Trening Blog - efektywny i skuteczny trening

Kategorie

Najczęściej czytane

Trening

Reactive Training System opis metody

Reactive Training System opis metody

Kim jest Mike Tuchscherer?   Mike jest 36-letnim trenerem z ponad 20-letnim doświadczeniem. Swoją przygodę z trójbojem zaczął w 1997
Tabela Prilepina Historia i interpretacja

Tabela Prilepina Historia i interpretacja

Historia   Tabela Prilepina powstała w latach 70 XX wieku. Alexander Sergeyevitch Prilepin zajmował się badaniami nad olimpijskimi ciężarowcami z
Metodyka w sporcie, na czym opierane są programy trenerów?

Metodyka w sporcie, na czym opierane są programy trenerów?

Historia periodyzacji Periodyzacja powstała w ZSRR po igrzyskach olimpijskich w 1956 roku. Periodyzacja w głównej mierze opierała się na dwóch
Ćwiczenia a proces starzenia się

Ćwiczenia a proces starzenia się

Starzenie się nie jest obleganym tematem do dyskusji i raczej nie cieszy się zbytnią sławą. Nikt nie lubi mówić o
Wzorce ruchowe – czym są i dlaczego są tak istotne?

Wzorce ruchowe – czym są i dlaczego są tak istotne?

Definicje wzorca ruchowego i ich interpretacje W najprostszej i zarazem najpopularniejszej definicji, wzorce ruchowe to klasyfikacja ruchów ze względu na
Woda kokosowa nie tylko do picia

Woda kokosowa nie tylko do picia

@datingscout Kokos, jak i wszelkiego rodzaju produkty z niego wytwarzane znane są nie od dziś. Szczególną popularność kokos, a właściwie
Żywienie w tenisie – Witaminy, składniki mineralne i suplementacja

Żywienie w tenisie – Witaminy, składniki mineralne i suplementacja

Dostarczanie zdrowej, dobrej jakościowo zrównoważonej diety powinno być priorytetem dla tenisistów. Suplementacja nie jest jedyną odpowiedzią na lepszy rozwój tenisistów,
Czym jest trening okluzyjny?

Czym jest trening okluzyjny?

Istnieje wiele systemów treningowych. Każdy z nas robi co innego aby pozostać “w formie”. To właśnie jest piękne w sporcie,
Maszyny czy wolne ciężary – co wybrać?

Maszyny czy wolne ciężary – co wybrać?

Różnorodność sprzętu treningowego dostępnego na siłowniach jest coraz większa. Niejednego początkującego adepta siłowni może doprowadzić do trudnego dylematu: z czego
Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa

Kręgosłup ludzki jest zespołem stawów tworzących pionową kolumnę. Człowiek posiada dwadzieścia cztery kręgi: siedem kręgów szyjnych, dwanaście kręgów piersiowych, pięć
Trening siłowy kobiet czyli wpływ cyklu menstruacyjnego

Trening siłowy kobiet czyli wpływ cyklu menstruacyjnego

Trening siłowy oraz rozwój masy mięśniowej u kobiet jest niezwykle złożonym i poniekąd kontrowersyjnym zagadnieniem. Istnieje szereg silnie zakorzenionych mitów
Mobilizacja kompleksu barkowego

Mobilizacja kompleksu barkowego

Obręcz barkowa łączy ze sobą część wolną kończyny górnej ze szkieletem osiowym, czyli z tułowiem. W jego skład wchodzi kilka stawów, dlatego określana jest jako
Genetyczny aspekt działania kofeiny

Genetyczny aspekt działania kofeiny

Kofeina to suplement o szerokim spektrum działania. Pozwala zwiększyć zdolności wysiłkowe w odniesieniu do praktycznie każdego rodzaju wysiłku począwszy od
Mobilizacja stawu biodrowego

