Migrena – jak sobie radzić

Za każdym razem, kiedy mamy styczność z bólem głowy, zastanawiamy się, w jaki sposób trwale można wpłynąć na redukcję jego odczuwania. Migreny i ogólny stan naszego organizmu w jej trakcie zrozumieją tylko Ci, którzy rzeczywiście mieli z nią styczność. Dla większości osób, migrena pozostaje uznawana za tradycyjny ból głowy, w trakcie którego możliwe jest normalne funkcjonowanie. Jak się jednak okazuje, część z nas, ma problem z bólem, który uniemożliwia normalne funkcjonowanie w perspektywie kilku godzin, a nawet kilku dni. Co zrobić, aby poradzić sobie lepiej z migreną i jak pokonać swoje obawy co do różnych rozwiązań? Jeśli dotychczas stosowane metody nie okazały się pomocne, sprawdź rozwiązania, jakie sprawdziły się w osobistym doświadczeniu i są rekomendowane przez specjalistów. Mamy nadzieję, że dzięki zapoznaniu się z nimi, każda, nawet najmniej spodziewana migrena, w krótkim czasie odejdzie w zapomnienie. Okazuje się, że w kwestii migreny dużo zależy od Twojego nastawienia i tego, czy dobrze radzisz sobie ze stresem. Sprawdź, co możesz zrobić i jak znaleźć winowajcę bólu głowy, który nie jest możliwy do zatrzymania.

Połączenie wit. D3 i K2MK7 w jednej kapsułce

Czym jest migrena?

Migrena to rodzaj bólu głowy, na który cierpi wiele osób na całym świecie. Niestety, jak do tej pory tylko nieliczni uporali się z nią na tyle skutecznie, że przestała się pojawiać. Lekarze często z niewiedzy zapisują na tego typu schorzenia niewłaściwe leki, a wykonywane badania niewiele dają. Migreny pojawiają się w najmniej spodziewanych okolicznościach. Większość osób, które się z nimi boryka zmuszona jest do utraty z życia barw, jakie do tej pory sprawiały jej ulubione czynności. Migrena to nie zwykły ból głowy, jaki odczuwasz po niewyspanej nocy albo nadmiernej ilości pracy przed komputerem. Może ona atakować nagle i jest bardzo do zdefiniowania. Do najczęstszych przyczyn powstawania migren zalicza się przede wszystkim stres, i zmęczenie. Oprócz negatywnych emocji, również pozytywne, przeżywane z nadmiarze mogą doprowadzić do pojawienia się bólów głowy. Nierzadkim przypadkiem jest pojawienie się migren po szoku pourazowym czy ze względu na przemęczenia. Zaburzanie dobowego rytmu i niewłaściwa dbałość o sen nie wpływa pozytywnie na żadnej z aspektów naszego życia. Jeśli po raz kolejny spotykasz się ze stanem migrenowym, zwróć również uwagę na swój sposób odżywiania. Bardzo często bowiem, przyczyną ich powstawania jest odwodnienie, rygorystyczna dieta lub niedostatecznie zbilansowane posiłki.

Kompleks najlepiej przyswajalnych form witamin z grupy B 

Jak jeść, by pozbyć się migreny?

Odpowiednie odżywianie jest kluczowe do osiągnięcia homeostazy organizmu. Bez niej, trudno ubiegać się o ograniczenie pojawiania się migren. Wprowadzenie odpowiednich nawyków żywieniowych jest szalenie ważnym elementem na drodze do redukcji stanów, w których ból głowy uniemożliwia nam normalne funkcjonowanie. Przede wszystkim, w przypadku pojawiających się migren zwróć uwagę na jakość jedzenia. Bardzo ważne jest, aby produkty, które spożywasz na co dzień były możliwie najmniej przetworzone.

Jedzenie bez względu na to, czy jesteśmy obecnie na etapie budowania masy tłuszczowej czy spalania zbędnej tkanki tłuszczowej, powinno dostarczać nam przede wszystkim niezbędnych witamin, mikro i makroelementów. Również określone produkty, są dla wielu osób rozwiązaniem, które negatywnie wpływa na stan zdrowia i kwestie powracających jak bumerang migren. Dbajmy o to, aby sprawdzić, czy negatywnego wpływu na naszą głowę nie mają takie produkty jak: cebula, owoce morza, cytrusy, przetwory mleczne i sery, czekolada, pszenica i wieprzowina. Wyeliminowanie tych produktów, wielu osobom zagwarantowało pozbycie się stanów migrenowych i powrót do ich ukochanej normalności.

Nawodnienie

Częstym problemem, bez względu na to, czy Twojej codzienności towarzyszą migreny czy też nie jest brak odpowiedniego nawodnienia organizmu. Jeśli nasz organizm poczuje, że dostarczamy mu niewłaściwą ilość substancji takich jak makroelementy i nie nawadniamy go odpowiednio, wówczas jego gospodarka wodno-elektrolityczna zostanie zaburzona.

W dodatku, istnieje wiele rodzaju napojów, które mogą zwiększać ryzyko pojawiania się częstych migren. Należą do nich przede wszystkim napoje alkoholowe takie jak piwo czy wino. W dodatku, kofeina zawarta w kawie i herbacie użyta w nadmiarze może również przyczynić się do problemów z bólami głowy i stanami migrenowymi. Jeśli więc, od dłuższego czasu borykasz się z problemem, jakim jest migrena i jej nawracający stan, najwyższa pora sprawdzić, czy których z napoi nie jest przez Ciebie spożywany zbyt często.

Dodatki do żywności

Dodatki do żywności służą wydłużeniu terminu ich zdatności do spożycia. Dzięki temu, możesz korzystać z danych produktów dłużej i cieszyć się ich świeżością. Do najczęstszych przyczyn wywołujących migreny zalicza się nadmiar w żywności dodatków takich jak: sparzam, glutaminian monosodowy oraz glutaminian sodu. Jeśli zauważysz, że w wyniku bardziej przetworzonych rzeczy, Twój stan zdrowia osłabia się, najlepszym sposobem będzie zrezygnowanie z tego rodzaju dodatków lub możliwie najmniejsze spożywanie ich w ciągu dnia.

Czynniki zewnętrzne

Nie od dziś wiadomo, że stany migrenowe pojawiają się nie tylko ze względu na nasz stres, zmęczenie, dodatki do żywności, niewłaściwe nawodnienie, czy źle obrany system żywienia. Bardzo groźnym elementem pozostają również zewnętrzne czynniki, na które jak się okazuje niezbyt często mamy wpływ. Co więcej, zarówno hałas, jak i nadmiernie mrugające i bardzo jasne, jaskrawe światła, potrafią doprowadzić nas do stanu w którym migrena przyjdzie do nas jak na zawołanie. Dodatkowe zmiany pogody nie są dobrym pomocnikiem przy redukcji stanów migrenowych, jakie mogą się pojawiać.

Kobiece i zdrowotne sprawy

Również nie bez przyczyny, lekarze i specjaliści rekomendują by sprawdzić, czy stany migrenowe nie pojawiają się w trakcie PMS lub miesiączki. Bardzo często, migreny mają miejsce w trakcie okresu dojrzewania, brania tabletek antykoncepcyjnych, menopauzy, a nawet ciąży. Równie silną reakcją i zmianą dla organizmu jest zmęczenie wzroku, stosowanie tabletek nasennych, zatkany nos, czy ból zębów. Wówczas, ponownie większość osób, które mają problem z migrenami borykają się z ich nawrotem.

Warto, w przypadku kiedy cierpisz na migrenę poszukać jej przyczyny i zniwelować ją. Jeśli dowiesz się, jakie okoliczności wpływają na Twój głowy, na pewno łatwiej będzie Ci z nim walczyć. W trakcie diagnozowania siebie, konieczne jest wykonanie odpowiednich badań, sprawdzających czy istnieją niedoboru na dane składniki i witaminy. Zamiast kolejny raz, decydować się na leki, które do tej pory nie były w stanie nam pomóc, należy skonsultować się z odpowiednimi specjalistami. Dobrym sposobem pozostaje stosowanie również naturalnych sposobów, które pomagają ludziom od wieku w walce z migrenami.

Dostarczenie odpowiedniej ilości witaminy D3, magnezu i witaminy B2

Bardzo często, w trakcie wykonywania badań okazuje się, że migrena jest związana z niedoborem witaminy D3. Zazwyczaj, osoby z niedoborem witaminy D3 zmagają się z bólem trudnym do usunięcia. Ważne, aby w swojej diecie oraz suplementacji umieścić źródła witaminy D3. Póki możliwe jest przebywanie na słońcu, słoneczna pogoda powinna zostać przez nas wykorzystywana na zmniejszenie niedoborów. Również magnez, a w szczególności jego niedostateczna ilość w organizmie może przyczynić się do powstawania migren i związanych z nimi stanami bólowymi. Dlatego tak ważne, pozostaje wykonanie odpowiednich badań i dobranie na ich podstawie dobrych źródeł witamin i mikroelementów. Badania pokazują również, że duży wpływ na pojawiające się bóle głowy, które trudno jest usunąć ma niedobór witaminy B2. Sprawdzenie, czy w naszym organizmie nie brakuje żadnych cennych substancji jest kluczowe na drodze do poznania prawdy o swoim zdrowiu i problemach z nim.

Naturalna pomoc w trakcie migren

Jeśli wciąż nie znalazło się rozwiązanie, które pomogłoby zredukować migreny, to na pewno jesteś gotowy chwytać się każdej możliwej deski ratunku. Zamiast wydawać oszczędności na niedziałające do tej pory specyfiki, warto zastosować takie rozwiązania jakie były stosowane od lat. Jednym z nich jest imbir. Imbir oprócz tego, że jest przyprawą, ma swoje niezwykłe właściwości. Między innymi, eliminuje poranne mdłości u kobiet w ciąży i może być świetnym sposobem na chorobę lokomocyjną. Ze względu na zbawienny wpływ na krążenie krwi jest w stanie pomóc nam również w trakcie stanów migrenowych. Imbir, pomaga zredukować ryzyko wystąpienia nudności w trakcie migren. Ciekawym zastosowaniem jest również lepiężnik.

Najważniejsze jednak, aby w trakcie borykania się z migrenami dać swojemu organizmowi czas na uporanie się z nimi. Nawet najbardziej wymyślne rozwiązania nie są w stanie zdziałać tego, czego oczekujemy, jeśli efektów walki z migreną poszukujemy na już. W trakcie stanu migrenowego konieczne jest zachowanie spokoju, odpuszczenie swoich obowiązków i odłożenie ich na później. To nie moment, w którym warto się spieszyć. Odpoczynek, wyciszenie w ciemnym, cichym pomieszczeniu, sprawi Ci ogromną ulgę.

Migrena nie musi być Twoją codziennością. Wystarczy tylko, że znajdziesz odpowiednie rozwiązanie, które pomoże Ci odnaleźć przyczynę tej migreny. Sprawdź, który z elementów Twojej diety, rytmu dnia, substancji, czy czynniki zewnętrzne wpływają na Twój organizm. Te podstawowe kwestie sprawią, że na nowo będziesz mógł cieszyć się wykonywaniem wszystkich czynności, które sprawiały Ci radość. Wiemy jak trudno jest pogodzić z niemożnością zrobienia tego, co kochasz. Zamiast zastanawiać się, dlaczego tak właśnie jest, spraw sobie prezent w postaci uporania się z migreną.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź przeprowadzone badania na temat migren i wpływu substancji na pojawiający się ból głowy.

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3952759/
  2. https://www.webmd.com/migraines-headaches/tc/butterbur-for-migraines-references

 

 

Natalia Galus - parę słów o autorze:

Racjonalne podejścia do żywienia, suplementacji i aktywności fizycznej. Pasja połączona z potrzebą ciągłego poszukiwania nowych informacji. Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *