejących modeli rozwoju ma na celu optymalizację talentów sportowych do poziomu seniorów, istotne pytanie, które muszą zadać praktycy,
Gliceryna – czyli jak poprawić jakość wysiłku?

Gliceryna – czyli jak poprawić jakość wysiłku?

Zanim zaczniemy wyjaśnijmy sobie na wstępie pewne pojęcia, które okażą się pomocne przy zrozumieniu poniższych zagadnień. Mianowicie: Euhydratacja – to
Maszyny czy wolne ciężary – co wybrać?

Maszyny czy wolne ciężary – co wybrać?

Różnorodność sprzętu treningowego dostępnego na siłowniach jest coraz większa. Niejednego początkującego adepta siłowni może doprowadzić do trudnego dylematu: z czego
Zespół cieśni kanału nadgarstka – okiem fizjoterapeuty

Zespół cieśni kanału nadgarstka – okiem fizjoterapeuty

  Jedną z najczęściej występujących neuropatii obwodowych kończyny górnej jest niewątpliwie zespół cieśni nadgarstka (ZCKN). To jedno z coraz bardziej “popularnych” dolegliwości
Suplementacja regeneracyjna czyli jak przeciwdziałać uszkodzeniom mięśniowym

Suplementacja regeneracyjna czyli jak przeciwdziałać uszkodzeniom mięśniowym

Trening sportowy związany jest z istotną eksploatacją aparatu ruchu. Nieodzownym elementem ćwiczeń o wysokiej intensywności jak również tych o charakterze
Jak ciężko powinieneś trenować na siłowni? Przegląd literatury dotyczący treningu blisko upadku mięśniowego

Jak ciężko powinieneś trenować na siłowni? Przegląd literatury dotyczący treningu blisko upadku mięśniowego

źródło zdjęcia: https://www.ihrsa.org/improve-your-club/3-key-insights-from-personal-training-clients/   W ostatnich latach, skale takie jak RPE i RIR zyskały dużą popularność głównie przez swoją prostotę
VO2max – kompendium wiedzy

VO2max – kompendium wiedzy

Proces treningowy z reguły wiąże się z postępującymi adaptacjami treningowymi. Coraz szybciej biegamy, podnosimy większe ciężary, czy nasz wyskok jest
Cardio – czy jest nam potrzebne?

Cardio – czy jest nam potrzebne?

Trudno znaleźć drugie środowisko, w którym opinie i trendy zmieniałyby się równie dynamicznie, jak w świecie fitnessu i sportów sylwetkowych.
Wpływ starzenia na zdolności wysiłkowe, metabolizm energetyczny i zdrowie fizyczne

Wpływ starzenia na zdolności wysiłkowe, metabolizm energetyczny i zdrowie fizyczne

źródło zdjęcia: rod-long-y0OAmd_COUM-unsplash-scaled.jpg Jak powszechnie wiadomo, osoby starsze zazwyczaj charakteryzują się gorszymi zdolnościami wysiłkowymi w porównaniu do młodszych (i raczej
Czy trening interwałowy o wysokiej intensywności może promować anabolizm mięśniowy?

Czy trening interwałowy o wysokiej intensywności może promować anabolizm mięśniowy?

Źródło zdjęcia: karsten-winegeart-0Wra5YYVQJE-unsplash-scaled.jpg   Masa mięśniowa stanowi około 40% całkowitej masy ciała, spełniając przy tym fundamentalną rolę w utrzymaniu postawy
Ćwiczenia na problemy ze ścięgnami 

Ćwiczenia na problemy ze ścięgnami 

https://swissphysio.co.uk/newcms/wp-content/uploads/Achilles-Pain_-running-injuries-tynemouth.jpg   Ból ścięgien to zmora zarówno biurowych wojowników myszki i klawiatury, jak i profesjonalnych atletów. Jest szeroko rozpowszechniony i
Czy na pewno wiesz jak działa przysiad?

Czy na pewno wiesz jak działa przysiad?

Źródło: https://bigflexdoggsbc.com/did-ronnie-coleman-need-to-squat-800lbs/ Czy na pewno wiesz jak działa przysiad? Przysiad jest jednym z najpopularniejszych ćwiczeń na siłowni, myślę, że zajmuje
Czy dzieci i młodzież mogą trenować siłowo?

Czy dzieci i młodzież mogą trenować siłowo?

Źródło: Rehband-Weightlifting-Child-800×400-500×250-1.png W środowisku sportowym w dalszym ciągu można spotkać wielu przeciwników treningu siłowego i oporowego dla dzieci i młodzieży.
Zaburzenia żołądkowo-jelitowe wśród sportowców

Zaburzenia żołądkowo-jelitowe wśród sportowców

O zaburzeniach żołądkowo-jelitowych miałem okazję wspomnieć ostatnio nieco w tekście poświęconym ogółowi populacji, problematyce wyjazdów, zmian mikrobiomu etc. Dziś Waszą
Mięsień najszerszy grzebietu (motyle) – jak trenować, kompletny poradnik

Mięsień najszerszy grzebietu (motyle) – jak trenować, kompletny poradnik

Źródło: https://www.instagram.com/p/Cc_SefpveCB/?utm_source=ig_web_copy_link Najszerszy grzbietu jest jednym z ważniejszych mięśni dla ludzi chcących poprawić sylwetkę. To właśnie między innymi on nadaje
Jak poprawić stabilność podczas treningu? Czym jest stabilność?

Jak poprawić stabilność podczas treningu? Czym jest stabilność?

  Źródło zdjęcia: https://www.acefitness.org/continuing-education/prosource/september-2015/5578/programming-spotlight-stability-and-mobility-training-with-the-stability-ball/   Patrząc na Social Media uważam, że stabilizacja jest jednym z najmniej rozumianych pojęć w branży
Wszechstronny a specyficzny trening u dzieci i młodzieży – różnice, kiedy wybrać dany z nich

Wszechstronny a specyficzny trening u dzieci i młodzieży – różnice, kiedy wybrać dany z nich

Źródło zdjęcia: https—s3-images.sportbible.com-s3-content-25efd0365fd8b1b91678ac40ca96a7d0 Wstęp Trening ma na celu poprawić umiejętności sportowe zawodnika, które pozwolą mu wynieść jego osiągnięcia na wyższy
Wpływ aktywności fizycznej na układ odpornościowy

Wpływ aktywności fizycznej na układ odpornościowy

Podejmowanie regularnej aktywności fizycznej jest bezsprzecznie korzystne dla zdrowia. WHO zaleca by codziennie podejmować zarówno aktywność spontaniczna, jak i regularnie
Przygotowanie motoryczne w golfie – zalecenia

Przygotowanie motoryczne w golfie – zalecenia

Golf jest dyscypliną sportową, która zbiera coraz więcej fanów w Polsce. Na pierwszy rzut oka, golf jest nudnym sportem polegającym