Kreatyna – fakty, o których nie miałeś pojęcia!

Kreatyna jest jednym z najbardziej popularnych i najlepiej przebadanych suplementów na świecie. Co do tego, żadna z osób zainteresowanych zdrowym stylem życia i szeroką tematyką suplementacji oraz treningu z pewnością nie ma najmniejszych wątpliwości. Niemniej jednak, istnieje wiele faktów, które raz na zawsze pomogą Ci zmienić swoje zdanie o kreatynie i uzmysłowią fakt, że sama kreatyna nie jest zalecana wyłącznie dla grona kulturystów, czy pasjonatów siłowni i sportów sylwetkowych. Oprócz możliwości pozytywnego wpływu na zwiększenie masy i siły, w przypadku systematycznego stosowania może dać nam wiele różnych i niezwykle cennych właściwości. To właśnie na tych możliwościach kreatyny, które do tej pory nie były dostatecznie popularyzowane skupimy się na łamach dzisiejszego artykułu. Zaczynamy, bo przyswojenie nowej partii wiedzy nie może zostać zrealizowane bez Twojego zaangażowania!

 

Jesteś ciągle zmęczony i przygnębiony? A może masz dość ograniczeń, które nakłada na Ciebie Twój własny organizm w trakcie budowania masy mięśniowej? Jak się okazuje, stosowanie kreatyny może przynieść nam więcej pożytku, niż bylibyśmy w stanie to sobie wyobrazić. Poznajcie prawdę o tym jakże niepozornym, ale bardzo skutecznym suplemencie, jakim jest kreatyna!

Monohydrat kreatyny od Testosterone.pl

Podstawowe możliwości

Każdy z nas wie, że kreatyna to jeden z podstawowych suplementów. Jego systematyczne stosowanie jest w pierwszej kolejności rozpatrywane jako pomocna dłoń w okresie budowania masy mięśniowej, czy siły. Mimo ogólnej dostępności i popularyzacji owego produktu wśród osób trenujących, wciąż niewiele wiemy o pozostałych właściwościach kreatyny, które jak pokazują przeprowadzone badania, powinny naprawdę zwrócić naszą uwagę, bo są tego warte. Zatem w jakich innych celach niż nasze osiągi siłowe i wzrost masy mięśniowej możemy wykorzystać kreatynę? Wbrew powszechnie panującej opinii suplement ten mogą suplementować nie tylko osoby ćwiczące. Nauka jednoznacznie demonstruje nam wiele powodów do tego, aby suplementację kreatyną wdrożyć w codzienność osób w każdym wieku, bez względu na ich stopień aktywności.

Na co dzień powielanych jest wiele mitów, związanych z działaniem suplementu, jakim jest kreatyna. Wiele osób, wzbrania się przed jej stosowaniem ze względu na ogólne przekonanie związane z tym, że kreatyna nas “zalewa”. Oczywiście, w pewien sposób należy się
z ową informacją zgodzić. Niemniej jednak, działanie kreatyny jest mylnie odbierane. W rzeczywistości, suplementowanie jej systematycznie pozwala na wiązanie w tkance mięśniowej wody. Dzięki temu, nasze mięśnie mogą powiększyć swoją objętość, co znacznie zmniejsza ich możliwości do wykonywania efektywniejszej pracy, czy rozwoju.

Twój nastrój kuleje? Kreatyna przybywa na ratunek!

Jak się okazało ten niepozorny suplement, który do tej pory był zazwyczaj stosowany przez osoby uprawiające sporty siłowe jest
w stanie poprawić nasz nastrój, skrócić fazy przygnębienia i rozbroić naszą depresję. Z obserwacji wykonanych badań okazało się, że przez 8 tygodni suplementacji kreatyną, symptomy depresji zostały zredukowane o więcej niż 50 procent! Ponadto, wykazano, że sama kreatyna może zmniejszyć skalę problemu u osób, które borykają się na co dzień z dwubiegunowością.  

Wsparcie dobrego samopoczucia

Jesteś wiecznie zmęczony? Suplementuj kreatynę!

Sama kreatyna może zmniejszyć poziom Twojego zmęczenia. W przeprowadzonych badaniach dowiedziono, że kreatyna jest w stanie pomóc nie tylko osobom, których zmęczenie związane jest z aktywnością treningową. Wysycanie organizmu kreatyną u osób zmęczonych ze względu na niedostateczną ilość snu w ciągu doby przyniosło spektakularne rezultaty. Osoby te, miały więcej wigoru
i energii, a także cieszyły się lepszym samopoczuciem i chęcią do produktywnego spędzania dnia. W badaniu wykorzystano również obserwacje grupy kontrolnej, która zamiast kreatyny otrzymywała substancję będącą placebo. Osoby przyjmujące suplement były mniej zmęczone w ciągu dnia i bardziej podatne do czynnego udziału w różnego rodzaju czynnościach, niż grupa, która przyjmowała placebo.


Kreatyna vs miostatyna?

Badania potwierdzają, że to właśnie kreatyna jest w stanie zahamować proces wydzielania miostatyny w naszym organizmie. Sama miostatyna jest białkiem, którego działanie z pewnością nie sprzyja żadnej osobie będącej w trakcie budowy swojej masy mięśniowej. To właśnie owe białko hamuje i ogranicza jej rozrost. Jak zatem nietrudno zauważyć, kreatyna jeśli jest w stanie ją zablokować może bezpośrednio przyczynić się do zwiększenia efektywności przeprowadzonego przez nas okresu masy. Im bardziej jesteśmy w stanie zahamować działanie miostatyny, tym szerzej jesteśmy w stanie wykorzystać swoje zaangażowanie i przełożyć je na wzrost ilości mięśni. Wielopłaszczyznowe działanie kreatyny (ze względu na to, że nie tylko zwiększa masę mięśniową, ale również hamuje produkcję ilości miostatyny), potwierdza, że to właśnie ten suplement powinien królować w trakcie każdego z etapów kształtowania naszej sylwetki.

Izolat białka serwatkowego (WPI) o przepysznych smakach

Narzekasz na brak siły podczas treningu?

Suplementowanie codziennie kreatyny pozwala na zwiększenie ilości glikogenu magazynowanego w Twoich mięśniach. Dzięki temu, jesteśmy w stanie w trakcie wykonywanych treningów wykorzystywać znacznie większą pulę energii, co przekłada się na nasze wyniki siłowe i efektywność treningową. Za sprawą kreatyny, nasza wytrzymałość poszybuje w górę, a my będziemy w stanie wykonać solidny trening, którego stopień zaangażowania nas usatysfakcjonuje.

trening metaboliczny

Kreatyna jest bezpieczna dla dzieci!

Tak, co do tego również nie powinniśmy mieć wątpliwości. Badania potwierdziły, że w przypadku podawania jej w dość dużej ilości dzieciom po urazie mózgu przez okres 6 miesięcy, niemal całkowicie zniwelowano powracające wcześnie zawroty i bóle głowy. Kreatyna pozostaje bezpieczna dla osób w każdym wieku i nie obciąża naszego układu wydalniczego, czy pokarmowego.

Kreatyna – suplement, który zwiększa nasze możliwości

Wykonywane dotąd obserwacje wskazują również na pozytywny wpływ suplementowania kreatyny na nasze zdolności poznawcze. Jak zatem każdy z nas może zauważyć, spożywanie codziennej dawki kreatyny jest nie tylko rekomendowane ze względu na zwiększenie naszych wyników siłowych, czy wzrost efektywności naszych starań związanych z rozrostem masy mięśniowej. Możemy wykorzystać ten suplement w celu poprawy funkcjonowania naszego ciała, polepszania samopoczucia, czy redukcji zmęczenia. Dodatkowym atutem kreatyny pozostaje nie tylko jej ogólnodostępność, ale również niska cena. Najzwyklejszy monohydrat to wydatek, który nie wymaga od nas ogromnych oszczędności, a efekty jego systematycznego stosowania jesteśmy w stanie zaobserwować już po kilku tygodniach.

Kreatyna z dodatkiem Biotyny i koenzymu Q10

Zastanawialiście się kiedyś, jak jeszcze wpływa na Wasz organizm i funkcjonowanie kreatyna? Może wyciągnęliście osobiste wnioski z jej stosowania? Jeśli tak, koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu!

 

Źródła:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20026378
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18053002
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21831448
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14507259
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17988366
  6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22864465

 

Dodano w: SuplementacjaTagi: chlorowodorek kreatyny, jabłczan kreatyny, kreatyna, kreatyna suplement, monohydrat kreatyny, suplementy

Natalia Galus - parę słów o autorze:

Racjonalne podejścia do żywienia, suplementacji i aktywności fizycznej. Pasja połączona z potrzebą ciągłego poszukiwania nowych informacji. Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *