Dieta Jabłkowa – zasady i efekty!

Dieta jabłkowa jak wygląda, jakie są jej zasady oraz efekty stosowania?

Dieta jabłkowa jest bardzo popularna, czy to jednak oznacza, że jest ona zdrowa i skuteczna? Mówi się, że jest ona sposobem na oczyszczenie organizmu z toksyn, dzięki czemu z łatwością schudniemy i poczujemy się zdrowsi.  Z artykułu dowiemy się jaką tak naprawdę rolę pełnią jabłka w diecie i czy warto stosować takiego rodzaju żywienie podczas redukcji masy ciała?

 

Dieta jabłkowa –  krótki opis

Wiele osób zastanawia się, jak dużo jabłek można jeść w ciągu jednego dnia, a twórcy tej diety wychodzą z założenia, że najlepsze efekty osiągniemy, jeśli wszystkie posiłki zastąpimy jabłkami. Jeśli decydujemy się na dietę jabłkową, to możemy wybrać dwa jej warianty. Pierwszy z nich to podstawowa forma detoksu, która trwa trzy dni. W ciągu tego czasu można jeść tylko tytułowy owoc oraz niesłodzone soki powstałe z jego przetworzenia. Mniej wymagająca jest opcja, w której można jeść inne warzywa i owoce oraz produkty niskokaloryczne. Dodatkowo dla wzmocnienia organizmu zaleca się picie jak największej ilości wody oraz naparów ziołowych, a jeśli chcemy zwiększyć efekty diety, to jej twórcy zalecają spożycie jednej łyżki octu jabłkowego każdego dnia na czczo. Jednakże nasuwa się pytanie: czy posunięcie te będzie mądrym rozwiązaniem?

 

Zalety i wady diety jabłkowej

W diecie tej niestety ciężko o jakiekolwiek zalety, natomiast z łatwością idzie wymienić szereg wad, ją cechujących. „Detoks jabłkowy” charakteryzować się będzie bardzo niską podażą energii oraz wieloma niedoborami, pod względem mikroelementów. Skutki wdrożenia tego systemu, mogą być bardzo niebezpieczne dla zdrowia organizmu, gdyż doprowadzić może ona do: omdleń, zaburzeń miesiączkowania, napadów głodu i wielu innych negatywnych następstw, których każdy powinien omijać szerokim łukiem.

Jaką dietę najlepiej wybrać

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wybór diety zbilansowanej, która oparta będzie na szerokiej gamie produktów, o niskim stopniu przetworzenia i wysokiej zawartości witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Dodatkowo, dietę taką, wspomóc można kilkoma suplementami diety o uzasadnionym działaniu prozdrowotnym. Do produktów tych należeć między innymi będą: Kwasy tłuszczowe omega – 3 czy też Witamina D3.

 

Podsumowując

Dietę jabłkową nie można uznać za bezpieczną i zdrową. Skutkuje ona jedynie szybkim, ale zarazem bardzo niezdrowym dla organizmu spadkiem masy ciała, za którymi stoi wiele niedoborów i problemów zdrowotnych. Detoks jabłkowy zdecydowanie nie będzie optymalnym rozwiązaniem i o wiele lepszym wyborem będzie wybranie diety zbilansowanej, która pozwoli na utrzymanie prawidłowego zdrowia i funkcjonowania organizmu.

Redakcja - parę słów o autorze:

Zobacz pozostałe posty tego autora

5 komentarzy: “Dieta Jabłkowa – zasady i efekty!

  1. Kiedyś, przez własną głupotę i niewiedzę weszłam na dietę kopenhaską i już wiem, że nigdy na tego typu diety rzucać się nie będę. Dobrze, że poruszacie również takie tematy.

  2. Ja również podobnie jak koleżanka Iwona, dałam się złapać w sidła magicznych diet, które mają w mgnieniu oka przynieść zamierzone efekty i skończyło się to tygodniową wizytą w szpitalu pod kroplówką z powodu osłabienia.. Nigdy więcej i przestrzegam swoim doświadczeniem inne koleżanki.. Nie warto!

    1. Przykro nam czytać, że doświadczyła Pani takich nieprzyjemności związanych z tego typu dietami, ale na pewno nauczyło to też Panią jak ważne jest mądre odżywianie i fakt, że zdrowie ma się jedno. Stąd też, na blogu, mamy zamiar poruszać również takie tematy, aby uświadamiać! Co do słów „nie warto!” – 100 % racja!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *