Od czego zacząć swoją przygodę na siłowni?

trening metaboliczny 2

Wiele osób, właśnie w okresie zimowo-wiosennym stawia swoje pierwsze kroki na siłowni. Trend ten, sam w sobie napawa dużym optymizmem, niemniej jednak, pozostawia również szereg wątpliwości i zmartwień dla osób od lat będących w branży sportów sylwetkowych. Z czego to wynika? Serdecznie zapraszamy do naszej dzisiejszej lektury, na łamach której porozmawiamy, co najlepiej zrobić, kiedy planujesz pierwsze dni na siłowni. 

Sezonowi zapaleńcy

Jeśli nadal uważasz, że strój i dodatki, na które się zdecydujesz to najważniejsza rzecz na siłowni, to niestety trudno będzie wywalczyć progres samym wykonywaniem selfie przed lustrem w damskiej/męskiej szatni, czy pochodzeniem na bieżni. Nie ma co się oszukiwać – zmiany zawsze wymagały i będą wymagać zaangażowania. Nie ma ścieżki na skróty!

Po drugiej stronie barykady znajdują się panowie, którym z ogromnym trudem przychodzi sztuka przyznawania się do błędu i ich eliminowania. Mężczyźni, którzy wieki nie mieli nic wspólnego z jakimkolwiek sportem, nagle uważają, że wciąż są najlepsi i demonstrują swoje umiejętności, samemu prosząc się o kontuzję. 

Popraw wytrzymałość dzięki B-alaninie

Zamiast, pokazywać od pierwszych dni swoje potężne aspiracje, warto na samym początku, skupić się na prawidłowej technice i elementarnej wiedzy. Pierwsze miesiące na siłowni powinny przebiegać pod hasłem adaptacji. Jeśli od lat nie robiłeś dla swojej kondycji nawet najmniejszego poświęcenia, nie licz na to, że treningi od samego początku będą przychodziły Ci łatwo. 

Siłownia – jak zacząć?

Od czego zacząć więc przygodę z siłownią? Na pewno nie od wizyty w sklepie sportowym. Oczywiście, że wygoda to priorytet, a sam sprzęt jest ważny i dobrze, jeśli to co włożymy na siebie nie będzie krępowało naszych ruchów. Nie zapominajmy jednak, że siłownia to nie wybieg mody, a miejsce, w którym dbamy o siebie. Wybierz strój w którym poczujesz się na tyle pewnie, że bez względu na ilość osób, jakie obecnie będą przebywały na siłowni, Ty ze stoickim spokojem, wykonasz to, co sobie zaplanowałeś. 

Powitajcie gromkimi brawami osobę, która w momencie, gdy wy po raz kolejny zmienialiście swój plan treningowy, czy nie wywiązaliście się z postanowienia, ciężko dążyła do pełni swojego sukcesu. Wiecie od czego zaczynają najlepsi i najwięksi? Wcale nie mam tu na myśli strzykawki chowanej pod stołem. Mówię
o ciężkiej pracy, zaangażowaniu i przede wszystkim o wiedzy! 

Białko – niezbędny makroskładnik do rozbudowy masy mięśniowej

Jak planować? 

Twój pierwszy raz na siłowni, to na pewno duży stres i wysoki poziom adrenaliny. Dobrze, jeśli poprosisz
o pomoc trenera personalnego, który zdradzi Ci tajniki podstawowych ćwiczeń, pomoże w doborze ich ilości, czy zaplanowaniu rozgrzewki oraz poda szereg cennych rad, które sprawią, że Twój pobyt na siłowni upłynie pod znakiem dobrze wykorzystanego czasu. Obecnie, mamy wręcz nieograniczony dostęp do wiedzy. Możesz poszerzać ją czytając książki, przeglądając infografiki trenerów personalnych, czy słuchając ich cennych rad podczas vlogów. Niestety, nie wszystkie informacje, jakie znajdziesz z Internecie są wiarygodne. Przede wszystkim, gdy zamierzasz poprosić kogoś o pomoc, nie zadowalaj się odpowiedzią “bo tak”. Jeśli ktoś podchodzi z pasją do sportu i zna się na temacie, nigdy nie pozostawi Twojej spragnionej wiedzy głowy bez odpowiedzi.

dwudziestolatek trening

Co zrobić, by mieć efekty?

Chcesz trenować i wyglądać jak mistrz? Jesteś głodny progresu? Najpierw, przeczytaj rekomendowane publikacje by mieć odniesienie badań i doświadczenia do własnego życia i innych ludzi.
W ramach takiej lektury, trudno zauważyć propozycje diet cud i innych tego rodzaju wynalazków. Zamiast tego, możemy liczyć na ugruntowaną wiedzę, która w pełni odpowie na (mam nadzieję, że) wcześniej pojawiające się pytania. 

 

Siłownia to miejsce, które jak wiele innych na świecie ma swój kod. Dlatego tak ważne jest, aby właśnie tego wyjątkowego kodu nauczyć się rozpoznawać i wdrażać w życie. Zamiast wybierać kolejnej pary legginsów, znajdź w swojej okolicy rekomendowane szkolenie i to właśnie na nie udaj się w celu poszukiwania wiedzy. To nie miejsce, by uczyć się metodą prób i błędów, które mogą mieć dla naszego zdrowia tragiczne skutki w postaci kontuzji, czy uszkodzeń ciała nawet na całe życie. Wchodząc na salę treningową powinieneś wiedzieć, w jaki sposób przeznaczysz najbliższy czas, aby spożytkować go w możliwie jak najlepszy sposób. 

Witamina D3 z dodatkiem K2MK7

Podsumowanie

Zatem do dzieła! Czytaj, inspiruj się, poznawaj ludzi z taką samą zajawką do tego sportu i nie broń sobie rozwoju w tym kierunku, nawet jeśli wszyscy wcześniej postawili na Tobie krzyżyk. Dbanie o siebie, również pod względem naukowym jeszcze nigdy wcześniej nikomu nie zaszkodziło. Wiedza pozostaje kluczowym elementem bez którego nie tylko nie zrobimy progresu, na który jest nas stać, ale również narażamy swój organizm na szereg niepożądanych kontuzji. Zrób coś dla siebie i systematycznie zgłębiaj wiedzę na temat treningu i zdrowego odżywiania. Twój organizm podziękuje Ci za to znacznie prędzej, niż myślisz! 

Jak rozpoczynała się Wasza przygoda z siłownią? Pamiętacie swój pierwszy treningi? 

Od samego początku stawialiście na wiedzę, czy musieliście do pewnych kwestii dojrzeć? 

Natalia Galus - parę słów o autorze:

Racjonalne podejścia do żywienia, suplementacji i aktywności fizycznej. Pasja połączona z potrzebą ciągłego poszukiwania nowych informacji. Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *