Czy uprawianie sportów siłowych może zwiększyć Twoją asertywność?

Zastanawiasz się, nad rozpoczęciem uprawiania sportu ze względu na chęć poprawy swojego samopoczucia i zdrowia? Mamy dla Ciebie informacje, która na pewno zwróci Twoją uwagę! Jak się bowiem okazuje, ćwiczenie własnego ciała może być dla Ciebie kluczowym elementem ułatwiającym panowanie nad własnym ciałem. Jak sporty siłowe wpływają na asertywność? Czy systematyczne treningi pozwolą na kształtowanie charakteru? Poniżej przedstawiamy aspekty związane z efektami treningów, jakie przekładają się na każdą sferę życia.

Nie tylko wizualne efekty

Trening siłowy niesie za sobą szereg dobrodziejstw. Tylko nieliczne z nich są widoczne gołym okiem w trakcie oceniania sylwetki osoby trenującej. Systematyczne treningowi pozwalają na rozwijanie zarówno umysły, jak i ciała. Zmiany zachodzące w Twoim zachowaniu, wzrost pewności siebie i szereg innych dodatkowych aspektów, pozwala na uzyskanie dzięki treningom znacznie lepszej wydolności, lepiej prezentującej się sylwetki i wyćwiczeniu w sobie sposobów na asertywność.

Przeciwzapalna kurkumina z dodatkiem piperyny

Osobowość a ćwiczenia fizyczne

Wiele osób na samym początku swojej drogi z siłownią ma liczne kompleksy. Wśród nich, część trenujących właśnie w celu ich pokonania wybrała się na salę treningową. Jeśli zastanawiałeś się kiedykolwiek nad przewagą, gwarantowaną przez odpowiednio przeprowadzony trening ciała nad dobrym treningiem umysłu to bez dwóch zdań jest nią… wielozadaniowość procesu. Co mam przez to na myśli?

Trenując ciało, ćwiczysz nie tylko po to, by ukształtować swoją sylwetkę, zbudować mięśnie, czy spalić nadprogramowe kalorie. Kiedy systematycznie trenujesz to ćwiczysz również swój charakter. Lepsza wydolność i smuklejsza sylwetka to nie wszystko! Siłownia pozwoli Ci również na odkrycie własnych zalet, znalezieniu plusów swojej osobowości i docenienia osoby, którą każdego dnia widzisz
w lustrze!

Trening a nawyki

Trening to sposób na zagwarantowanie sobie bodźca, któremu albo się przeciwstawimy albo się podporządkujemy. Jeśli na przykład, zależy Ci na nauce jednego z bardziej skomplikowanych lub wymagających ćwiczeń musisz etapowo nauczyć się poszczególnych elementów, które za każdym razem będą przybliżać Cię do celu. Cierpliwość, zaangażowanie, motywacja, dążenie do celu – bez tych składowych trudno o jakikolwiek sukces zarówno z perspektywy prywatnej, jak i zawodowej. Kiedy więc, poprzez wykonywanie ćwiczeń fizycznych zrozumiesz, że wychodzenie ze swojej strefy komfortu jest korzystne ze względu na możliwości, które się przed nami otwierają.

Nowe ćwiczenia – nowa stymulacja mózgu

Trenując ciało przygotowujesz swój organizm na nowy bodziec. Bez względu na partię ciała, na której się skupiasz, stymulujesz swój mózg i przekazujesz mu informację o potrzebuje pobudzenia do działania neuronów. Zatem wykonywana na siłowni praca jest widoczna zarówno w obszarze psychicznym, jak i fizycznym. Nawet jeśli większość Twoich treningów wygląda bardzo podobnie, za każdym jego powtórzeniem, jest on zupełnie innym elementem historii.

ALPHA GPC – wsparcie funkcji kognitywnych

Trening siłowy a asertywność

Poczucie własnej wartości oparte jest na 6 podstawowych filarach. Ostatnim z nich pozostaje właśnie asertywność. Jeśli wiesz, ile jesteś wart masz możliwość odmowy, bo poważnie traktujesz siebie, swój cenny czas i pozostałe aspekty swojego życia. Dostrzegasz w sobie przyjaciela, nie wroga, dlatego jeśli naprawdę nie dostrzegasz w danym elemencie wartościowych i koniecznych elementów, masz możliwość powiedzieć ”NIE”. Asertywność pozwala Ci na poważne traktowanie wewnętrznego “ja” w otoczeniu, sprawdzeniu
i wiary w swoje umiejętności, a także obrony wartości, jakimi się kierujesz.

Asertywność to klucz, który przybliża Cię do sięgania po to, co ważne. Ale w jaki sposób wpływa na cały ten proces trening siłowy? Okazuje się, że ma on swoje ogromne znaczenie. Przede wszystkim, dbanie o sylwetkę pozwala nam zrozumieć bardzo ważną kwestie – to nasza wola i wszystkie podejmowane decyzje są wyłącznie naszym  wyborem. Wszak to od nas osobiście zależy, czy chcemy starać się systematycznie zmieniać nasze ciało, czy sami sobie zabraniamy tego procesu. Nikt spoza naszej przyjaźni z samym sobą nie może nam tego zabronić, to wyłącznie indywidualna decyzja.

Budowanie własnej wartości, poczucie bycia kimś ważnym kimś z kogo zdaniem naprawdę warto się liczyć to ogromne szczęście. Jak wynika z obserwacji, wiele osób po rozpoczęciu swojej przygody z siłownią jest znacznie bardziej asertywna. Zdaniem psychologów, osoby z lepiej rozwiniętymi tricepsami są zdolne do wykazywania znacznie większego poziomu asertywności.

Źródło kwasów EPA oraz DHA

Czy wykazana zależność ma przełożenie na praktykę?

Gro osób, obserwuje znaczące zmiany na lepsze nie tylko w swojej sylwetce. Systematyczne treningi zwiększają naszą pewność siebie. Wzrost poziomu tkanki mięśniowej pozwala nam na lepszą prezentację walorów estetycznych ciała, przez co czujemy się swobodniej
i znacznie lepiej.

Jeśli więc, jak do tej pory nie dane Ci było swobodnie powiedzieć “NIE” w sytuacjach, gdy rzeczywiście zgadzanie się nie było po Twojej myśli, może warto spróbować dobroczynnie wpływającego treningu siłowego? Z każdym tygodniem regularnej aktywności fizycznej zrozumiesz, jak wiele korzyści niesie za sobą ten styl życia. Odkrycie magicznego stanu samospełnienia i satysfakcji przyniesie dla Twojego życia ogromne zmiany na lepsze w każdym jego aspekcie!

Do tej pory uważasz, że Twoje zdanie nie jest ważne? Nie czujesz się na tyle dobry, jak postrzegasz inne osoby z otoczenia? A może najwyższy czas wziąć sprawy w swoje ręce i potrenować nad asertywnością? Pewność siebie i nauka o własnym poziomie wartości to jeden z najbardziej wartościowych i pożądanych czynników, które są skutkiem rozpoczęcia przygody ze sportami siłowymi. Pokonywanie własnych barier i wspinanie się na wyżyny możliwości uzmysłowi Ci, jak ważne robienie to, co w danym momencie naprawdę Ci się opłaca zamiast wiecznego podążania na skróty i chowania głowy w piasek.

 

A Wy, zastanawialiście się kiedyś jakie zmiany przyniosła w Waszym życiu siłownia oprócz tych widocznych gołym okiem? Macie swoich faworytów wśród zmian, jakie zaszły? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

 

Natalia Galus - parę słów o autorze:

Studentka I roku, z ogromną dawką pozytywnej energii i rozmaitymi zainteresowaniami. Na co dzień copywriterka i trenerka personalna, dla której nie ma rzeczy niemożliwych. Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *