Ranking suplementów na zdrowe włosy

Zima jest okresem, który zdecydowanie nie sprzyja dobrej kondycji naszych włosów. Dopiero co regenerują się po okresie letnim,
w którym są one ciągle wystawiane na promienie słoneczne. Jesienią oraz zimą znowu są zamęczane na przykład, przez regularne nakładanie grubej czapki czy suszenie ich, gdy potrzebujemy szybko wyjść z domu i przy tym nie zachorować. Brak odpowiednich składników mineralnych również przyczynia się do utraty czy słabej kondycji włosów. Kolejną przyczyną są problemy z hormonami, które mogą pojawić się z różnych względów – na przykład niedoczynność tarczycy. Stres jest również czynnikiem niesprzyjającym do poprawy kondycji włosów.

Należy pamiętać, że powinno dbać się o włosy nie tylko od zewnątrz, ale również od wewnątrz!

Nie warto w ciemno kupować suplementów, które poleca się w telewizji, lecz zastanowić się, zanim dokona się odpowiedniego wyboru.

 

NUMER 1

1.Większość osób słysząc o suplementach poprawiających wygląd włosów ma przed oczami SKRZYP POLNY.

Jest on chyba najbardziej pospolitą rośliną.  Zawiera on sporą zawartości krzemionki, a dzięki temu nasz organizm pozyskuje krzem.  Hamuje on wypadanie włosów,  rozdwajanie się końcówek i dodaje blasku. Poleca się go głownie dla osób, które mają włosy : suche
i zniszczone, osłabione oraz poddawane częstym koloryzacjom i stylizacjom. Chroni on też przed działaniem wolnych rodników oraz spowalnia procesy starzenia. Odpowiedzialne są za to obecne m.in.:

  • sterole roślinne,
  • związki mineralne,
  • flawonoidy,
  • potas,
  • mangan,
  • selen.
Lecz nie tylko! Roślina ta, sprawia również, że poprawia się stan cery.  Zdecydowanie pomoże osobom z taką o charakterze naczykowym  czy z występującym trądzikiem.

 

 

NUMER 2

2. Następny składnik, kiedyś z pewnością już większości „obił się o uszy”, a jest BIOTYNA.  Biotyna jest składową swoistych enzymów, katalizujących reakcje tzw. karboksylacji, czyli procesów kluczowych w syntezie cukrów, białek i lipidów.  Biotyna jest źródłem cząsteczek siarki potrzebnej do budowy keratyny – budulca struktury włosów. Poprzez krew, dostarcza siarkę do macierza włosa.  Jeżeli chodzi o metabolizm skóry głowy, to spożywanie witaminy B7, pozytywnie wpływa na wzrost łodygi włosa i jej korzenie.  Biotyna naturalnie występuje w takich pokarmach jak : orzechy włoskie, żółtko jaja, marchewka czy pomidory. Dzienne zapotrzebowanie na biotynę wynosi ok. 1-5 mg.

Więcej na temat biotyny znajdziecie w artykule Oskara Hejmowskiego.

APOLLOS BIOTYNA

 

 

NUMER 3

3. Trzecim suplementem w tym zestawieniu jest  Z – BALANCE, czyli połączenie cynku i miedzi w jednej kapsułce. Cynkjest rodzajem katalizatora,  ponieważ kontroluje on metabolizm aminokwasów, czyli wpływa bezpośrednio na tworzenie się keratyny. Wpływa również na wchłanianie witaminy A, a także reguluje pracę gruczołów łojowych. Niedobór cynku powoduje, że włosy stają się suche, łamliwe oraz tracą połysk. Nierzadko także, przy długotrwałych niedoborach tego pierwiastka, może dochodzić do ich wypadania. Występuje on w wielu pokarmach. Najbogatszym źródłem cynku są ostrygi. Dobowe zapotrzebowanie na cynk to ok. 15-20 miligramów (osoby starsze, potrzebują go 3 razy więcej). Miedź również znacząco wpływa na włosy. Wzmacnia je, wpływa na namnażanie się mostków disiarczkowych – co daje włosom siłę oraz sprężystość. Wspomaga wzrost włosów, stabilizuje pH skóry, opóźnia procesy starzenia się i wpływa na kolor naszych włosów. Głównymi źródłami miedzi są produkty zbożowe, kakao czy orzechy. Dzienne zapotrzebowanie wynosi 0,9 mg na dobę i rośnie podczas ciąży i laktacji odpowiednio do 1 mg i 1,3 mg dziennie. Połączenie tych dwóch składników jest w stanie pomóc w odbudowie naszych włosów.

 

APOLLOS Z-BALANCE 

 

 

NUMER 4

4. Czwartym suplementem, o którym pewnie słyszało o wiele mniej osób, jest MSM, to nic innego jak ORGANICZNY ZWIĄZEK SIARKI. Skrót ten pochodzi od metylosulfonylometanu (metylosiarczanu metanu). Jest to pierwiastek, który jest niezbędny do naszego funkcjonowania. Siarka pomaga regulować ciśnienie krwi oraz poziom cukru. Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Pierwiastek  ten ma też działanie przeciwzapalne, pomaga leczyć reumatyzmu i zwyrodnienia stawów czy leczenia objawów alergii.  Jest on czwarty w kolejności, jeżeli mowa tu o zawartości w ludzkim organizmie. Wchodzi on w skład na przykład warzyw, owoców, krowiego mleka, herbaty czy zbóż. Uważa się, że stosowanie metylosulfonylometanu działa jak „wzmacniacz” wielu witamin oraz składników odżywczych, głównie witaminy C, witamin z grupy B, witamin A, D i E, koenzymu Q10, selenu, wapnia, magnezu oraz aminokwasów.  Właśnie niedobór siarki wpływa negatywnie na kondycje włosów.  MSM reguluje wydzielanie łoju, więc jest pomocny w przypadku przetłuszczającej się skóry głowy i cery tłustej, która ma problem na przykład z trądzikiem czy innymi zmianami skórnymi.

 

 

NUMER 5

5.  Ostatni w rankingu znalazł się RESWERATROL. Jest to nowoczesny suplement diety, który został stworzony w oparciu o substancję, która jest mocnym antyutleniaczem. Substancję tę, możemy znaleźć w czerwonym winie, orzechach ziemnych, a nawet w owocach jagodowych.  Ogranicza on ryzyko stresu, który negatywnie wpływa na kondycję włosów. Kolagen, jest kluczowym białkiem strukturalnym występującym w skórze, zapewniającym jej elastyczność i świeży wygląd.  Z wiekiem poziom estrogenów spada,
a wytwarzanie kolagenu jest mniejsze. Resweratrol działa jak estrogen i pomaga utrzymać odpowiedni poziom kolagenu w organizmie, dla zachowania zdrowej i właściwie nawilżonej skóry oraz wzmocnienie struktury włosa. Lecz nie tylko. Pozytywnie wpływa również na serce oraz układ krążenia. Ponadto preparat wspiera procesy odchudzania, poprzez wpływ na funkcjonowanie metabolizmu lipidów i glukozy.

 

 

APOLLOS RESVERATROL PLUS

 

 

Podsumowując

należy też pamiętać, że żadne suplementy nie będą na tyle skuteczne jak odpowiednia i zbilansowana dieta! Lecz na nieodpowiednio zbilansowanej diecie lub restrykcyjnej diecie pojawia się sporo niedoborów, o których wiele osób nie ma pojęcia. Dobrze jest zmieniać preparaty – nie wracamy do tego samego, ale zaopatrujemy się w inny. Dostarczamy w ten sposób organizmowi różnorodnych składników i przetestujemy je na sobie, dzięki czemu możemy wywnioskować co działa na nas najlepiej.Suplementy mogą być świetnym dodatkiem i dają naprawdę dużo.

 

 

 

Paulina Szydlik - parę słów o autorze:

Studentka pierwszego roku Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, trener personalny, miłośniczka zdrowego stylu życia i treningów, szczególnie siłowni, która pomogła mi wyjść z zaburzeń odżywiania. Stawiam na zdrowy rozsądek i balans. Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *