Przewodnik okresowego poszczenia – Wszystko co powinieneś wiedzieć o diecie BULLETPROOF INTERMITTENT FASTING

Post jest znany od stuleci, najczęściej kojarzy nam się z obrzędami religijnymi lub uwarunkowaniami kulturowymi, jednak od kilku lat możemy zauważyć wzrost popularności postu zdrowotnego. Dieta nazywana okresowym poszczeniem (z ang. intermittent fasting) polega na nie spożywaniu posiłków przez nawet 16-18 godzin (lub dłużej) i może wywierać ogromny wpływ  na nasze ciało, jak i umysł.

Okazuje się, że okresowe poszczenie sprzyja dłuższemu życiu zarówno u ludzi jak i zwierząt, może też korzystnie wpływać na nasze zdrowie za sprawą obniżenia poziomu złego cholesterolu (LDL) i trójglicerydów we krwi. Okresowy post wzmacnia komórki ciała, w tym neurony, sprawiając, że stają się one bardziej odporne. Ponadto stymuluje on autofagię w neuronach, czyli proces oczyszczania się neuroprzekaźników z martwych komórek, toksyn oraz odpadów przemiany materii, sprawiając tym samym, że w trakcie okresowego postu nasz umysł jest bardziej klarowny.

 

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś okresowego postu to wiesz, że ta dieta działa… wiesz też, że czasami może być niewygodna, ponieważ w kulminacyjnym punkcie dnia brakuje Ci energii, a spalanie tkanki tłuszczowej jest zbyt wolne… na szczęście istnieje warty poznania sposób na to, aby w trakcie tej niezwykłej diety wszystko było łatwiejsze i bardziej efektywne.

 

Wady zwykłego postu okresowego

 

Pomimo wszystkich niewątpliwych korzyści, klasyczny post wymaga od nas wysiłku. Powiedzmy sobie szczerze – 18 godzin bez jedzenia (dopuszcza się jedynie picie wody, niesłodzonej herbaty i niesłodzonej kawy z chudym mlekiem) to nie lada wyzwanie – jesteś głodny, rozkojarzony, osłabiony.

 

Za odczuwanie głodu odpowiedzialne są 2 hormony peptydowe: grelina i CCK (cholecystokinina), które działają w obrębie układu pokarmowego. Żołądek i jelita uwalniają grelinę, kiedy organizm potrzebuje składników odżywczych. Następnie ten sprytny hormon wysyła sygnał do mózgu, który nakazuje Ci coś zjeść. Kiedy pościsz przez 14 godzin, Twój organizm wydziela ogromne ilości greliny, w efekcie czego większość czasu poświęcasz na odmawianie sobie posiłku.

 

Hormon CKK wcale nie ma nic wspólnego ze znanym projektantem, chociaż jego skrótowa nazwa mogłaby na to wskazywać :). Cholecystokinina w pewnym sensie stanowi przeciwieństwo greliny sprawiając, że czujesz się najedzony. Ten hormon działa do tego stopnia, że wstrzyknięcie jego czystej formy sprawia, że przestajesz czuć łaknienie.

 

Kiedy jesteś na typowej diecie postu okresowego, Twój mózg błędnie wyczuwa, że umierasz z głodu i wydziela CKK. Kiedy poziom CKK spada znów zaczynasz być głodny… i tak w kółko.

 

To jeszcze nie koniec. Twój organizm wyczuwa brak paliwa, dlatego wydziela adrenalinę i kortyzol, a to wszystko tylko po to aby podnieść poziom insuliny i cukru we krwi. Te hormony dodają Ci energii do dalszego działania, jednak sprawiają też, że nagle wszyscy wokół Ciebie stają się, delikatnie mówiąc denerwujący.

Na całe szczęście istnieje sprawdzona metoda, dzięki której możesz nauczyć się w bezpieczny sposób manipulować CKK i greliną! Tak, abyś czuł się najedzony i w pełni skoncentrowany na swoich codziennych zadaniach w trakcie postu okresowego.

 

BULLETPROOF INTERMITTENT FASTING,

czyli jak oszukać swój mózg z pomocą ketozy i oleju MCT

 

XXL Nutrition MCT – z oleju palmowego – polecamy!

Klucz do osiągnięcia równowagi to post okresowy w wersji Bulletproof Intermittent Fasting! Jest to stosunkowo nowa dieta oparta na spożywaniu BULLETPROOF COFFEE z dodatkiem Brain Octane Oil (kwasu kaprylowego, oleju XCT), który dostarcza do naszego mózgu niezbędnych składników odżywczych. Dieta bez uczucia głodu, wspomagająca redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej i wspierajaca budowanie czystej masy mięśniowej? Tak, to możliwe!

 

Normalnym sposobem na osiągnięcie ketozy jest powstrzymanie się od spożywania węglowodanów, przyjmowanie umiarkowanych ilości białka i spożywanie dużej ilości tłuszczów przez kilka dni, aż do momentu kiedy nasz organizm zacznie przekształcać nadmiar tłuszczu na “paliwo” dla organizmu.

Czym jest ketoza, która pozwala w krótkim czasie zrzucić nadmiar zbędnej tkanki tłuszczowej? To nic innego jak stan organizmu, w którym woli on pozyskiwać energię nie z cukrów prostych (glukoza) a z kwasów tłuszczowych, czyli prościej rzecz ujmując ciał ketonowych.

 

Reasumując: jeśli osiągniesz stan ketozy, wówczas automatycznie “zresetujesz” działanie hormonu głodu (greliny) oraz hormonu sytości (CCK). To takie proste!

 

KETO8 – KWAS KAPRYLOWY (C8) W POSTACI PŁYNNEJ – 255 mll

 

Teraz garść statystyk:

  • Poziom ketozy możemy mierzyć w skali od 0,0 do 2,0
  • Przeciętny człowiek w ciągu dnia osiąga stan ketozy na poziomie od 0,1 do 0,2
  • Zarówno grelina jak i CCK “resetują” się na poziomie ketozy 0,42

 

Pytanie brzmi zatem: jak osiągnąć idealną ketozę, która przyspieszy spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej w czasie okresowego postu?

 

I jak osiągnąć ten efekt spożywając węglowodany (które są zalecane w trakcie Bulletproof Diet, jednak nie cały czas)?

 

Odpowiedź to Brain Octan Oil, czyli olej XCT!

 

Być może słyszałeś kiedyś o średniołańcuchowowych triacyloglicerolach nazywanych w skrócie olejami MCT. Chemicy definiują olej MCT jako dowolny tłuszcz z 6, 8, 10 lub 12 łańcuchami węglowymi. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że niestety chemicy tworząc tę definicję zignorowali biologię. Faktem jest, że ludzki organizm metabolizuje każdy olej w inny sposób, zaś 12-węglowy tłuszcz zwany kwasem laurynowym wcale nie jest prawdziwym biologicznym olejem MCT. Popularny ostatnio olej kokosowy to tylko w około 15% prawdziwy biologiczny olej MCT.

 

Brain Octane Oil (olej XCT) różni się od oleju MCT, ponieważ zawiera on tylko najskuteczniejszy, najrzadziej występujący w codziennej diecie tłuszcz z 8-węglowymi łańcuchami, który stanowi około 6% składu oleju kokosowego. Twoje ciało przekształca olej XCT dużo szybciej niż standardowy olej MCT czy tłuszcze nasycone. Ponadto olej XCT jest bardziej przystępny cenowo.

 

W ciągu kilku minut od spożycia odpowiednio dobranej dawki oleju XCT Twoje ciało jest w stanie przetworzyć ten tłuszcz, a ilość ketonów wchodzi na poziom, w którym masz więcej ketonów niż ktoś, kto spożywa duże ilości węglowodanów, ale mniej niż osoba stosująca dietę ketogeniczną. Oznacza to, że przestajesz odczuwać łaknienie, resetujesz poziom głodu i czujesz się najedzony. Cel osiągnięty!

 

Brain Octan Oil jest najlepszy ze wszystkich olei. Jeśli spożywasz tłuszcze w trakcie okresowego postu, ograniczając jednocześnie spożywanie białka lub węglowodanów, wówczas Twoje ciało technicznie rzecz biorąc pozostaje w stanie na czczo – jednak bez podwyższania poziomu insuliny we krwi i bez procesu trawienia białka w wątrobie. Czerpiesz korzyści diety BULLETPROOF INTERMITTENT FASTING unikając większych dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

 

Reasumując:

  • dieta okresowego postu jest dobra dla Twojego ciała i mózgu, jednak za sprawą wydzielania się dużych ilości adrenaliny po kolejnych dniach tej diety możesz stać się nieznośny dla otoczenia,
  • grelina i CCK to hormony odpowiedzialne za uczucie głodu oraz uczucie najedzenia i w sprytny sposób możesz je “kontrolować”,
  • stosując olej XCT osiągniesz poziom ketozy, który “zresetuje” hormony głodu i pełności, dzięki czemu Twój organizm zacznie spalać nadmiar tkanki tłuszczowej a Ty nie będziesz czuł głodu!

 

Brain Octan Oil to klucz do skutecznej diety okresowego postu!

Czy można osiągnąć stan idealnej ketozy bez stosowania oleju XCT (Octane Brain Oil)? Być może, jednak będzie to o wiele dłuższa i cięższa droga.

 

  • Olej XCT zawiera MCT C8 oraz MCT C10. Twoje ciało potrzebuje więcej czasu aby zmetabolizować MCT o dłuższym łańcuchu, dlatego efekt ketozy zostanie w tym wypadku osiągnięty po dłuższym czasie.

 

  • Generyczny olej MCT często zawiera dodatek syntetycznego MCT, które są z kolei metabolizowane w wątrobie tak jak każde inne tłuszcze, co krótko mówiąc mija się z celem.

 

  • Olej kokosowy zawiera wysokiej jakości tłuszcze MCT i niewątpliwie ma doskonałe działanie prozdrowotne, jednak nie zawiera wystarczającej ilości MCT C8 i MCT C10. Aby osiągnąć efekt ketozy porównywalny ze spożyciem jednej łyżki oleju XCT trzeba by spożyć aż 18 łyżek oleju kokosowego. Zatem przyjęcie jednej łyżki Brain Octan Oil jest dużo łatwiejsze!

 

Krótko mówiąc, olej XCT pomaga nie tylko zaoszczędzić pieniądze, ale też szybko osiągnąć efekt ketozy, który pomaga spalić zbędną tkankę tłuszczową bez uczucia głodu. Olej kokosowy najprawdopodobniej w ogóle nie pomoże Ci osiągnąć stanu ketozy, chyba, że Twoja dieta w ogóle nie będzie zawierała węglowodanów.

 

Czy można osiągnąć stan ketozy bez stosowania jakichkolwiek olejów MCT? Pewnie, jednak będzie to kosztowało sporo czasu i wysiłku:

 

  • musisz zastosować dietę o bardzo niskiej zawartości węglowodanów przez co najmniej kilka tygodni, tak aby stopniowo przygotowywać swoje ciało aby zamiast pozyskiwać energię z węglowodanów zaczęło przetwarzać na nią zbędną tkankę tłuszczową,
  • dieta uboga w węglowodany szybko spowoduje suchość skóry i oczu poprzez zaburzenie prawidłowej pracy śluzówki,
  • obniży się także jakość Twojego snu, właśnie dlatego dieta Bulletproof Intermittent Fasting obejmuje spożywanie węglowodanów 2 razy w tygodniu,

 

Olej XCT (Brain Octan Oil) jest na tyle silny, by wprowadzić Cię na wymarzony poziom ketozy nawet, jeśli od czasu do czasu będziesz jadł węglowodany. Możesz zatem mieć swoje ulubione ciastko (oczywiście bezglutenowe i bez dodatku cukru), jednak nie zaburzy to procesu spalania zbędnej tkanki tłuszczowej w stanie idealnej ketozy.

 

Skąd mam wiedzieć jak dużo oleju XCT muszę przyjmować aby osiągnąć stan idealnej ketozy?

 

Odpowiedź jest prosta: testy paskowe na ketozę, które zmieniają swój kolor w zależności od ilości ketonów w moczu. Można je kupić w każdej aptece, lub przez internet.

 

Zacznij od małej ilości Octan Brain Oil, najlepiej niech będzie to ½ łyżeczki rano jako dodatek do Bulletproof Coffee. Stopniowo zwiększaj ilość oleju dodawanego do kawy i kontroluj poziom ketozy w Twoim organizmie za pomocą pasków testowych.

 

Po ustaleniu dawki, która pomaga osiągnąć poziom ketozy 0,48 jesteś w domu!

 

Pamiętaj! zwiększaj ilość przyjmowanego oleju XCT stopniowo, zbyt szybkie przyjęcie dużej dawki może spowodować brak jakichkolwiek efektów Twojej diety, a tego nie chcesz.

Czy stosowałeś kiedyś tradycyjną dietę przerywanego   postu? Jest skuteczna, niestety zmusza do wielu wyrzeczeń i walki z samym sobą. Przyszła pora na coś nowego, na dietę w czasie której nie będziesz głodny a jej efekty będą stosunkowo szybkie, pora na dietę BULLETPROOF INTERMITTENT FASTING.

Jagoda Wolinska - parę słów o autorze:

Hej! Od kilku lat jestem prawdziwą tropicielką nowości oraz dawno zapomnianych, ale wciąż aktualnych sposobów na fit życie. Kiedy nie pracuję, to czytam, chodzę, spaceruję z psem, biegam, skaczę, jeżdżę na rowerze i jem szpinak z gruszką i pietruszką. Czy trenuję regularnie? Chciałabym! Za to wiem jak się odżywiać, żeby było zdrowo i wartościowo przy jednoczesnym zachowaniu szczupłej sylwetki. Dzielę się z Wami moją wiedzą człowieka aktywnego - zapraszam do lektury pozostałych moich artykułów - mam nadzieję, że Was zainspirują :) Zobacz pozostałe posty tego autora

2 komentarzy: “Przewodnik okresowego poszczenia – Wszystko co powinieneś wiedzieć o diecie BULLETPROOF INTERMITTENT FASTING

  1. „Powiedzmy sobie szczerze – 18 godzin bez jedzenia (dopuszcza się jedynie picie wody, niesłodzonej herbaty i niesłodzonej kawy z chudym mlekiem) to nie lada wyzwanie – jesteś głodny, rozkojarzony, osłabiony.”
    Bzdura. Nie jem nic, piję wodę i czarną kawę. Nie czuję głodu, mam jasny umysł, zero senności w pracy. I tak do 24h wytrzymuję bez problemu.

    1. wiele osób nie ma z tym problemu jak Pan, ale wiele osób przyzwyczajona do dużej kaloryczności oraz jedzenia srednio co 2-3h miałaby ciężko 🙂 pozdrawiamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *