Zumba - tańcz i pal kalorie - Testosterone Wiedza

Kategorie

Najczęściej czytane

Zumba – tańcz i pal kalorie

Nie od dziś wiadomo, że taniec daje wiele możliwości oraz korzyści. Pomaga rozwijać koordynację, ćwiczyć pamięć oraz współpracować w grupie. Nie dziwne więc, że jedna z form przeniosła się do klubów fitness i coraz częściej można zauważyć zajęcia o nazwie ZUMBA w grafikach zajęć.

Co to jest?

Zumba to głównie taniec, ale również zawiera w sobie elementy aerobiku. Choreografia Zumby łączy ze sobą kilka stylów tańca. Jest nim hip-hop, samba, salsa, a nawet sztuki walki! Wykorzystujemy do ćwiczeń elementy zaczerpnięte z treningu siłowego takie jak wyroki czy treningu cardio na przykład wysoki. Kroki zumby nie są  skomplikowane i każdy z łatwością może je wykonywać. Przez to są łatwe do zapamiętania. Nie wiem czy ktoś z was kiedyś był na takich zajęciach i zwrócił uwagę, że w salach do ćwiczeń nie ma luster. Powoduje to większy komfort dla osób ćwiczących.  Założeniem zumby jest zabawa przy czym można spalić całkiem fajną liczbę kalorii. Są formą treningu aerobowego czyli z dostępem do tlenu. Dzięki niemu poprawimy kondycje, spalimy masę kalorii i poprawimy krążenie. Zdarza się, że poprzez zmianę tempa przeistaczają się w trening interwałowy, który dzieje się bez dostępu do tlenu, musimy więc zaciągnąć dług tlenowy, który jest spłacany nawet do kilku godzin po treningu.

Każda piosenka ma układ złożony maksymalnie z 2- 4 kroków, a więc nie jest to problemem aby go zapamiętać. Mamy tu dużą dowolność. W odróżnieniu od tradycyjnych zajęć aerobiku – nie uczymy się skomplikowanej choreografii. Nie musimy zapamiętywać kilkunastu kroków i skupiać się na zapamiętywaniu ich.  Nie trzeba liczyć powtórzeń, gdyż instruktor i muzyka dyktują nam rytm.

Skąd się wzięła?

” Tak naprawdę zumba powstała przypadkiem poprzez znanego tancerza, instruktora i choreografa z Kolumbii Alberto „Beto” Perez. Zmodyfikował on kroki popularnych tańców w taki sposób, by każdy mógł się włączyć do zabawy.  Alberto „Beto” Perez  na swoich zajęciach zorientował się, że zapomniał nagrań z muzyką wykorzystywaną na zajęciach. W zaistniałej sytuacji musiał wymyślić jakieś sensowne rozwiązanie. Postanowił podczas zajęć wykorzystać muzykę, która inspiruje go do działania, a mianowicie muzykę latynoamerykańską. Zastosowana przez niego formuła zajęć bardzo spodobała się uczestnikom i tak zrodził się pomysł na nową formę aktywności ruchowej – Zumba.

Ten typ zajęć w Ameryce rozpowszechnił się w ekspresowym tempie. Popularność tego typu zajęć zaskoczył wszystkich.
Alberto Perez zrewolucjonizował świat fitnessu, gdyż ta nowa forma zachęciła wiele osób do podniesienia tyłka z kanapy i podjęcia aktywności fizycznej. Beto podróżując po świecie rozpowszechnia swoją formę aktywności. Obecnie w 40 krajach na całym świecie zajęcia Zumby prowadzi ponad 25000 instruktorów. W Polsce również bardzo dużo osób zaczęło ten rodzaj aktywności fizycznej. Przedstawicielką Zumby w Polsce jest Izabela Kin, która uczy już od 2006, w roku 2009 została Zumba Education Specialist.”

Dla kogo polecana jest zumba?

Jeśli celem jest wyszczuplenie sylwetki i chcesz lepiej poczuć się w swoim ciele to zumba jest świetnym rozwiązaniem dla Ciebie. Podczas tych zajęć można zapomnieć o problemach, o wszystkich kompleksach i po prostu się dobrze bawić. Nasza głowa „wrzuca na luz”. Nawet jeśli wcześniej ktoś nie chodził na żadne zajęcia taneczne to nie ma powodów do obaw. Kroki na zumbie nie są skomplikowane ani ciężkie.  Chodzi tu tylko o zabawę, a nie o dokładną technikę i szczegóły. Chodzi o sam fakt podejmowania jakiejś aktywności. Z tygodnia na tydzień zauważymy postępy, będzie coraz łatwiej, bo niektóre ruchy są takie same jednak są inaczej łączone.

Intensywny spalacz tłuszczu

Co zabrać na zajęcia zumby?

Zumba łączy w sobie elementy treningu aerobowego, cardio, aerobiku, tańca i wielu innych aktywności. Warto zaopatrzyć się w:

  • Wygodny strój sportowy – ważne jest to, aby nie krępowały one ruchów. Musimy czuć się komfortowo. Nałóż ulubione legginsy, wygodne buty i sportową koszulkę, która odprowadza pot.
  • Top sportowy– w przypadku kobiet. Z racji tego, że jest tam dużo dynamicznych ruchów, dużo unoszeń rąk oraz podskoków, wsparcie dla biusty będzie kluczowe.
  • Buty sportowe – ważne, aby były odpowiednio dopasowane do stopy, nie obcierały jej. W dzisiejszych czasach mamy naprawdę ogromny wybór obuwia do tego typu aktywności.
  • Ręcznik – podczas intensywnych ćwiczeń na pewno przyda się do otarcia twarzy z potu.
  • Wodę do picia – warto mieć ją zawsze pod ręką, aby nie doprowadzić do momentu odwodnienia.

 

Get In Your Best Form Before Your Big Day

 

Zalety ZUMBY

1.  DUŻA ILOŚĆ SPALONYCH KALORII

Podczas jednej sesji można spalić nawet do 500-700 kcal. Wszystko zależy od układu i zaangażowania ćwiczącego. Istnieje duży wybór wśród zumby. Można trafić na zumbę z dodatkowym obciążeniem- oparta jest na treningu siłowym. Strong by Zumba jest również bardzo angażującym nasze mięśnie treningiem. Jest bardzo dynamiczny i męczący. Dzięki temu, że pierwsze efekty widoczne są bardzo szybko to nasza motywacja wzrasta z treningu na trening.

2.  ŚWIADOMOŚĆ CIAŁA

Wszystkie „taneczne” treningi zwiększają naszą świadomość ciała, zumba również. Dzięki temu również zwiększamy swoją pewność siebie. Połączenie aerobiku z tańcem przynosi wiele pozytwynych efektów. Trenujemy całe ciało, a nie tylko poszczególne partie. Wzmacniamy mięśnie głębokie, które odpowiadają za poprawną postawę ciała i pomagają nam w codziennych czynnościach.

3. ODSTRESOWUJE

Na tych zajęciach możesz całkowicie się zrelaksować, cieszyć się czasem spędzonym z innymi przy muzyce. Zajęcia pomagają w pozbyciu się wszelkich stresów dnia codziennego, a także sprawiają, że jest się szczęśliwym. Dlaczego? Ponieważ podczas tego treningu wytwarza się wiele endorfin, ze względu na aktywność fizyczną połączoną z dobrą muzyką i dobrym towarzystwem.

4.   TRENING DLA KAŻDEGO

Nie ważne czy dopiero zaczynasz, czy jesteś już zaawansowany. Wiek również nie ma tu żadnego znaczenia. Każdy z nas może wybrać się na zajęcia zumby, a co więcej – może czerpać z niego wiele radości. Oczywiście wszystko zależy od osobowości, ale warto być otwartym i uśmiechniętym. Istnieją również zajęcia dla różnych grup wiekowych czy poziomu zaawansowania. Wybierz to co jest dla Ciebie najbardziej odpowiednie.

5. POZNAWANIE NOWYCH OSÓB

Chodząc na takie zajęcia poznaje się sporą liczbę osób z którymi łatwo odnaleźć wspólny język. O wiele łatwiej się zmotywować, kiedy chodzi się grupą na zajęcia i każdy się zna!

 

 

Skoncentrowane omega-3 w jednej kapsułce

Silny antyoksydant w postaci resweratrolu

Jak widać po zaletach i po różnorodności ZUMBY- warto sprawdzić i zainteresować się tematem. Jest to dość specyficzny rodzaj aktywności. Może akurat komuś przypadnie do gustu, przepadnie i zakocha się na dobre 😉
Źródła:
http://akademialotu.pl/?p=58
http://powerandbeauty.pl/zajecia/zumba/
http://zumbadance.cba.pl/?page_id=54
https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/treningi/taniec/zumba-muzyka-taniec-odchudzanie-aa-5ABA-WL7r-bFm5.html
https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/zumba-dla-poczatkujacych-jak-zaczac-wplyw-na-sylwetke/8298/
https://www.pinesska.pl/zdrowie/trening-silowy-joga-czy-fitness-jaki-rodzaj-cwiczen-wybrac/
https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/treningi/taniec/5-powodow-dla-ktorych-warto-cwiczyc-zumbe-aa-cfuV-K2sR-PuMy.html
https://wintervillecenter.com/entries/classes/zumba-fitness-class

Studentka trzeciego roku Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, trener personalny, miłośniczka zdrowego stylu życia i treningów, szczególnie siłowni, która pomogła mi wyjść z zaburzeń odżywiania. Stawiam na zdrowy rozsądek i balans.

    Dodaj swój komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*