Mobilizacja stawu biodrowego

Staw biodrowy jest jednym z największych stawów w ludzkim organizmie. Umożliwia utrzymanie spionizowanej pozycji, przeniesienie ciężaru tułowia na kończyny dolne
Rozciąganie cz. 2 – obalenie mitów i metody aplikacji

Rozciąganie cz. 2 – obalenie mitów i metody aplikacji

https://polki.pl/foto/4_3_LARGE/stretching-to-musisz-wiedziec-o-bezpiecznym-rozciaganiu-2441018.jpg   W pierwszej części omówiliśmy podstawowe kwestie związane z działaniem mięśni i samego stretchingu. Dziś rozprawimy się z mitami
Mobilizacja stawu skokowego

Mobilizacja stawu skokowego

Staw skokowy bierze udział w przenoszeniu ciężaru ciała podczas ruchów lokomocyjnych, takich jak chód, trucht, bieg. Im większa prędkość lokomocji,
Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

Rozciąganie cz. 1 – fizjologia i neurologia stretchingu

https://benchk.com/wp-content/uploads/2019/08/rozciaganie-miesni-przed-treningiem.jpg   Rozciąganie to bardzo ciekawy, a jednocześnie owiany wieloma mitami temat. W serii dwóch artykułów poświęconych stretchingowi spróbuję możliwie
Cube Method – kompendium

Cube Method – kompendium

Kim jest twórca Cube Method?   Brandon Lilly jest twórcą Cube method, jest także trójboista na poziomie elity, którego najlepsze
Dlaczego warto robić single w trójboju siłowym (i kulturystyce)

Dlaczego warto robić single w trójboju siłowym (i kulturystyce)

Piłkarz nożny gra regularnie sparingi. Koszykarz również. Kolarz ma testowe wyścigi, a bokser próbne walki. Dwuboiści często robią pojedyncze lifty.
Conditioning – czym jest?

Conditioning – czym jest?

Źródło obrazka: https://1xw7c62t8pgj1bq3qetvvsg1-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/10/Valle-Kettlebell-Swings-1024×536.jpg Cardio, czyli trening tlenowy Trening cardio to wszystkie ćwiczenia wytrzymałościowe dotleniające organizm, poprawiające pracę układu krążenia oraz
Jak zbudować moc bez dwuboju olimpijskiego?

Jak zbudować moc bez dwuboju olimpijskiego?

Dwubój olimpijski stanowi niezwykle efektywne narzędzie do polepszania performance’u atletów, jednak wiąże się z dość długim procesem szkolenia technicznego. Wielu
Trening Fitball – czym jest?

Trening Fitball – czym jest?

Większość z nas kojarzy duże piłki do ćwiczeń z zajęciami dla kobiet na salach fitness. Okazuje się, że nie tylko
Złamany nadgarstek – leczenie i porady

Złamany nadgarstek – leczenie i porady

Rzadko słyszalny, ale w niektórych dyscyplinach sportowych, takich jak tenis, koszykówka czy piłka ręczna, częsty przypadek. Czym jest złamanie nadgarstka,
Żywienie w tenisie – Makroskładniki

Żywienie w tenisie – Makroskładniki

źródło: https://ideas.mercadolibre.com/ar/trending/mejores-raquetas-de-tenis/ Żywienie w tenisie, to nie lada wyzwanie. Tenis należy do sportów, które wymagają szybkości, siły oraz wytrzymałości. Gracze
Zesztywniające zapalenia stawów kręgosłupa – metody leczenia

Zesztywniające zapalenia stawów kręgosłupa – metody leczenia

Zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa jest chorobą zapalną, która z czasem może powodować zrastanie się niektórych małych kości kręgosłupa (kręgów). To
Jak wykorzystać potencjał suwnicy Smitha?

Jak wykorzystać potencjał suwnicy Smitha?

Suwnica Smitha jest owiana wieloma negatywnymi przekonaniami, mitami i generalnie rzecz biorąc – nie ma najlepszej sławy. W tym artykule
Zastosowanie diety bezglutenowej w sporcie. Czy warto?

Zastosowanie diety bezglutenowej w sporcie. Czy warto?

źródło: https://simplifaster.com/articles/gluten-free-diet-athlete/ Coraz więcej się słyszy, że osoby aktywne fizycznie, czy grupy sportowców wykorzystują alternatywny sposób żywienia jako odmianę od
Ostroga piętowa – postępowanie lecznicze

Ostroga piętowa – postępowanie lecznicze

  Ostroga piętowa pojawia się, gdy na kości piętowej tworzy się wyrostek kostny. Ostrogi piętowe mogą znajdować się z tyłu
Box squat –  ćwiczenie pełne korzyści

Box squat – ćwiczenie pełne korzyści

Tytułowe ćwiczenie polega na wykonaniu przysiadu na skrzynię (lub np. stos bumperów). Dzięki mnogości sposobów wykonania, a także stosunkowo łatwej
Czym jest SPP?

Czym jest SPP?

Czym jest okres SPP? W artykule o generalnym przygotowaniu fizycznym wspomniałem o SPP. Okres SPP (ang. Specific physical preparedness) –
Uszkodzenie  łąkotki – przyczyny, objawy

Uszkodzenie łąkotki – przyczyny, objawy

Uszkodzona  łąkotka – kilka faktów. Czym w ogóle jest łąkotka? A raczej dwie łąkotki, boczna i przyśrodkowa. Są to dwie
Siła maksymalna u kobiet

Siła maksymalna u kobiet

Nie tylko mężczyznom zależy na budowaniu siły. Kobiety również rozwijają tą zdolność motoryczną. Coraz częściej możemy zauważyć na siłowniach płeć
Trening brzucha w kompleksowym ujęciu

Trening brzucha w kompleksowym ujęciu

Mięśnie brzucha łączą przestrzeń między klatką piersiową a miednicą, rozciągając się dookoła jamy brzusznej, niczym mięśniowy gorset. Brak kości w
Mostkowanie w wyciskaniu leżąc – dlaczego każdy powinien je robić

Mostkowanie w wyciskaniu leżąc – dlaczego każdy powinien je robić

Mostkowanie podczas wykonywania wyciskania leżąc nadal wywołuje wiele skrajnych emocji lub zaciekawienie. Wykonując mostek można usłyszeć od pozostałych bywalców siłowni,
GVT – dlaczego jest to nieoptymalny trening dla większości osób?

GVT – dlaczego jest to nieoptymalny trening dla większości osób?

GVT, czyli German Volume Training, powstał w okresie istnienia NRD i miał rzekomo pomagać w szybkim zbudowaniu masy mięśniowej dwuboistom
Czy jest przygotowanie motoryczne?

Czy jest przygotowanie motoryczne?

Od najmłodszych lat jesteśmy związani z ruchem. Nabycie podstawowych umiejętności motorycznych w dzieciństwie jest podstawą do uczestniczenia w zajęciach sportowych
Jak kształtować szybkość?

Jak kształtować szybkość?

Wiele sportów wymaga szybkości i natychmiastowej reakcji na bodziec. Programy treningowe, które są oparte na poprawie szybkości są często ukierunkowane
Ćwiczenia aktywacyjne w treningu

Ćwiczenia aktywacyjne w treningu

Aktywacja lub wstępne zmęczenie mięśniowe to ćwiczenia pobudzające do pracy grupy mięśniowe, które będą brały udział w treningu. Maja na
Czym jest GPP?

Czym jest GPP?

Czym jest GPP? Generalne przygotowanie fizyczne (ang. General physical preparedness) składa się przede wszystkim z ogólnych ćwiczeń przygotowawczych, ćwiczeń kondycyjnych
Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Gibkość a mobilność – czym są i czym się różnią?

Ludzkie ciało można postrzegać jako zespół stawów – będących mobilnymi połączeniami elementów układu kostnego, który porusza stabilnymi segmentami ciała. Wykonując ruch, ciało może napotkać przeszkody