Tarczyca – co lubi, a czego nie.

Jak pisałam w poprzednim poście, tarczyca jest to bardzo ważny organ, który wpływa na pracę niemal całego naszego organizmu. Podobnie wiele rzeczy zewnątrz wpływa też i na ten organ. Zatem warto odpowiedzieć sobie na pytanie co nasza tarczyca lubi a czego nie?

Należy też zaznaczyć, iż często tarczyca diagnozowana, jako nadczynna, jest tylko i wyłącznie skutkiem, a przyczyna leży zupełnie gdzie indziej.

Czego nie lubi tarczyca? Co powoduje, że nie może wydzielać hormonów w takim stopniu, w jakim powinna?

  1. Warzyw krzyżowych czyli warzyw z rodziny kapustowatych – brokuła, brukselkę, kapustę itp. Jedzone na surowo blokują funkcje tarczycy. Obróbka termiczna niweluje w jakimś stopniu niebezpieczeństwo, jednak nie powinno się ich spożywać przy niedoczynności czy niskiej pracy tarczycy.
  2. Stresu!!! Stresujące życie, ciągle w biegu, zaburzony rytm dobowy, brak czasu na sen i regenerację.
  3. Toksyn – metale ciężkie m.in. z zanieczyszczeń środowiska, pestycydy (powinno się ograniczać spożywanie warzyw, które zbierają w sobie największe ich ilości – buraki, ziemniaki itp.)
  4. Infekcji wszelkiego rodzaju.
  5. Chorób autoimmunologicznych, nie tylko tych związanych bezpośrednio z tarczycą.
  6. Glutenu!!!
  7. Fluoru, chloru, bromu.
  8. Zbyt niskej podaży kalorycznej!!!
  9. Źle dostosowanych makroskładniki, szczególnie zbyt niska zawartość pełnowartościowych tłuszczy w diecie.
  10. Przepracowania i przetrenowania (pamiętajcie o regeneracji!).
  11. Problemów jelitowych – wszelkiego rodzaju ignorowanych nietolerancji chociażby, czy też niezdrowego sposobu odżywiania je powodujących.
  12. Nieprawidłowo działających wątroby i nerek.
  13. Niestabilnego poziomu cukru we krwi.
  14. Niedoborów mikroskładników i witamin.
  15. Tabletek antykoncepcyjnych!
  16. Soi, która podwyższa ilość estrogenów.
  17. Nadmiaru alkoholu.

Co zatem wpływa korzystnie na pracę tarczycy? Co może jej pomóc w naturalnie lepszej pracy?
Suplementy! Dobierane indywidualnie do potrzeb każdej osoby.

forskolin-600x600

Poza tymi suplementami pomocne mogą być także preparaty wspomagające odporność na stres, czy też niwelujące jego skutki, takie jak witamina C, witaminy z grupy B, omega 3, zioła (melisa, rumianek, mięta, waleriana, lawenda, głóg) oraz adaptogeny (np. różeniec górski, ashwaghandha, gotu kola, korzeń lukrecji)

jarrow-870x325

Istotne jest także wspomaganie pracy wątroby (preparaty takie jak NAC, ostropest, mniszek czy wyciąg z karczocha).
Bardzo ważne jest również dbanie o prawidłową pracę jelit chociażby poprzez regularne przyjmowanie dopasowanych dla nas probiotyków.
probiotic-defese-600x600
Korzystne dla tarczycy jest także podejmowanie zrównoważonej ilości wysiłku fizycznego. Zrównoważonego to jest dostosowanego do naszych możliwości, z odpowiednią dawką regeneracji, niezbyt długotrwałego, jeśli chodzi o daną jednostkę treningową.

Ruda ma siłę - parę słów o autorze:

Przygotowuję się do startu w zawodach sylwetkowych bikini fitness w kategorii +172 cm. Czynnie i regularnie trenuję siebie i podopiecznych! :) Zobacz pozostałe posty tego autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *