Kroki - dlaczego warto spacerować? - Testosterone Wiedza

Kategorie

Najczęściej czytane

Kroki – dlaczego warto spacerować?

Wiele osób, popularyzuje modę na wykonywanie dużej ilości kroków w ciągu dnia. Nie oznacza to jednak, że dla wszystkich z nas, ta praktyka jest bliska i dobrze znana. Jeśli zatem, chcesz dowiedzieć się więcej na temat korzyści płynących z robienia kroków to doskonale się składa. Serdecznie zapraszamy do artykułu na łamach którego dowiesz się wszystkich niezbędnych kwestii związanych z tego rodzaju rodzaju aktywnością. Mamy nadzieję, że wskazane argumenty przekonają Was do częstego spacerowania. 

Po co robić kroki? 

Choć, większość z nas porusza się zazwyczaj na własnych nogach, tylko nieliczni przywiązują uwagę do tego, ile kroków w ciągu dnia wykonują. Jeśli jednak, zależy nam na przykład na zredukowaniu poziomu tkanki tłuszczowej, skupienie się na zwiększeniu ilości wykonywanych kroków w ciągu dnia, może okazać się kluczowe. Dlaczego? Przede wszystkim, kroki to NEAT, czyli spontaniczna aktywność w ciągu dnia. Podniesienie ich ilości nie wymaga od nas dużego wysiłku, a w dłuższej perspektywie czasu może przynieść szereg korzyści. Ponadto, spacerowanie to jedna z najbardziej przyjemnych i nie obciążających naszego układu nerwowego aktywności, na którą możemy pozwolić sobie bez względu na wiek, czy tryb pracy.

 

Kroki, a odchudzanie

Kroki to świetny sposób na powiększenie spontanicznej aktywności w ciągu dnia. Dzięki temu, redukcja tkanki tłuszczowej przebiega znacznie sprawniej i nie jest dla nas aż tak uciążliwa jak mogłoby być to w przypadku, kiedy postawimy na systematyczne wykonywanie aktywności takiej jak bieganie, czy ćwiczenia na orbitreku. To właśnie spacerowanie jest formą aktywności fizycznej, która pozwala nam połączyć przyjemne z pożytecznym i cieszyć się doskonałą kondycją.

Silny spalacz – Rocket Fuel

Korzyści zdrowotne płynące z robienia kroków

Popularność opasek sportowych sprawiła, że od jakiegoś czasu, coraz więcej osób decyduje się na liczenie kroków i dobijanie swojej aktywności w razie potrzeby. Okazuje się jednak, że ruch w ciągu dnia wpływa korzystnie nie tylko na zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej w naszym ciele, ale również, może zostać z powodzeniem wykorzystane, aby czerpać korzyści zdrowotne. Niemniej jednak, utrzymanie ilości dziennych kroków w ryzach, około 8 do 12 tysięcy w ciągu dnia powinno być na uwadze każdej osoby, nawet tej, która nie zamierza chudnąć i pozbywać się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na zachowanie odpowiedniej ruchomości i kondycji stawów. Chodzenie jest także sposobem na wzmocnienie kręgosłupa, lepsze dotlenienie mózgu i innych narządów. Oprócz tego, spacerowanie może pomóc w koncentracji i lepszej produktywności w ciągu całego dnia. 

 

Czy rzeczywiście warto robić kroki podczas redukcji? 

Nie bez powodu, wiele osób z branży zaleca wykonywania odpowiedniej ilości kroków w ciągu dnia. Dzięki temu, możemy liczyć na odpowiednią ilość spalonych kalorii w ciągu doby i zachowanie odpowiedniego tempa redukcji. Kroki to aktywność fizyczna, która może zostać połączona ze spacerem z ukochaną osobą i dać nam znacznie więcej korzyści, niż mogłoby się to wydawać.

 

Skoncentrowane źródło omega-3 DHA i EPA

Czy 10 tysięcy kroków wystarczy?

Najczęściej zalecaną liczbą kroków w ciągu dnia jest 10 tysięcy. Szacuje się, że właśnie taka ich ilość pozwoli nam na zachowanie odpowiedniej jakości życia i dobrej kondycji, a także pozostanie dobrym sposobem na zachowanie właściwości prozdrowotnych płynących w robienia odpowiedniej ilości kroków. Według WHO, to właśnie ilość 10 tysięcy kroków ciągu dnia jest minimalną ilością, na której wykonywanie powinniśmy się zdecydować. Warto dodać, że to właśnie chodzenie jest dla człowieka podstawową i najbardziej optymalną postawą. W dodatku, spacerowanie nie wiąże się zazwyczaj z ryzykiem występowania kontuzji, co może mieć miejsce na przykład w trakcie biegania, czy ćwiczeń wykonywanych na orbitreku.

Jak spacerować? 

Przede wszystkim, aby spacerowanie wiązało się dla nas z korzyściami długofalowymi musi sprawiać nam przyjemność. To podstawowa zależność, która pomoże nam zachować równowagę i wytrzymać w postanowieniach na dłużej. Dopasuj ilość zamierzonych do wykonania w trakcie każdego dnia kroków do swoich możliwości. Zadbaj również o odpowiednie tempo, które pozwala Ci na swobodną rozmowę. Chodzenie nie może przypominać swoim zaangażowaniem biegania. Na samym początku jednak, nie ma co stawiać sobie poprzeczki wysoko i zaczynać od kosmicznych ilości kroków. Właśnie magiczna 10 może okazać się zarówno wykonalną ilością, jak i małym wyzwaniem, w szczególności dla osób, które do tej pory większość swojego czasu spędzały za kółkiem, komputerem lub przed telewizorem. 

 

Czy 10 tysięcy kroków to dużo? 

Wbrew powszechnie panującej opinii, złamanie magicznej 10 w trakcie dnia nie jest bardzo skomplikowanym zadaniem. Jeśli tylko, poruszasz się na nogach na przykład z pracy do domu, idziesz na zakupy czy wieczorny spacer, uzyskanie minimum 10 tysięcy kroków w trakcie każdego dnia nie powinno być dla Ciebie dużym wyzwaniem. Wiele osób, zniechęca się ze względu na ich zdaniem kosmiczną ilość 10 tysięcy kroków. W rzeczywistości jednak, dla większości z nich, ta liczba nie będzie stanowiła żadnego problemu nawet w trakcie najbardziej zapracowanego dnia.  

Jak kontrolować ilość kroków?

Na dobry początek, wystarczy skorzystanie z bezpłatnej aplikacji na telefonie. Nie są one co prawda najbardziej wiarygodne, a dodatkowo, zmuszają nas do korzystania z telefonu przez cały dzień i zabierania go ze sobą gdziekolwiek tylko się znajdujemy, niemniej jednak, na samym początku, pozwolą nam chociażby na oszacowanie tego, ile kroków wykonujemy w ciągu dnia. Kolejnym krokiem, który może pomóc nam kontrolować dzienną ilość wykonywanych kroków jest krokomierz. Takie urządzenie to niewielki wydatek, a pokaże nam, ile kroków w ciągu dnia wykonaliśmy i pozwoli na bieżąco kontrolować ich ilość. Kolejnym sposobem, który wymaga od nas nieco większej inwestycji jest opaska sportowa na nadgarstek. Dzięki niej, nasze pomiary staną się jeszcze bardziej wiarygodne. 

Poprawa wytrzymałości dzięki B-alaninie

Jak zwiększyć swoją aktywność w ciągu dnia? 

Jeśli nie wiesz jak zwiększyć swoją aktywność w ciągu dnia, podpowiadamy. Przede wszystkim, zrezygnuj z windy na rzecz schodów. Po drugie, staraj się parkować samochód nieco dalej niż wejście do budynku, w którym pracujesz lub wysiadać na przystanku wcześniej. Świetnym sposobem pozostają również spacery z psem, spacery z rodziną i najbliższymi, czy poranny marsz na zakupy. Potraktuj spacer jako chwilę dla siebie i oddaj się słuchaniu ulubionej muzyki lub podcastu. 

 

Czy chodzenie może zastąpić tradycyjne cardio? 

Wiele osób, na swojej drodze do wymarzonej sylwetki spotyka wiele przeciwności losu. Nie oznacza to jednak, że jest im pisane uzyskanie odpowiedniego poziomu tkanki tłuszczowej, aby sprostać oczekiwaniom, które sami sobie postawili. Zamiast szukać rozwiązań, które mogą okazać się odpowiednie w tego rodzaju sytuacjach, ale danej osobie, mogą bardzo przeszkadzać, lepiej na cały proces poświęcić nieco więcej czasu i mieć pewność, że uzyskany efekt został zrealizowany w zgodzie ze sobą. Niestety, część z nas nie ma czasu na systematyczne treningi cardio, przez co niektórzy rezygnują z redukcji, bo znalezienie takiej wymówki jest dla nich odpowiednim dowodem na to, że nie dla nich jest szykowanie formy marzeń. Wbrew powszechnie powielanym mitom, cardio to nie jedyna droga do uzyskania określonego celu sylwetkowego. Najważniejszy pozostaje oczywiście odpowiedni bilans kalorii. Zamiast szukać wymówek, warto robić to, na co pozwala nam czas. Kroki to aktywność, którą śmiało możemy rozłożyć w trakcie dnia i cieszyć się odpowiednim efektem naszych starań. Ustalenie dziennego minimum aktywności w formie chodzenia może przynieść podobne rezultaty, jak kręcenie znienawidzonego cardio na rowerku. 

Czy kroki są konieczne do redukcji? 

Niestety, nie wszyscy z nas lubią tego rodzaju aktywność. Dla niektórych, wykonywanie takiej ilości kroków w ciągu dnia może być bardzo męczące. Na szczęście jednak, robienie kroków nie jest konieczne do redukcji tkanki tłuszczowej, co nie oznacza, że dbanie o ich nabijanie nie przyniesie nam korzyści. Przede wszystkim jednak, ruch to zdrowie w najczystszej postaci i jego wdrożenie w nasze życie może pomóc nam uzyskać odpowiednie samopoczucie. 

Jabłczan kreatyny w pysznych smakach

Podsumowanie

Kroki to ciekawa forma aktywności, którą z powodzeniem mogą włączyć do swojej codzienności wszyscy zainteresowani, bez względu na wiek. Nie wymaga od nas wysokiego poziomu kondycji, czy zaprawy w aktywności fizycznej, co przemawia na korzyść jej wykonywania przez całe swoje życie. Aktywność w formie kroków jest odpowiednia dla osób, które chcą zachować odpowiednią kondycję na zawsze. W dodatku, ten rodzaj ruchu można z powodzeniem połączyć z rozmową z najbliższymi i spędzaniem z nimi wyjątkowych chwil. Jeśli chcesz zacząć systematycznie liczyć kroki, nie potrzebujesz drogiego sprzętu, czy specjalnego ubioru. Możesz zadbać o zdrowie i kondycję swojego organizmu w odpowiedni sposób, ciesząc się z ciekawej formy spędzania wolnego czasu. Każdą przerwę w pracy, czy chwilę dla siebie, jesteś w stanie wykorzystać na nabicie aktywności i spalenie dodatkowej ilości kalorii w ciągu dnia.

 

            

 

 

 

Racjonalne podejścia do żywienia, suplementacji i aktywności fizycznej. Pasja połączona z potrzebą ciągłego poszukiwania nowych informacji.

    Dodaj swój komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.*